Korkeakoulujen yhteishaku 2022- pettymysketju
Yamk tutkinnossa jäin 88. varasijalle. Toivoa ei sisäänpääsystä siis ole. Päälimmäinen tumme on pettymys Omasta mielestä valintakoe meni hyvin.
Jos jotain positiivista hakee, niin minulla on jo korkeakoulututkinto, kerkeän hakea uudestaan vielä monta vuotta halutessani.
Kommentit (34)
Eli ap on tarhatäti joka haluaa nyt akateemiseksi.
En ihan ymmärrä miks tää ketju on niin ilkee, meillä (arkkitehtuuri ) on montakin vanhempaa ja perheellistä ihmistä opiskelemassa ja kukaan ei katso vinoon
Veikkaan myös että ap on lastenterhalaisia.
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä miks tää ketju on niin ilkee, meillä (arkkitehtuuri ) on montakin vanhempaa ja perheellistä ihmistä opiskelemassa ja kukaan ei katso vinoon
Jotain peruskoulupohjaisia vaan trollaamassa. Oikeasti korkeakouluissa on aivan erilainen ilmapiiri ja monen ikäistä oppijaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja valmistuttuaan nelikymppisenä menevät arkkitehtitoimistoihin rakentelemaan tulitikkuaskeista rakennusten pienoismalleja 19-vuotiaiden kanssa 😂
Kannattaa todella muistaa että vastavalmistunut aloittaa MAHDOLLISESSA työpaikassaan aivan alhaalta. Siellä on sitten 21-v samalla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa todella muistaa että vastavalmistunut aloittaa MAHDOLLISESSA työpaikassaan aivan alhaalta. Siellä on sitten 21-v samalla tasolla.
Niin. Nykyään tehdään pitkä ura ja välillä ura muuttaa suuntaa.
Sulla voi olla sama edessä joskus vaikka nyt olet niin itsevarma törkyturpa.
Harmi tuottaa pettymys, mutta tähänastinen työura ei ole ollut lastentarhalla- tai muuallakaan hoito/kasvatusalalla. Kivaa spekulaatiota kuitenkin 😄
Mun spekulaatio vuorostaan kuuluu seuraavasti: nämä ilkeilijät ovat kyllä itse varmaan matalakoulutustaso porukkaa, purkamassa patoumiaan kirjoituksiin jotka yhtään resonoi omiin tunneperäsiin ongelmiin. Tsemppiä teille kaikille.. kyllä se elämä helpottaa. Katkeruudesta kun päästää irti ja käyttää kiusaamiseen käytetyt energiat itseensä- saa jo paljon omassa elämässä aikaan. Hyvää kesää!
Ap
Minä pääsin tänä vuonna sisään haluamaani tutkintoon. Kaksi edellistä vuotta varasijaa ja "et saanut opiskelupaikkaa" Ap, pääset varmasti vielä kun jaksat sinnikkäästi hakea. Se palkitsee kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla kummoisella alalla itse, jos jo 21-vuotiaat on valmistuneita kahden vuoden opinnoillaan?
Moni tekee uraa jossakin ja sitten täydentää opintoja uudella tutkinnolla. Ei se aiempi työkokemus toki nollaudu parin vuoden opiskelulla, vaan opinnot suuntaavat vain osaamista uudelleen.
Miksi tää ketju on näin negatiivinen 😳 olen itse jo koulut käynyt eikä ole kiinnostusta opiskella lisää, mutta en näe mitään väärää siinä jos joku haluaa kouluttauta uudelleen vanhalla iällä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tää ketju on näin negatiivinen 😳 olen itse jo koulut käynyt eikä ole kiinnostusta opiskella lisää, mutta en näe mitään väärää siinä jos joku haluaa kouluttauta uudelleen vanhalla iällä.
Vanhalla iällä. Ap tapauksessa 28 vuotiaana
Tsemppiä ap! En ole ketjun kohderyhmää, mutta koska tämä meni keski-ikäisten naisten opiskelujen pilkkaamiseksi niin osallistun. Olen täti , joka haki väitöskirjaopintoihin ja paikan saatuani hain apurahaa ja sain rahoitusta. Olen siis 50+ jatko-opiskelija. Voi tietysti olla, että seminaareissa mulle nauretaan, enkä vaan huomaa sitä? Mutta sinä olet ap nuori ja tosi hienoa, että pyrit eteenpäin, ensi vuonna uudestaan. Tämä palsta on paha paikka, mutta oikeassa elämässä sua ei kukaan ivaa.
sä et itse päässyt koskaan mihinkään opiskelemaan ja nyt olet kade?