Voiko vuokranantaja korottaa vuokraa tuosta vain?
Vuokranantajalta tuli kirje että nostaa vuokraa 55 euroa kuussa heinäkuusta lähtien.
Kommentit (36)
Ei Helsingissä ainakaan ole mitkään vuokralaisen markkinat
Mitä sopparissa lukee.
Laki määrää tietyt rajat.
Amerikassa saa nostaa vaikka 1000$ kerralla. Kokkari-fanien unelma.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusasunnon lainan korot on nousseet ja siksi täytyy nostaa vuokraakin. Kuka muu nousseet kulut maksaisi ellei vuokralainen?
Asunnon omistaja tietenkin.
Yksityiset vuokranantajat ovat taloudellisia hyväksikäyttäjiä ja ikärasisteja! -nuori mies
vihdoinkin kirjoitti:
HIENO HOMMA nyt alkavat suomenkin asunto markkinat järkevöitymää as tuki tarkistetaan ja loiset pihalle. vipu sijoittajat joutuvat maksamaan. asunnoiden hinnat järkevöityvät. moni asoy myös joutuu maksu mieheksi holtittomasta lainan otosta. OPETTAA NIITÄKIN
Suomessa moni on todella pahasti velkaantunut mutta syy on yleensä heissä itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vastikkeet nousee niin ainakin silloin voi. Kerran vuodessa. Mitä sun sopparissa lukee ,montako prossaa voi nostaa enintään vuodessa.
Ei riitä vastikkeen nousu perusteeksi jos sopimukseen ei ole kirjattu mitään.
Juuri näin, ei riitä vastikkeen nousu.
Olen itse vuokranantaja mun sopparissa lukee näin: vuokraa korotetaan vuosittain kuluttajaindeksin muutoksia vastaavasti, kuitenkin vähintään 2 prosenttia.
Itse en kyllä vuokraa nosta, jos on hyvä vuokralainen.[/quotTuo "vähintään x%" on kyllä outo ja lukee melkein kaikissa vuokrasoppareissa.
Tietyissä rajoissa. Kustannusten nousu käy perusteeksi. Riitatilanteessa tämä tietysti pitää todistaa, mutta enpä lähtisi nykytilanteessa kovin herkästi riitelemään.
Vierailija kirjoitti:
Tietyissä rajoissa. Kustannusten nousu käy perusteeksi. Riitatilanteessa tämä tietysti pitää todistaa, mutta enpä lähtisi nykytilanteessa kovin herkästi riitelemään.
No höpöhöpö. Vuokrantarkistuksen peruste on se, josta vuokrasopimuksessa on sovittu, ei mikään "kustannusten nousu". Yleensä se on joku prosenttimäärä vuodessa tai elinkustannusindeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sopparissa lukee.
Laki määrää tietyt rajat.Amerikassa saa nostaa vaikka 1000$ kerralla. Kokkari-fanien unelma.
"Amerikassa". Kertoo kaiken tämän kommentoijan älykkyydestä.
Sinä itse. Ei vuokralaisen niskaan voida noin vain kaikkea työntää, vuokraa voi korottaa vain sovitun mukaisesti.
Korotus pitäisi kyllä parikin kuukautta aiemmin ilmoittaa. Kaverisuhteen pitäisin, eihän tuo summa suuri ole, perusteitakin korotukselle varmaan löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei Helsingissä ainakaan ole mitkään vuokralaisen markkinat
Hekalla on paljon tyhjiä asuntoja !
Voi. Yksityinen Vuokranantaja varsinkin.
Vaihtoehto korotuksen maksamiselle on irtisanominen, ota tai jätä !
Toivottavasti voi, ei se asunto mitään hyväntekeväisyyttä ole. Asunnot on kalliita, osa oma niin ehkä sitten ymmärrät vuokranantajaasi kun muuten näköjään et.
HIENO HOMMA nyt alkavat suomenkin asunto markkinat järkevöitymää as tuki tarkistetaan ja loiset pihalle. vipu sijoittajat joutuvat maksamaan. asunnoiden hinnat järkevöityvät. moni asoy myös joutuu maksu mieheksi holtittomasta lainan otosta. OPETTAA NIITÄKIN