Miten olette pystyneet lopettaa kynsien pureskelun?
Olen ollut koko ikäni kynsien pureskelija. Yhden noin kolmen vuoden pätkän pystyin olla erossa tuosta tavasta, kunnes repsahdin. Miten te muut kynsien jäytäjät olette päässeet tästä tavasta eroon??
Kommentit (23)
Mulle tuli nelikymppisenä isoja vastoinkäymisiä elämässä. Jostain syystä silloin lopetin pureskelun, aiemmin olin yrittänyt kymmeniä kertoja.
En ole ikinä purrut kynsiäni. Rään syönti sentään loppui kuin seinään, tajusin kasvavani naiseksi, eikä naiset syö räkää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi lopettaa?
N39
Koska ällöttää ja kynnet on ronskissa kunnossa ja sormen päät kipeät.😅 ap
Aina kun tuli tyhjä hetki, jolloin sormet olisivat siirtyneet suuhun, laitoin kädet ristissä kainaloihin.
Sillä tavalla pääsin kynsien pureskelusta monien vuosikymmenten jälkeen.
Mulla on diagnosoitu ahdistuneisuushäiriö ja oon muutenkin äärimmäisen hermostunut ihminen. Aina kun yhtään hermostuttaa, niin kynnet kärsii siitä. Ap
Ne bakteerit ja taudit tulee sieltä
Kaivelen usein rektaalia enkä koskaan pese käsiä.
Pidän niin lyhyenä että ei ole mitään mitä pureskella. Heti kun näkyy vähänkin valkoista viilaan lyhyemmäksi.
Perussairauksien puhkeamisen myötä on tullut myös tietyn asteinen pöpöpelko, koska taudit ovat pahempia kuin ennen, kun perussairaudet reagoivat tauteihin.
Minä lopetin vuosikausien kynsienpureskelun, kun pääsin opiskelemaan. Itse en tätä muista 30 vuoden takaa, mutta muut olivat huomanneet.
Tuo bakteerien ja virusten pelko saikin mut lopettamaan aikoinaan, mutta sitten tosiaan taas ratkesin. Ap
Rakennekynnet, joiden huolto 3vkon välein.
Väritöntä lakkaa! Eihän kukaan tahallaan kynsiään pure, ja lakan huomaa heti kun sormi on huulilla.
Kynsien pureskelu kertoo ongelmista. Siihen ei auta mikään kynnel eikä mikään sellainen. Kynnelillä yritetään vain väistää todellista tilannetta. Mene terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Rakennekynnet, joiden huolto 3vkon välein.
Tai marketin tsi-paketti, tulee halvemmaksi. Itse lopetin jo teininä Kynnelin avulla, paha maku mustuttaa, ettei niitä kynsiä järeitä.
Vierailija kirjoitti:
Kynsien pureskelu kertoo ongelmista. Siihen ei auta mikään kynnel eikä mikään sellainen. Kynnelillä yritetään vain väistää todellista tilannetta. Mene terapiaan.
No ei kerro. Kynsien pureskelu voi olla vaan tapa, jota tekee huomaamattaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kerro. Kynsien pureskelu voi olla vaan tapa, jota tekee huomaamattaan.
Kertoopa. Se ei ole normaalia toimintaa.
Kynneli apteekista