Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko kenestäkään muusta siltä että 7-12 vuotiaille on heikosti vaate- ja kenkäkauppoja?

22.09.2008 |

Lastenvaateliikkeissä koot loppuu hyvin monissa vaatteissa 128/134 kokoihin, Lindex, Kappahl ym. paikoissa teinimallisto alkaa koosta 128. Stockallakin 7 v. alkaen pitää siirtyä teinipuolelle, jossa on toki joitain kivojakin, mutta pääosin ei kuitenkaan. HM:n Logg-mallistossa on kivoja perusvaatteita isommissakin koissa, mutta toisaalta koululainen ei kuitenkaan halua päällensä aina niitä yksivärisiä trikoopaitoja...

Ulkovaatteissa sama: Esim. Ticketillä ja Ver de Terrella on todella kivoja ulkovaatteita aina kokoon 12 tai 14 v. asti, mutta jälleenmyyjillä vain paria onnetonta mallia tarjolla ja niistäkin koot heti loppu. Benetton taitaa olla ainoa paikka josta takuuvarmasti löytää 7-12 vuotiaille jotain ulkovaatettakin.

Urheiluliikkeitä moni on ehdottanut ulkovaatteiden osalta, mutta en halua lapselleni mitään urheiluvaatteita vaan kaupunkivaatteita :) .

En väitä etteikö 7-vuotiaille löytyisi kaupoista vaatteita, mutta miksi tarjonta on niin hurjan paljon suppeampaa? Vauvoille on kenkäkaupoissakin varmaan yhteensä 20 erilaista goretex-ensiaskelpopoa jossain koossa 20 vaikkei kokoa 20 käyttävä piittaa kenkiensä ulkonäöstä tuon taivaallista. Mutta etsipä goretex-saappaita koossa 33, vaihtoehtoja koko kaupungissa ehkä korkeintaan kymmenen ja nekin kaikki aika rumia...

Onko teillä jotain suosituksia tai ehdotuksia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti kenkäasia kaivelee. Kivat kengät loppuvat kokoon 28 tai viimeistään 30.

Tyttöni haluaisi vielä tyttömäisiä, värikkäitä (yleensä punaisia) kenkiä, mutta tarjonta koossa 31 on jo aika ankeaa.

Vierailija
2/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä on muutenkin iso jalka, nyt kolmasluokkalainen ja kengän koko oli syyskengissä 37. Olisi halunnut nätit värikkäät lasten kengät, mutta totesimme kenkäkauppoja kierrellessä, että niiden kivojen ja nättien kenkien koot loppuu 35:een, siitä eteenpäin värivaihtoehdot ovat musta ja valkoinen. Kokonaan valkoisessa kengässä ei ole järkeä, kun ne ovat vähän käytön jälkeen jo harmaat, ja musta on niin ankea väri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro heti missä kenkäkaupassa ne koon 20 hyvät / nätit kengät lymyilee, mulla kun on nimenomaan kyseisen koon löytämisen kanssa ollut ongelmaa... Mulla on nimittäin haun alla sisällä käytettävät hamekengät sekä siistit talvilämpöiset kengät ulkokäyttöön, jotka kävisi hameen ja villakangastakin kanssa. Musta taas on tuntunut että tällaiset alkaa koosta 25 eteenpäin vasta (tai ihan aikaisintaan 22).

:)

Vierailija
4/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan, mutta mulla olis yhdet tuollaiset siistit talvilämpöiset kengät ulkokäyttöön, jotka käy hameen ja villakangastakin kanssa. Koko on 20, niitä on käytetty max kolme kertaa. Laita joku s-postios näkyviin niin laitan sulle kuvan niistä. Voin siis luopua niistä koska meidän kuopus tuskin koskaan tarvitsee koon 20 talvikenkiä kun on huhtikuussa syntynyt, ne on tammitytölle ostettu.

Vierailija
5/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on nyt ekaluokkalainen.

Suorastaan järkytyin kun vähän aikaa sitten menin Kappahliin, ja siellä isompien poikien osastolla vaatteiden väritys oli ainoastaan mustaa, harmaata ja valkoista. Pääkalloja paidoissa ja kaikenmaailman ketjuja ja niittejä housuissa. Yök. En kuitenkaan ihan vielä 7-vuotiasta halua miksikään punkkariksi alkaa pukemaan.

Lähinnä H&M:stä, Lindexistä, Anttilasta, Prismasta ja Cittaristakin olen löytänyt ihan kivoja ja värikkäitäkin vaatteita, muttei kuitenkaan enää mitään vauvamaisia. Laadun suhteen olen tarkka ja noista edellä mainituista löytyy hyvälaatuisia(kin) vaatteita, vaikka monet noita markettikamoja mollaavatkin. Taitaa olla monesti enemmän itsetuntokysymys..

Ulkovaatteet on sekin ongelma.

Lassietecin 2-os. puvun koot loppuvat näköjään 128cm. Mieluusti olisin sen ostanut vielä ekaluokkalaisellekin, kun pitää vettä ja on kestävää kangasta. Väri tosin on tänä talvena ankea, musta/harmaa takki ja harmaat housut....

Yritän katsastaa millainen on Lassien G-Tech puku kun se tulee kauppoihin.

Urheilukauppojen valikoimista olen ostanut yhden välikausitakin, enpä juuri muuta. Talvivaatteiksi meille ei tarvita mitään lasketteluasua joten ne saa jäädä sinne.

Vierailija
6/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin, yritäpäs löytää kivat goret tytölle koossa 32! Ja meidän tyttö on vasta 5v!!! En todellakaan halua mitään teinikenkiä talvella viisi vuotta täyttävälle.

Pidin itseäni ihan hulluna "friikkinä" kun työmatkalla kävin Hesassa Pompiista bongaamassa aivan ihanat ruskeat Naturinon Goret, ja ostin ne. Olivat sitten väärää kokoa, ei muuta kuin seuraavalla viikolla vaihtamaan (en olisi uskaltanut edes ostaa jos en olisi tiennyt että seuraavalla viikolla tulen joka tapauksessa toiselle matkalle). Ihan älytön vaiva, ja mies piti ihan pimahtaneena ;) Mutta tyytyväinen olen nyt.

Vierailija
7/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun sposti-osoite on lumi76@gmail.com

Laitatko kuvan lisäksi myös sisäpohjan mitan niin tiedän onko meidän kokoa.

Adeleide

Vierailija
8/11 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengissä olemme suosineet Eccoa ja sitä saa ainakin täältä Joensuusta välillä etsimällä etsiä, koska koot menevät niin pian.

Värikkäitten, pirteitten "yläosien" kanssa on ongelmia. Saimme KappAhlin, mutta olin todella pettynyt valikoimaan. Kekälettä olemme suosineet, mutta hinnat nousevat merkkivaatteilla liian korkealle. H&M:lta en ole onnistunut löytämään kivoja vaatteita.

Nykyisin ostan ulkoiluvaatteet urheiluliikkeistä.

Tosiaan on vaikea pukea tämän ikäistä lasta! Huuto.netinkään kautta en enää tee löytöjä.

Vierailija
9/11 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikenkiä vielä jotenkuten löytyy Vikingiltä ja Eccolta kokoon 41 asti, mutta ongelmana on jo monta vuotta ollut keväällä hankittavat kengät. Tarjolla on vain lenkkareita tai skeittikenkiä. Meillä pojat kuitenkin olisivat halunneet tavallisia "kengän" näköisiä jalkineita. On koluttu kenkäkauppoja ja urheilukauppoja, mutta tarjonta on suorastaan surkea. Kun kyselen kenkäkauppiailta, niin he sanovat etten ole ainoa äiti joka kyselen, mutta kenkävalmistajat eivät vaan tarjoa sellaisia vaihtoehtoja.

Vierailija
10/11 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja vaatteita olen löytänyt Polarn o. pyretistä, mutta sielläkin osassa vaatteissa suurin koko on 122/128, osassa sisävaatteita löytyy isompiakin. Ne ovat ainakin värikkäitä ja iloisia, laatu hyvä. Meillä tytölle menee vielä tuo 122/128 koko, sen jälkeen en edes viitsi ajatella. En halua 6-vuotiasta pukea kuin teiniä.

Kenkien etsintä saa lähes epätoivon partaalle, kaupunkimme valikoima on todella suppea. Talveksi ostin mustat eccon goret, tylsä väri, mutta sopii puna-mustaan haalariin, muutenkin eccon kenkiin olen ollut tyytyväinen. Ylipäätään tuntuu olevan vaikeata löytää hyvää (nahka)kenkää, joka olisi koko 26 suurempi. Kuopuksemme jalka vaatii erityistä tukea nilkasta ja muutenkin kengän tulisi olla suora pohjaltaan, lähes mahdotonta nykyään. Tänä syksynä onnisti, löysin alennuksesta (!) kavatin talvikengät.

Vierailija
11/11 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viittasi 7-12-vuotiaisiin, mutta ostamme esikoiselle suurimman osan vaatteista jo sieltä "isompien" lasten puolelta.