Rikkaiden perheiden lapset duunaritöissä Käyn täällä vaan että saan rahaa lomamatkaan ja vaatteisiin
Ärsyttääkö muita? Itse painan hommia että saan ruokaa pöytään ja olen niin tehnyt täysi-ikäisestä asti, samaan aikaan 18-vuotiaat kultalusikka suussa syntyneet kerää lomakassaa ja shoppailee ja asuu kartanossa - viisveisaavat työpaikan rutiineista tai työtehtävistä, pitäen niitä naurettavina ja työtä harrastuksena. Eikö töitä voisi antaa niille jotka niitä oikeasti tarvitsee elääkseen? Pitkästyttävää kuunnella miten koko palkka meni taas ostoksiin ja Artekin lamppuihin.
Ymmärrän sen että meillä kaikilla on eri lähtökohdat mutta itselläni ei ole tällaisten henkilöiden kanssa mitään yhdistävää tekijää ja siedän huonosti sitä että muiden tekemää työtä tullaan väheksymään työpaikalle.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt ei enää yllätä että kokoomuslaiset pitää yhtä. Tietysti kokoomuslainen yrittäjä ottaa sen kokoomustoverin pennun " töihin" vaikka kaivamaan nenää koko kesäksi. Annetaan sille näin muka työkokemus ja viedään siltä oikealta ammattitaitoiselta hakijalta paikka.
Ps. Koskee kaikkia muitakin osa-alueita.
Satun tietämään, että kokoomuslaisen omat pojat eivät asu isiensä omistamissa vuokra-asunnoissa vaan niiden isien kokoomuskavereiden vuokra-asunnoissa, koska niihin he saavat asumistukia! Ajatelkaapa tätä!
Tähän shaibaan vaan kannattaa tottua
Höpöhöpö. Nykyään saa tuet vanhempien omistamaan kämppään. Tästä tietää että valehtelet mitä olet.
Nykyään eli mitä, viimeiset seitsemän vuotta tai siinä main? Hyvin tuo "tietäjä" on pysynyt hereillä tilanteesta. Kuuminta sisäpiirin infoa. :D
Aloittaja, miksi teet samaa tai samantasoista duunia kuin 18-vuotiaana. Miksi et ole kouluttautunut tai ylennyt tehtävissäsi?
Aika monella alalla on kesätyötekijöitä eikä tietenkään voi olettaa heidän osaavan työtä yhtä hyvin kuin alalle koulutetut ja pitkään työskennelleet. Toinen asia on selvä lusmuilu ja töistä laistaminen. Sellainen pitää saattaa esihenkilön tietoon.
Hekin maksavat veroja, joilla ap lapsineen sitten ostaa ruokaa.
Ap on pässinpää. Eihän perheen rikkaus tarkoita sitä, että lapselle maksetaan kaikki mitä hän haluaa.
Siihen on syynsä, miksi ne perheet ovat rikkaita. Eikä se syy ole se, että vingutaan av:lla teinien kesätöistä. Se syy on se, että on opittu nuoresta saakka tekemään töitä.
Jos ne ei olisi töissä, niin valittaisit että kermapersepennut ei käy töissä.
Tämä on rikkaiden lapsille hyvä kesä, koska köyhien lapset ei suostu töihin. Oma lapseni on kokopäivätöissä ja pyörittää viikonloppuisin omaa yritystä ja on viikolla iltaisin ns. 0-sopimuksella tekemässä 5-7 tunnin vuoroja. Onhan se kamalaa, että jotkut on töissä ja toiset vain makailee rannalla valitellen rahattomuutta.
Eipä tuo minulta olisi pois. En siltikään vaihtaisi elämääni heidän kanssaan.
Tämä seuraava poikkeaa aloituksesta, mutta tuli tuosta asumistukea rikkaille mieleen yksi mielipide....tämä asumistukien maksu ei oikein käy yks yhteen Kokoomus Orpon valitukseen, että sosiaalimenot kasvaa ja asumistuet pitää pienentää... eli myös omiltaan pitää pienentää!! Jestas, eikö hän tajua tätä!
Onko Orpo saanut vihdoin järkeä päähänsä, että myös rikkaiden pennuilta, myös heidän äänestäjiensä pennuilta on pienennettävä valtion rahaa! Tulonsiirtoja rikkaille!! Wau!!
Tietäkää te rikkaiden pennut, että olette vihattuja!
Jaa, voitaneen sanoa, että meidän lapset on syntyneet kultalusikka suussa. Mutta juuri siksi heidät pistettiin paskahommiin tekemään raskasta työtä yo-kirjoitusten jälkeen, jotta ymmärsivät, että opiskelu kannattaa, että pääsee siistiin ja hyväpalkkaiseen sisätyöhön.
Kaverini asui kartanossa ja sai hienot kesätyöt valtiolla. Ei jaksanu työläisten normeja, on nykyään yrittäjä. Vakavat mt-ongelmat sekä erinäiste kemikaalien riippuvuutta. Ei käy kateeks.
Kaikilla on omat ongelMansa.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt ei enää yllätä että kokoomuslaiset pitää yhtä. Tietysti kokoomuslainen yrittäjä ottaa sen kokoomustoverin pennun " töihin" vaikka kaivamaan nenää koko kesäksi. Annetaan sille näin muka työkokemus ja viedään siltä oikealta ammattitaitoiselta hakijalta paikka.
Satun tietämään, että kokoomuslaisen omat pojat eivät asu isiensä omistamissa vuokra-asunnoissa vaan niiden isien kokoomuskavereiden vuokra-asunnoissa, koska niihin he saavat asumistukia! Ajatelkaapa tätä!
Asumistukea voi saada myös oman vanhemman omistamaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla kokoomuslainen saadakseen vanhempien omistamaan asuntoon asumistukea. Saat tukea,vaikka asut omien vanhempien omistamassa asunnossa. Olet vähän jälkijätössä pauhaamisesi kanssa-tuo sinun asunnonvaihto on niin 80/90-lukua. Tervetuloa todellisuuteen,Shakespeare. Ja asia kuin asia-aina mielestäsi kokoomuslaisen vika. Onko siellä puoluetoimistossa mietitty,että tuo jatkuva narina kääntyy teitä itseä vastaan?
Minun poikani on kesätöissä samassa työpaikassa kuin minä. Fiksu poika nyökyttelee mukana, kun kahvipöydässä vertaillaan duunarien kanssa kananmunien hintaa, vaikka kaikki tietävät, että poika liikkuu äitinsä kyydillä koko pihan hienoimmalla autolla.
Pitäisikin tosiaan ruveta hieromaan ap:n kaltaisten urpojen naamaan kuinka paljon perintöjä olen saanut, vaikka ihan duunariammatissa työskentelen. Jos nyt ei kuitenkaan, sen verran ressukalta vaikuttaa, riittää että itse viihtyy ja asiakkaat pysyvät pääosin tyytyväisinä.,
Mulla on kokemusta siitä, että toinen isopomon lapsi on ahkera ja hyvä tekijä, kun taas toinen istuu pöydän kulmalla juttelemassa ja häiritsemässä muiden töitä. Molemmille kirjoitettiin työtodistukseen kiitettävät arvosanat. Itse kirjoitin ne puhtaaksi ja kyllä ärsytti kun toinen teki niin paljon enemmän ja paremmin.
No on varmaan joku omassa elämässä pielessä jos tuollaisesta jaksaa itse stressata. Itse ihan duunariperheestä, tosin varsin lukeneesta ja parikymppisenä kun tein erilaisia duuniduuneja niin en kauheasti jaksanut ajatella missä jotkut kesätyöntekijät asuu tai mihin palkkansa käyttää. Yksi superrikkaan perheen tyttö jäi mieleen, oli ylipätevä pinko, mutta myös ystävällinen. Toinen täysin suhteilla kesätöihin otettu reppanapoika myös jäänyt mieleen, oli ehkä vuosisadan surkein ja epäpätevin ja epämotivoitunein työntekijä, joka ei omaa surkeuttaan edes tajunnut koska joku oli luvannut hulppean tulevaisuuden valitsemallaan alalla ilmeisesti. Joskus jopa kiukutteli kuinka on töissä vain koska isi pakotti... siis AIKUINEN MIES?! no joo, mutta nuorilla kesätyörahat nyt voi mennä lomareissuun, mopoon tai vaikka asp-tilille tai vauvan korvikkeisiin. On niin monenlaisia ihmisiä ja tilanteita eri ja samoistakin lähtökohdista.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, voitaneen sanoa, että meidän lapset on syntyneet kultalusikka suussa. Mutta juuri siksi heidät pistettiin paskahommiin tekemään raskasta työtä yo-kirjoitusten jälkeen, jotta ymmärsivät, että opiskelu kannattaa, että pääsee siistiin ja hyväpalkkaiseen sisätyöhön.
Olivatko he paskaa lapiomassa?: oksettavaa opettaa lapsille asennetta tuohon tyyliin. Ilman duunareita ei tarvitse muitakaan tekijöitä Jotkut valitsee fyysisen työn siksi, ettöö tykkäävät siitä minun työni on siistiä suunnittelutyötä, mutta usein tuntuu että mieluummin tekisin fyysisempää ja yksin. Haave on että kun säästöjä, kouluttaudun eräoppaaksi.
Eli myönnät porvarinpentu eläväsi valtion tuilla vaikka isukkisi antaa sinulle asuntonsa? Jotain vikaa tässä järjestelmässä on!! Eikö muista köyhistä?
Häpeä kurahousu! Jos osaat!
Koko järjestelmö on mätä, niin mätä! Mitä prkl TE TEETTE TUILLA???
Ainiii, mutta unohdin, että rikkaathan ne kaikista köyhimpiä ovat! Ekana marmattamassa työvoimapulaa kun ei muka ole varaa maksaa palkkoja, mutta optioita ja omaan taskuun kyllä on löytynyt korona-aikanakin ravintolanjohdolla!
Rikkaat tämän pelin osaa, mutta auta armias kun köyhä tarttis ne tuet oikeesti, niin poruhan siitä kokoonukselle syntyy