Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri valittaa minulle omasta aiheuttamastaan melusta

Ahdistunut
16.06.2022 |

Otsikossahan tuo lukee, yläkertani naapuri nelikerroksisessa kerrostalossa pitää kamalaa kolistelua pitkin päivää, hakkaa pattereita ja tiputtelee painoja (kuulostaa käsipainolta ym.?). Melu jatkuu jopa yöllä!

Olen tehnyt valituksen pari kertaa isännöitsijälle, ihan kirjallisesti. Silti tämä naapuri uskaltaa itse tulla minun naamani eteen huutamaan kerrostalon käytävällä ovelleni, että minä olisin syypää aiheuttamaansa meluun.

Itse olen todella hiljainen, sekä minulla on todettu lievä autismin kirjoon kuuluva diagnoosi joten olen jatkuvasti ahdistunut asiasta, sekä peloissanikin siitä että naapuri tulisi ovelleni.

En ymmärrä, mikä ajaa ihmisen siihen että kailottaa itsekseen, hakkaa yläpuolellani olevaa patteria myös öisin kun olen nukkumassa? Sitten se tavaroiden siirtely pitkin päivää? Miksi pitää minua syyttää omasta melusta?

Itkettää tälläkin hetkellä, kun tiputtelee painoja yläpuolellani niin että ikkunat helisee. Pelottaa ihan älyttömästi koska tiedän että käy taas jossain välissä ovellani.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aiemmin oli samanlainen naapuri yläkerrassa joka luuli mun aiheuttavan kaikki häiriöt kerrostalossa, vaikka itse paukutti pattereita, hakkasi lattiaa tai polki sitä tms. Muutin sit pois ja tilalle muutti yksi tuttu kehonrakentaja.

Se sama kääkkä sieltä yläkerrasta sitten tuttuun tapaansa meni valittamaan melusta tälle uudelle naapurille myös, niin tää kehonrakentaja veti sitä turpaan niin että koko käytävä oli kuulemma veressä :D oli sitten tää kääkkä hypänny parvekkeelta alas vähän ajan jälkeen siitä

Vierailija
22/39 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muuten olla, että oikeasti ne äänet tulee jostain muualta, vaikka ap luulee niiden kuuluvan yläkerrasta ja yläkerran naapuri aapeeltä. Kukaan ei ole hullu, kaikki ovat väärässä ja syyttömiä. Kerrostaloissa äänet kiertävät rakenteissa joskus tosi kummallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloihin pitäisi olla jonkinlainen palikkatesti että on sopeutuvainen siellä elämiseen ja tehdä sitten sellaisia keskitettyjä taloja näille MT-tapauksille niin voisivat keskenään sekoilla ja huudella toisilleen jossain keskitetyllä seudulla.

Vierailija
24/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä siis on joku muu joka kolistelee. Ääni voi kantautua yläviistosta asunnosta eikä suoraan päältäsi. Ja yläkerran naapuri luulee et se ääni tulee alakerrasta mutta tuleekin seinän takaa.

Vierailija
25/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas alempana naapureita jotka aina kännätessään tulevat parvekkeelleen kailottamaan kovaan ääneen havaintojansa minusta ja elämisestäni vaikka olen mielestäni todella liian tavis ja tylsis kenenkään ajanvietteeksi.

Outoa että känniapinat ja kyylät samoissa nahoissa, yleensähän nämä ovat vastakkaisen tyylisiä ihmisiä.

Vierailija
26/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tullut naapurin/naapurien mielestä soitettua sähkökitaraa (vaikka en moista omista)

ja koirakin metelöinyt (ikinä ei oo sellaista ollut)

Vierailija
27/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki kuuluu täälläkin.

Naapureiden normiaskareet,

askeleet rapussa jne.

Pidän siksi nonstoppina luurit/

napit korvilla, ettei some/musa kuulu

minnekään + vaimentaa minulle päin 

saapuvan äänimaiseman. Älylaitteet

pidän äänettömällä 24/7. Edellinen 

kotini oli uudiskohde, en koko aik. kuullut

pihaustakaan ylhäältä, sivulta; mstn.

Kerrostaloelämää. Minkäs teet.

Äänieristyksen

taso vaihtelee huomattavasti.

t.keski-ikäinen  jonkun naapuri

Omaa kotia odotellessa.. 🤧 

Vierailija
28/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

seinä naapuri tuli valittamaan kolinasta en vielä ollut edes muuttanut. kysyin haluutko turpaan ei ole papparainen tullut valittamaan.

Vierailija
29/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimin ambulanssissa  naapurin kyylä mummo oli valittanut isännöitsijälle että teen huume kauppaa kun lähden poikkeaviin aikoihinkin jos tarvitaan.  menin mummolle selittämään kyllä oli häpeissään kuin muutkin talon häntä uskoneet. ME ME MINÄ LUULIN.

Vierailija
30/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeita on pelissä. Jauhoja. Ei kyetä nukkumaan. Touhu kuulostaa raivaussiivoukselta 24/7. Asiallinen palaute heijastetaan naapureihin. 

Sanoinko jo että huumekämppä on siis kyseessä?

Vierailija
31/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippalappu. Lyhyt, selkeä, ei omaa nimeä, asiallinen. Syyt miksi melu häiritsee sinne. Mitä muut naapurit tuumaavat ja mitä isännöinti sitten vastasi. 

Vierailija
32/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kerrostaloasunnossa on tosi hankala kuulla, mistä asunnosta se kolina tulee. Se voi hyvinkin kuulostaa siltä kuin tulisi yläkerrasta, tai sun naapurin tapauksessa alakerrasta, mutta oikeasti se tulee rakenteiden kautta jostain kaksi kerrosta alempaa vastapäisestä kulmasta taloa. Tai se voi tulla vaikka lämmitysjärjestelmän putkissa olevasta ilmasta tai lämmönvaihteluista putkistossa tai katolla tai jossain päin rakennetta.

ilmeisesti teistä ei kumpikaan oikein tajua tätä ja siksi syytätte toisianne.

Aapeen kannattaa siis lakata syyttelemästä ketään tiettyä naapuria ja SELITTÄÄ yksinkertaisilla lauseilla sille hermoavalle naapurille, että MELUAJA - EN - OLE -MINÄ. Jos tilanne on jo kriisiytynyt pahasti, tuo kannattaa selittää isännöitsijälle ja poliisille ja pyytää että tekevät lopun henkilökohtaisesta häiriköinnistä (siis siitä, mitä naapuri huutaa sinulle. Sitä meteliä ei ehkä edes voi poistaa)

Vierailija
33/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääniä kuuleva vanhus tai mielenterveyspotilaskin voisi olla kyseessä. 

Noita ajattelin itsekin, kuin luin aloituksen. Ap:n pitäisi saada joku sukulainen tai ystävä kotiinsa yöksi, jotta tämä voisi auttaa todistamaan häiriöistä. On myös syytä käydä naapurin oven takana kuulostelemassa tuleeko meteli juuri sieltä. Olen itse kerran valittanut toistuvasta yöllisestä melusta, mutta kävi ilmi, että äänet tulivat kauempaa toisesta asunnosta. Talooli rakennettu siten, että äänet kulkivat omituisella tavalla asuntojen välillä.  Joudun pyytämään anteeksi lähinaapureilta ja lepyttelemään heitä. He olivat onneksi mieleltään terveitä tyyppejä.

Vierailija
34/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vuosia sitten samassa

kerroksessakin

huumekotietsintä, poliisiyksikkö + h.koira. 

Ne oli niitä talomme hurjia vuosia.

Talo kuin uudestisyntynyt noista ajoista,

poliisi ei enää käy ollenkaan.

Ei enää samaksi taloksi uskoisi.

Talossa onistusasuntoja sekö jokunen 

vuokralainen. 

Vierailija
35/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita poliisille ja selitä tuo asia. Naapurisi on ehkä harhainen ja voi tarvita apua..tai jutustelua poliisin kans että mikä meininki.

Minun äiti on samanlainen häirikkö joka meukkaa ja huutaa naapureille. Kuulee ääniä (omassa päässä). Naapurit monesti soittanu hälle poliisit ja ambulanssit.

AP:n kannattaa ehkä pyytää poliisi apuun, jos muu ei auta. Toinen keino on huoli-ilmoitus muille viranomaisille.

Vierailija
36/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

O_m_istus. *Skrivaan todella nopsaan.

Vierailija
37/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vuosia sitten samassa

kerroksessakin

huumekotietsintä, poliisiyksikkö + h.koira. 

Ne oli niitä talomme hurjia vuosia.

Talo kuin uudestisyntynyt noista ajoista,

poliisi ei enää käy ollenkaan.

Ei enää samaksi taloksi uskoisi.

Talossa onistusasuntoja sekö jokunen 

vuokralainen. 

Kiitos sinulle 

Vierailija
38/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolina voi kuulua jostain muusta asunnosta. Puhu naapurien kanssa ja kysy, mistä ääni heidän mielestään kuuluu. Ja yritä saada joku tuttava luoksesi todistamaan tuota meteliä, tallentakaa sitä vaikka puhelimella ja kirjoittakaa yhteinen valitus isännöintiin. Sana sanaa vastaan -tilanteissa on vaikea lähteä kellekään varoitusta antamaan. Pitää olla useampia metelistä ilmoittajia.

Vierailija
39/39 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hiljainen 41 huoneiston talo. Ei se ole helposti tullut, vaan sillä, että metelöijät on häädetty. Ei täällä katsella pitkään väkeä, joka ei osaa huomioida muita asukkaita. Kaikilla on kotirauha, ei pelkästään metelöijällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän