IVF- punktion follikkelisaalis 51 kpl!!!! Pistääkö joku paremmaksi?
Kommentit (18)
Kyllä niistä toisesta varmaan ainakin saadaan siirtokelpoinen yksilö! Ja tosiaan jos ovat molemmat vähän huonompia, ehkä ne kantsii siirtää nyt yhdellä kertaa (meilläkin siirrettiin 2, tosin hyvälaatuisia, 1. PAS:issa ja toinen tarrasi kiinni)
Ja jos joudut uuteen hoitoon, lääkäri osaa antaa sulle fiksumman lääkityksen, jolloin ehkä saat vähemmän & laadukkaampia muniksia.
Tsemppiä kovasti! Kyllä se tärppi vielä tulee!
T: nro 16 (että satuinkin taas samaan aikaan koneelle)
Miehen kanssa on sovittu, että hoidot loppuu nyt eikä adoptiokaan miestä kiinnosta. Se lääkäri ei tarkoituksella antanut niiden kunnolla kypsyä koska se olis kuulemma vienyt sairaalahoitoon mut. Kiva sitten maksaa melkein 2000 euroa tästäkin mutta onpahan kokeiltu. Mut yritän nyt pitää toivoa yllä vielä huomiseen. En vaan tiedä mitä tekisin tän illan, miten jaksan odottaa? Hitto kun ois joku nuijanukutus josta vois herätä vasta aamulla klinikalla. ap
Mulla oli vähän samat tunnelmat pari vuotta sitten. Siirrettiin 2, sain kaksoset - pakkaseen ei jäänyt mitään. Eli meidän lapsiluku on nyt tässä.
Pyydä vaan siirtämään molemmat... entäs sitten jos se ainokainen pakastettu ei esim. kestäkään sulatusta? Niinkin käy usein. Pidän teille peukkuja.
: )
Olen kyllä se eilinen hannari :) Tarkoitus ei ollut kehuskella saaliilla sillä tiedän, että se ei välttämättä tarkoita mitään tuo määrä :( 27 munasolua oli niissä rakkuloissa mutta osa on ainakin varmasti epäkypsiä. Huomenna selviää miten kävi sitten, hedelmöittyikö kuin monta. Sen verran kivulias toimenpide oli, että en aio lähteä uudestaan siihen enää. 1 lapsi on jo (clomifen) ja emme yritä enää muita hoitoja kun tämän nyt.
Tosin olen kuullut samaa kuin kolmonen, että usein jos tulee paljon, ne eivät ole välttämättä kauhean hyvälaatuisia. Mutta toivotaan parasta!!! Tsemppiä hoitoihin muutenkin!
T: Pienen ICSI-tyttösen äiti
kun tuli noin hillitön määrä munasoluja? Varmaan on ainakin joku hormonaalinen ongelma. Terve nainen ei tuota noin paljon munasoluja edes hormonihoidoilla.
toivotan ap:lle paljon onnea matkaan! =)
t. luomulasten äiti, joka sydäntä riipaisee läheiseni pohjaton lapsettomuuden tuska
kaikki myös hedelmmöittyi ja olivat luokkaa1-2.
nyt on sylissä ivf- poika ja 3 " sisarrusta" pakkasessa.
mulla oli 13 munasolua, niistä 2 " tyhjää" , 9 hedelmöittyi ja niistä vain kaksi jatkoi hyväksi siirtokelpoiseksi alkioksi, molemmat siirrettiin ja tuplapotti saatiin !
Itselläni saalis 6, 5 ja 4 (siis kolme eri punkitokertaa) ja hedelmöittymisprosentti yli 80. Niin ja 2 syntynyttä lasta, 7 alkiota pakkasessa.
Mutta joka tapauksessa onnea hoitoihin!
mutta saalis mulla oli muutama vuosi sitten 39. Oletko se, joka täällä eilen jännitti miten menee?
Se huono puolihan tuossa suuressa määrässä on, että niistä tuskin saat kovin montaa hyvää alkiota, sillä ainakin minun lääkärini mukaan laatu kärsii suuresta määrästä. Toivotaan kuitenkin tsemppiä!
Monessako muuten oli kypsä rakkula sisällä? Itselläni taisi silloin olla 14 kypsää rakkulaa, mutta vain 7 hedelmöittyi ja 5 alkiota saatiin.
Kun ei edes asiallisesti saa kysyä... Huokaus. Käyhän välillä kahvilla.
Tosi mahtava saalis ap! Toivotaan, että mahdollisimman moni on kelvollisia ja hedelmöittyneitä ykkösluokan alkioita tulee tooosi paljon!!!
Mun viimeisimmässä (neljännessä) punktiossa saatiin 37 munasolua. Niistä vain 12 hedelmöittyi ja kunnollisia (eli siirokelpoisia/pakastuskelpoisia) oli 6. Olin tosi pettynyt kun kukaan ei ollut kertonut, että munasolujen suuri määrä haittaa laatua.
Jaa, 27:stä munasolusta ensinnäkin 22 oli ollut täysin epäkypsiä ja lopulta vain 2 on hedelmöittynyt. Onhan se tietenkin positiivista, että edes 2 on hedelmöittynyt mutta nyt pelottaa lähteekö kumpikaan jakautumaan. Kyllä ne yleensä kai lähtevät. Olo on aika ikävä, mahaa vähän särkee ja olen jo 2 yötä nukkunut huonosti jännittämisen takia ja nyt on sitten vielä 3. edessä. Eli huomenna klo 10.40 kuulen klinikalla tuomion. Puhelimeen vastasi IVF-biologi joka osas kyllä olla aika tylsä Heti ekaksi aloitti puhelun sanomalla, että " tässä on nyt ollut aika paljon ongelmia" jolloin meinasin hajota. Piti se ilmeisesti sitä 2 hedelmöittynyttä kuitenkin suht hyvänä tuloksena mutta sanoi, että pakastettavaa ei välttämättä jää. Nyt pohdin, että jos toinen olis hyvälaatuinen ja toinen vähän huonompi niin pitäiskö ne kuitenkin molemmat siirtää koska muuten se huono menee ainakin taatusti hukkaan? Toisaalta olen diabeetikko ja kaksosraskaus (jos se sellaiseksi kehittyisi) olisi aivan valtava riski. No, nyt vaan toivotaan ja rukoillaan, että ne molemmat olis hyviä ja toisen sais pakastimeen. Henkinen tuska on kauhea, en voi ajatella mitään muuta kun että jakautuuko ne vai eikö ne jakaudu.
ap surullisena :(