2,5 vuotiaan uniongelmista ja " tutittomuudesta"
Meidän tytöllämme ollut rankka syksy, sairasteluja ollut aika paljon ja päiväkotielämä ollut katkonaista em syistä. Tyttö on erittäin voimakastahtoinen ja tempperamenttinen luonteeltaan. Kaksi viikkoa sitten alkoi korvakipu, kuureilla hoidettiin, samalla viikko sitten poistettiin kitarisat ja putkitettiin korvat. Korvat tarkastettu javerikokeet otettu, kaikki kunossa. Silti tilanne ilmeisesti ollut niin stressaava, että yöunet todella heikkolaatuista ähinää, itkuisuutta ja levottomuutta. Tutti ollut myös aiemmin kaiket ajat suussa, myös koko yön ja nyt siis korvaongelmin takia tutistaki luovuttiin tässä samassa rytäkässä. Lääkäri vakuutti minulle, ettei mistään fyysisestä viasta tai sairaudesta ole kyse. Mutta mistä sitten? Tyttö näkee ilmeisesti painajaisia, huutelee äitiä ja isiä öisin eikä rauhoitu juuri lainkaan rentouttavaan uneen. Eikä siis vanhemmatkaan...Myös nukkumaanmeno taistelua, tyttö sanoo,ettei halua mennä nukkumaan. Ja tämä poikkeava käytös siis tullut nyt tämän kahden viikon kylkiäisenä kun korvavaivaa oli ja putkitusasia tehtiin. onko muilla kokemusta yht´äkkiä alkaneesta yörauhattomuudesta? olen huolissani ja väsyneenä stressaantunutkin tilanteesta. Itse olen ajatellut/toivonut, että olisi vaan näiden monien asioiden summasta jhtuvaa kuohuntaa ja menisi sitten ajan kanssa ohikin. Kun kerran verikokeet ja korvat tarkastettu ja lapsi muutenkin tutkittu lastenlääkärin toimesta, en jaksaisi juosta lääkäreillä asiaa selvittelemässä. Stressaantuu vaan pieni entisestään. Vertaistukea tarvitaan!