Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistan kun minun sosiaalisten tilanteiden pelko alkoi 7-vuotiaana!

Vierailija
16.06.2022 |

Kun koulu alkoi, kun piti mennä jonoon, minua pelotti niin. Ikävuodet 7-13 en sitten puhunut juuri kenellekään ja seisoin aina yksin välitunnit. Miksiköhän opettajat ei laittaneet minua silloin hoitoon, aina puhuttin vain ujoudesta ja että vähän "erilainen" lapsi? Ja nyt aikuisena olen pohtinut mikähän ne pelot aiheutti? Koska minulla oli hyvä lapsuus, eikä kukaan kiusannut, syrjäytin vain itteni ja pysyin erossa ryhmistä. Mutta kaikki vain sanoi, että olen vähän hiljainen ja erilainen, ja se menee kyllä ohi. No eipä mennyt. Samanlainen pelokas olen vieläkin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ujoutta pitäisi hoitaa? Etkö voi vaan elää elämääsi ujona?

Vierailija
2/3 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ujoutta pitäisi hoitaa? Etkö voi vaan elää elämääsi ujona?

No kun se ei ole pelkkää ujoutta. Esim. äitini on ujo mutta hänellä on kavereita, muutenkin hyvät ihmissuhteet, pystyy jutella ihmisille jne, käy paikoissa. Sanoo että on ujo, ja se on ok. Jos on sairaalloinen sosiaalisten tilanteiden pelko, sitä eristää itsensä kotiin eikä osaa tai pysty edes jutella ihmisille. En tiedä miten tälläinen on "hyvää elämää" ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tavannut ihmisiä joihin olet osannut muodostaa luottamuksen? Millaista pelkosi on, tai siis, pelkäätkö kenties ihmisten reaktioita, nolatuksi tulemista, hylkäämistä? Etkö luota, että pärjäisit ihmiseen kanssa? Kieltämättä sos. tilanteiden pelko on vaikea taakka, kaikkea hyvää elämääsi. Et ole sen huonompi kuin muutkaan, vaikka pelokas olisitkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi