Mihin käyttäisit rahaa, jos saisit 700 euroa kuussa enemmän?
Pääsin parempaan työpaikkaan ja tulot nousi tuon verran, mutta nyt en tiedä mihin käyttäisin rahojani. Kai sitä pikkuhiljaa oppii tuhlaamaan enemmän, kun aina vaan kituuttanut kädestä suuhun :)
Kommentit (30)
Miksi ihmeessä pitäisi tuhlata enemmän, mikä järki?
Itse sijoittaisin rahat. Joko osakkeita ja rahastoja tai sitten muutamssa vuodessa säästäisin sijoitusasunnon käsirahan.
Hemmottelisin itseäni jalkahoidossa, hieronnassa, kampaajalla, kosmetologilla.
200 e säästöön joka kk tulevia isompia ostoksia tai ulkomaan matkaa varten.
Laittaisin eläkesäästöihin 200e/kk, loput laittaisin muuten vaan sivuun ja käyttäisin esim. matkusteluun.
Kävisin ainakin kerran viikossa kunnon ravintolassa syömässä.
T. työtön
Nostaisin asuntolainan kuukausierän 300 eurolla, sijoituksiin ja sukanvarteen pahan päivän varalle loput.
Siivoojan palkkaaminen on ensimmäinen asia, jonka minä teen, jos joskus rikastun.
OHHOO! mikä naurettava summa!
keksi vähän parempaa .
Säästäisin ja lyhentäisin reippaammin asuntolainaa. Ehkä käyttäisin vähän enemmän rahaa harratuksiin.
Maksaisin luottokorttivelkani pois. Siihen menisi 5 kuukautta. Sitten uusisin linssit rilleihin. Sitten lentelisin simulaattorissa.
Sijoittaisin noin 700 euroa enemmän kuussa.
Muuttaisin isompaan kämppään.
T: köyhä yliopisto-opiskelija
Ostaisin vähän rennommin kaupassa mitä tekee mieli. Siihen menisi ehkä joku 100e/kk. En haluaisi tuhlata kuitenkaan ja inhoan ruoan heittämistä roskiin. Lopuilla käytäisiin lasten kanssa useammin ravintoloissa syömässä, leffoissa, eri tapahtumissa, ihan vaan esim. uimarannalla niin, että ostettaisiin kaikki rannan kioskista mitä menee, jne. Siis vähän enemmän arkeen piristyksiä ja kun ollaan jossain niin ilman sitä jatkuvaa mitä mikäkin maksaa ajattelua. Voi olla, että vähän jäisi säästöönkin, mut kyllä mä suurimman osan laittaisin kiertoon.
Maksaisin asuntolainaa ja säästäisin
Säästäisin kaiken ylijäävän, kuten teen nytkin.
Voivoi! Yleinen hintatason nousu ja varsinkin energian ja sähkön kallistuminen pitää huolen siitä ettei tarvii miettiä mihin nousun paikassa käyttäisi. Se sun 700 euroa kuluu ihan itsestään eikä sulle jää rahaa yhtään sen enempää kuin ennenkään.
Ihan peruselämiseen.
Tällä hetkellä elän syömällä säästöjäni enemmän kuin tuon 700 euroa kuussa.
Jos aloitetaan siitä että nousiko brutto- vai nettopalkka tuon 700. Nimittäin verottaja kyllä muistaa selvästi suuremmalla veroprosentilla. Ja jos brutto nousee tuon verran, taidat ehkä hyvällä tuurilla saada puolet tuosta korotusta nettopalkkaan.
Itselläni jää tälläkin hetkellä noin 500-700 extraa palkasta joka kuukausi. Osan sijoitan ja osa menee säästöön. Joten eiköhän tuo summa jakaantuisi tasaisesti näiden kahden kesken. Elän nyt jo mukavaa elämää lasteni kanssa (olen siis yh). Enkä näe että arjessa tarvittaisi enempää. Ehkä säästetyillä voisi sitten tehdä extra matkan.
Vierailija kirjoitti:
Voivoi! Yleinen hintatason nousu ja varsinkin energian ja sähkön kallistuminen pitää huolen siitä ettei tarvii miettiä mihin nousun paikassa käyttäisi. Se sun 700 euroa kuluu ihan itsestään eikä sulle jää rahaa yhtään sen enempää kuin ennenkään.
En ole onneksi perheemme ainoa tienaaja. Sähkönhinta on jo tuplaantunut, joten se saisi nousta hurjasti, että veisi kaikki tuloni. Itse asiassa polttoainekuluni laskivat nyt reilusti.
Enkä tietenkään tarkoittanut, että kaikki pitää tuhlata, mutta kun on elänyt kädestä suuhun vuosikausia ja on haaveillut esimerkiksi kampaajasta, paremmasta autosta jne niin nyt sitä rahaa ei "osaakaan" käyttää. Sen käyttämisestä tulee vähän jopa huono omatunto.
Säästelisin ja siirtelisin niitä hiljalleen loisten ulottumattomiin, ja sit kun toteaisin että alkaa ole pesämunaa sopivasti, nostaisin kytkintä enkä edes pierasis suomen suuntaan.