Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämän tarkoitus?

Vierailija
19.06.2022 |

Eläimillä elämän tarkoitus on lisääntyä, ei mitään muuta. Ihminen on eläin, selkärankaisiin kuuluva nisäkäs, apinoiden heimoa. Tässä olen purjehtinut kriisistä toiseen ja nyt viimeinkin toukokuussa alkoivat asiat selvitä. Asioiden selviämisen myötä tuli tyhjyys. Nuorinkin täyttää 18 tänä kesänä ja muuttaa opiskelemaan isänsä luo.

Tähän tyhjyyteen, on tunne että tässäkö tämä oli , 50v mittarissa. Miksi pitää vielä jatkaa elämää, eikö tämä riitä. Tavoitteita ei ole enää, paitsi maksaa pankille tuota autoa. Siitä ei ole oikein elämän ylläpitämiseksi. On vain pohjalla hyvä olo, kaikki on valmista. Omaiset surevat aikansa, mutta se siitä. Minä olen valmis.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat vielä lapsen lapsia. Sitten onkin ihan tarpeeksi taas elämän tarkoitusta ja vientiä. Pidä nyt lepotaukoa ja kerää jaksamista.

Vierailija
2/10 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan p illua riittää niin syö vaikka huonompaakin leipää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on ikävän karkoitus.

Vierailija
4/10 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppää junan alle, se on hyvä tyyli lähteä. Vai vedätkö jotain pillereitä purkillisen ja niiskutat viimeiset hetket johonkin huopaan kääriytyneenä, kuin luuseri? :D

5/10 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lisääntyminen ainoa elämän tarkoitus ole. On muitakin.

Itse uskon, että ihminen on biologisen lisäksi hengellinen olento. Uskon myös, että ihmiselämän korkein tarkoitus on elää suhteessa Jumalan kanssa. Se elämä jatkuu vielä tämän biologisen elämän jälkeen.

Vierailija
6/10 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nyt itseltäni heti ole henkeä riistämässä. Asiat pitää valmistella rauhassa. Antaa eväät viimeiselle lapselle joka pesästä lähtee. Enkä tee mitään typerää junan alle tms. Aion palauttaa itseni luontoon, osaksi sen kiertokulkua. Haaveissa on talvella lähteä vaeltamaan pohjoiseen ja nukahtaa siellä ikiuneen, erämaassa, palautua osaksi luontoa.

Vierailija
7/10 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet elämäntyösi tehnyt, nyt on aika nauttia, jos terveyttä riittää. Lähtisitkö vapaaehtoistyöhön vai maailmanympärysmatkalle? Jos jarruja ei ole, ota uusi suunta ja lähde intiaan mietiskelemään olemassaolon kauneutta.

Vierailija
8/10 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voisi löytää elämän tarkoituksen, pitäisi ensin määritellä, mitä elämä on.

Kappaleessa Kulkurija joutsen, kulkurin mukaan, "Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa ja kun lentää siivin valkein niin kuin joutsen."

Kappaleessa Päivänsäde ja menninkäinen, elämä on Päivänsäteen mukaan valo. "Peikko kulta, Pimeys vie hengen multa, enkä toivo kuolemaa. Pois mun täytyy heti mennä, ellen kohta valoon lennä, niin en hetkeäkään elää saa."

Ismo Alanko säätiön kappaleen mukaan, "Ehkäpä elämä onkin vain sitä miltä tuntuu."

Mariskan mukaan taas: " Elämä on matematiikkaa ilman logiikkaa, ja kun edelliseen kaavaan viittaa, se ei pädekkään tässä laskussa. Mussa on sekaisin miinus ja plussa. Vähänkin lisää niin on pelkkä nolla. Pois, jos ottaa on paljon parempi olla. "

Juicen kappaleen Elämää mukaan: "Elämä, sitä se on miksi, sen teen." – "Elämä, sitähän se on, kun sitä oikein ajattelee. Jos sitä nyt ylipäätäänsä kannattaa ajatella. Sen kun elää vain Beibe."

Raamatun mukaan elämä on Rakkauden sanassa. ”Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.” (1. Joh. 4:8) ”Kirjoitettu on: Ei ihminen elä ainoastaan leivästä vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee” (Matt. 4: 4).” ”Kuulkaa ja ymmärtäkää. Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee suusta ulos.” (Matt. 15:11) "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli — ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin — niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika = Rakkauden Sana'?" (Joh. 10: 34 -36)

Jotta voit löytää elämellesi tarkoituksen, on sinun ensin päätettävä, mitä elämä on. Jos mielestäsi elämä on vain biologiaa, voi elämä tuntua tarkoituksettomalta. Niin kauan, kuin näet ihmisen vain biologisena eläimenä, et voi löytää elämän tarkoitusta, ennen kuin maailmankuvasi on muuttunut. Maailmankuvaa voi kuitenkin aina muuttaa, vaikka helppoa se ei ole. Se muuttuu vain muuttamalla omia ajatuksia.

Vierailija
9/10 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on pilde ja päihteet. Molempia saanut niin jo täältä joutaa pois. Tai sitten reilusti lisää päihteitä jos täällä vielä pitää notkua.

Vierailija
10/10 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life sucks and then you die.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi