Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettämisen jatkaminen vai...

16.10.2006 |

Heippa!

Vauvani on nyt 8kk ja alkaa vähitellen tuntua siltä että tekisi mieli lopettaa imetys. MINUN tekisi mieli, ei vauvan. Tyttö syö kyllä hyvin kiinteitä ja aina ruuan päälle annan tilkan vettä nokkamukista. En oikein tiedä mistä moinen ajatus itselle on tullut mutta jotenkin alkaa väsyttää imettäminen.

Olen palaamassa töihin muutaman kk päästä, ja silloin en halua enää imettää. Pitäiskö mun vielä hetki jaksaa imettää ja alotella vieroitusta vähän myöhemmin vai alkaisinko jo nyt vieroittaa jotta varmasti on vieroitettu sitten kun työt alkaa? Toisaalta ajattelin kyllä että jos vielä koittaisin jaksaa, jospa voisi sitten suoraan siirtyä 10kk iässä tavalliseen maitoon.

Jos joku sai langan päästä kiinni tästä pähkäilystä niin vinkkejä ja neuvoja otetaan kyllä vastaan!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä vähän omia ajatuksiani...

Tietysti puuduttaa välillä imetys ja sen sitovuus. Toisaalta ajattelen (jo toisen lapsen kokemuksella), että vauva-aika on kovin lyhyt ja imetys on tosi ihana läheinen hetki lapsen kanssa.

Jos menet töihin ja lapsi jo nuorena hoitoon, niin imetys olisi myös tapa tankata läheisyyttä työpäivän jälkeen. Joten ei kannata ajatella, että imetys loppuu kokonaan töihin menoon.

Esikoisen kanssa aloin korvata joillakin aterioilla äidinmaitoa korvikkeella n. 9 kk iässä. Noin vuoden iässä imetin vielä kaksi kertaa: illalla ja aamuyöstä. Viimeiset pari kuukautta imetin vain n. klo 6 aikaan aamusta ja imetys loppui kokonaan 1v 2 kk iässä.

Eli jos haluaisit alkaa vähentämään imetystä esim. päivisin, niin voithan antaa vaikka välipalalla korviketta. Toisaalta voisi olla hyvä idea imettää kokonaisuudessaan sinne 10 kuukauden ikään saakka. Kun itsestäni tuntuisi hullulta alkaa kantamaan korviketta kalliilla rahalla kaupasta, kun sitä tulee omastakin takaa...

Itse taidan imettää vielä kuukauden aktiivisesti ja sitten alan vähentämään. Vuoden loppuun mennessä toivon, että alkaisi olla sitten ohi.

Imetyksen lopettaminen on kaikesta huolimatta tosi haikeaa. Ja toisen lapsen kohdalla ajattelenkin, että se on myös minun lepohetkeni. Oikeus istahtaa alas ja rauhoittua.

Eli tsemppaan siis jatkamaan vielä pari kuukautta, ellei nyt kovin vastenmieliseltä tunnu...ja lopettaminenkin onnistuu parhaiten vähentämällä imetyskertoja pikkuhiljaa. Se on parasta sinulle (eli rinnoillesi) ja lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla