Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apu kun raskaana ollessa on levottomat jalat!?!?!

Vierailija
16.10.2006 |

relaxant-voide?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen liikkuminen voi auttaa myös.

Vierailija
2/9 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toi sama ÄRSYTTÄVÄ ongelma!!! Joskus itkin iltaisin kun se tunne oli niiiiiiiiiiin rasittava ja kauhea! Argh! Kamal edes ajatella :)

Ja siihen auttoi hieronta. Joko mies tai minä itse hieroin sääriin ja reisiin esim. jotain rasvaa painaen lihaksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi, kun rasvasin jalat runsaalla rasvalla ja samalla hieroin niitä sängyssä ennen nukkumaan menoa (jokin viilentävä jalkavoide ehkä himpun parempi, kun ihan tavallinen kosteusvoide). Tämän päälle vedin kylmällä vedellä kastellut sukat. Kuulostaa aika hassulta, mutta helpotti juuri sen verran, että sai nukahdettua. Joskus kiedoin, myös kylmän märän pyyhkeen jalkojen ympärille nukkumaan mennessä.

Vierailija
4/9 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet jalkavoiteet. Raskauden aikana ei saa käyttää sit ainakaan laventelia, mutta voidepurkeissa/putkiloissa kyllä lukee myös varoitus.

Ilmapyöräily! Toisin kuin vatsalihasjumppatarkoituksessa, makaa reilusti selälläsi ja nosta jalat kunnolla ylös ja pidä niitä vähän koukussa koko ajan ettei käy liian raskaaksi. Tarkoitus on vain saada vähän liikettä jalat ylhäällä. Voit myös nostaa jalat seinää vasten ja liu' uttaa niitä edestakaisin.

Laskimopumppu. (Olettekos ennen kuulleet tätä sanaa?) Laita jalat pesuvatiin, lisää pikkuisen suolaa ja mitä haluat! Aloita lämpimällä vedellä, siis kehonlämpöisellä. Kuumenna vettä vähitellen puolen tunnin ajan niin, että se on lopulta ihan pirun kuumaa! Kätevintä on tehdä tämä lattiakaivon vieressä, ota kunnon tuoli jos ei vessanpytyn kannella istuen ylety kunnolla hanoihin jne. Hoitavaksi aineeksi suositellaan näköjään esim. sinappijauhetta, koivunlehtiä, mutaa, olkia tai männynkerkkiä! Voimakkaita aineksia kaikki, ehkä raskaana ollessa kannattaa jopa jättää sinappikylvyt väliin.

Vierailija
5/9 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ainakin Instrumentariumista ja varmaan jonkinlaisia edullisempia myös marketeista.

Vierailija
6/9 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivässä. Niissä on kai magnesiumia.

Vierailija
7/9 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispasin niitä illalla sängyssä niin kauan, että oire loppui =)

Vierailija
8/9 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan elävästi miten se raivostutti ja valvotti. Joillain auttaa kylmä (vrt yhden kirjoittajan kylmät pyyhkeet) ja toisilla lämpö. Kokeile kumpaakin, josko sulle jompikumpi tehoaisi.

Ja magnesiumia kannattaa kokeilla.

Itse laitoin Hirudoid geeliä ja jalat vähän koholle nukkumaan mennessä. Joskus oli tukisukatkin yöllä (oikeasti ei saisi pitää yöllä)

Kunnon ratkaisua en löytänyt, mutta noista oli vähän apua! Jaksamista tuon vaivan kanssa, lohduttaudu sillä että luultavimmin loppuu synnytykseen!!

Vierailija
9/9 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee yleensä juuri kun käynyt sänkyyn, ajatuksena rueta nukkumaan.

Itse sain avun lämpimistä jalkakylvyistä iltaisin, esim. tv:tä katsoessa ja sitten lämpimät villasukat jalkoihin. Mutta, jos se tulee, niin mulla siihen ei auta kuin likkeelle lähtö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme