Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti saattohoidossa.

Vierailija
16.06.2022 |

Vanha äiti sai vakavan sairaskohtauksen.Nyt on saattohoidossa.80 vuotta elämää päättyy pian.
Tässä on nyt koko ajan mielessä että koska tulee se surullinen viesti äidin kuolemasta.Nyt on tilanne että se tulee
ihan tässä lähipäivinä.Aina toivon ettei se tule jo tänään.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut ja vointeja Sinulle!

Vierailija
22/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vanha joten on jo aikakin kuolla. Pitkä elämä takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isä oli virallisessa saattohoidossa reilun vuorokauden, sitä ennen hän oli pari päivää sairaalassa ilman saattohoitopäätöstä. Olen hyvin kiitollinen siitä, että hän sai lähteä oman toiveensa mukaisesti ilman pitkää sairaalassaolojaksoa.

Vierailija
24/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, miksi et ole äitisi luona? Viimeiset päivät (jos loppu on kerran niin lähellä) pitäisi olla omaisen luona eikä valittaa palstalla?

Vierailija
25/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sananlasku sanoo aika on elää ja aika on kuolla.

Vierailija
26/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia tähän hetkeen ja tulevaan. Läheisen poismeno on hyvin surullista.

Vierailija
27/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia tähän hetkeen ja tulevaan. Läheisen poismeno on hyvin surullista.

Äidin kuoleman joutuu kokemaan vain kerran elämässä.

Vierailija
28/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin isäni vieressä kun tiedettiin että lähtö tulee piankin. Siinä meni vuorokausi ja isä oli mennyt tajuttomaksi. Siihen tuli sitten sisareni myös ja pidimme isän käsistä kiinni kun henkäli viimeiset hitaat hengenvetonsa. Siitä jäi kaunis muisto, kun olimme isän  läsnä hänen viime hetkinään. Eräs uskovainen sukulainen sanoi, että isänne on "aistinut" teidät kun olitte läsnä ja lähti turvallisesti.

Joten menkää läheisenne luo ja olkaa läsnä hänen viime hetkillään. Se on viimeinen  palvelus minkä voi antaa.  En voinut olla läsnä ( asun kaukana)  kun äidillä oli sama tilanne, mutta paikalla oli sisareni ja veljemme, joten äitimme sai saman viimeisen palveluksen kuin isämme.

Vierailija
29/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema, tuo ainoa todella tasapuolinen taho, vie herrat ja narrit.

Vierailija
30/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa että en ollut luona , en tiedä olisinko saanut olla , korona-aika ja tuntui että kaikki oli sekavaa . Katsomassa käydessä oltiin justiin tultu hoitaja sanoi lähtekää pois . Asiat vaivaa menikö kaikki oikein .

Vierailija
31/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa että en ollut luona , en tiedä olisinko saanut olla , korona-aika ja tuntui että kaikki oli sekavaa . Katsomassa käydessä oltiin justiin tultu hoitaja sanoi lähtekää pois . Asiat vaivaa menikö kaikki oikein .

Minuakin harmittaa, kun en kerennyt isän luo hänen kuoleman hetkelle, mutta tiedän että hän lähti tietoisena siitä, kuinka rakas hän on minulle aina ollut. Kerroin sen hänelle, kun aistin, että hänen on pian aika lähteä.

Vierailija
32/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap,kyllä se riipaisee vaikka olisi vanha ja sairas vanhempi. Itse menetin isän vuosi sitten saattohoidossa ja loppu tuli itseasiassa vähän sillälailla ykskaks eikä hiipumalla tajuttomaksi yms. Hän vain lähti kesken aamujutustelun hoitajan kanssa. Kivut onneksi hoidettiin hyvin loppuun asti ja rauhassa päättyi elämä. Sitä viestiä toisaalta toivoo ja samalla ei toivo. Ei tahdo rakkaan turhaan roikkuvan elämässä,muttei tahdo myöskään menettää. En päässyt lopussa isää katsomaan, onneksi tavattiin just ennenkuin hän viimeiselle sairaalareissulle lähti.

Vierailija
33/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei mikään muu ole tärkeää kuin olla läsnä, pitää kädestä. Älä jätä äitiä yksin!

Vierailija
34/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä niin surullista.

Vierailija
35/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuon nyt määrittelee...Oma isä on 81v, ajokortti edelleen, ei muistisairautta, lääkityksenä ainoastaan verenpainelääke. Vireä, elämänhaluinen, liikkuu ketterästi ilman apuvälineitä, eikä minusta yhtään tunnu siltä että joutaa jo kuolla. Toki jos sairastuu vakavasti ja yleiskunto ja elämänhalu laskee, tilanne on toinen. Hoitoalalla olen ja suhtaudun mielestäni realistisesti asiaan. On toki ihan eri asia saattohoitaa potilaita kuin kohdata sama omien vanhempien kanssa. Molemmat ovat ilmaisseet kantansa, että mitään pitkittämistä eivät halua. Toivottavasti oma ammatillisuus taustalla pysyy mukana, etten ala mitään tippaa vaatimaan. Ap:lle voimia. Kova ja haikea paikka se on oman vanhemman menettäminen aina.

Vierailija
36/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia olisi hyvä olla hoitotahto tallennettuna kanta.fi:ssä. Sinne voi laittaa esim. ettei halua hengityskoneeseen tai nesteytystä. Kun syöminen ja juominen ei enää onnistu, eikä laiteta sitten letkuruokintaa ja tippaa niin loppu tulee nopeammin.

Lemmikki saa sentään piikin ja loppu on vieläkin nopeampi. Ihminen saa puolestaan kärsimällä lähteä.

Vierailija
37/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kuolisi sillai ettei tarviisi varrota kuolemaa.

Vierailija
38/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt vuoden aikana kuollut 3 vanhaa sukulaista.Nyt vielä sitten äidin lähtö on lähellä.(ap).

Vierailija
39/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla onnellinen, että sinulla on ollut hyvä suhde vanhempaasi.

Minulla on vaikea suhde äitiini.

Vierailija
40/50 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hän saattoi?!?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän