Ovatko jäätelöt pienentyneet?
Olen ostanut lähinnä jätskiauton jätskejä, ja ajatellut, että ovatpa niiden puikot pieniä. No, jätskiauton voin hyväksyä myyvän pienennettyjä jäätelöitä normaalilla hinnalla, asioin siellä silti kun tykkään jätskiauton fiiliksestä.
Mutta nyt ostin pitkästä aikaa kaupasta jonkun Magnumin tai Classicin puikon, ja sehän oli ihan samanlainen ja saman kokoinen kuin jätskiauton puikotkin! :o
Jotenkin muistelen, että lapsuudessa nuo puikot olisivat olleet normaalin kokoisia, eli paljon isompia. Ovatko nämä puikot siis pienentyneet, vai olenko minä vain kasvanut niin, että nyt ne puikot näyttävät minulle pienemmiltä kuin ennen?
Kommentit (19)
Tavallinen kansa ei tajuu muuta kuin hinnan ja montako sillä saa. Siksi tuo pienentäminen toimii vuosi vuodelta.
Toivottavasti! Itse en syö jäätelöä, mutta näyttää ISOT tötteröt maistuvan ylipainoisille. Jäätelön maksimikoko pitäis olla litra ja sen kokoa pienenettäisiin 1dl, jokaista 10 painokiloa kohti, eli yli 100kg painava saisi pelkän vohvelin.
Hinta nousee hieman ja koko pienenee . Asiakas ei kiinnitä huomiota . Huomasin 0,5 siideritölkin muuttuneen o,44 kokoiseksi . Tarjouksessa ollut kympillä 5 isompaa , nyt on 4 pienenpää , tämän kyllä huomas .
Onhan Jättiskin puolet entisestään. Muutenkin jäätelöiden rakenne on ihmeen kumimaista.
Muistaako kukaan aikoinaan oli 0,5 litran paketti josta useampi söi . Jälkeenpäin oli 1,5 paketti jonka just jaksoin syödä kahteen pekkaan .
Jäätelöt eivät ole pienentyneet vaan sinä olet kasvanut. Kaikki muutkin ihmiset ja koko maapallo ovat kasvaneet ja jatkavat kasvuaan mikä johtuu alkuräjähdyksestä. Ainoastaan jäätelöt ja ekaluokkalaiset ovat immuuneja fysiikan laeille.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti! Itse en syö jäätelöä, mutta näyttää ISOT tötteröt maistuvan ylipainoisille. Jäätelön maksimikoko pitäis olla litra ja sen kokoa pienenettäisiin 1dl, jokaista 10 painokiloa kohti, eli yli 100kg painava saisi pelkän vohvelin.
Älä viitsi pilata jäätelön iloa ihmisiltä, joilla on jo valmiiksi ongelmaa syömisen ja painonhallinnan kanssa. Ole mieluummin vaikka hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi pilata jäätelön iloa ihmisiltä, joilla on jo valmiiksi ongelmaa syömisen ja painonhallinnan kanssa. Ole mieluummin vaikka hiljaa.
😆, eli lisää jätskiä ja painoa!
Tänäån huomasin kun työkaveri söi Magnumin: se oli selkeästi pienempi kuin viime kesänä. Ei todellakaan mikään iso jäätelö. Isoa taitaa olla enää hinta.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan aikoinaan oli 0,5 litran paketti josta useampi söi . Jälkeenpäin oli 1,5 paketti jonka just jaksoin syödä kahteen pekkaan .
Niin, että litraa on pienennetty?🤣🤣 Olisitkohan tullut ahneemmaksi?
Vierailija kirjoitti:
Tämä johtuu siitä, että jäätelöön vatkataan nykyään ilmaa! Siksi jäätelössä ei toimi vetomitta. 0,5 litrasta saadaan 1,5 litraa kun se on ilmavaa höttöä.
Jäätelö pitäisi myydä painomitalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, että litraa on pienennetty?🤣🤣 Olisitkohan tullut ahneemmaksi?
Kyllä tavallaan. Lue yltä. Jäätelö pitäisi myydä grammamitalla, ei litroissa.
Viime kesänä ne olivat vielä about 20-30cm ja nyt n. 5-15cm!? Samaa olen ihmetellyt😒
Ei ole tainnut kukaan tähän mennessä antaa selvää vastausta: kyllä ovat pienentyneet. Jollakin meistä voi olla vielä jossakin vanha pakkaus tai mainos, jossa on entinen paino.
Jäätelöissä on kaikissa nykyään guarkumia. Siitä se kumimainen rakenne varmaan johtuu.
En pysty syömään guarkumia, joten en pysty syömään kaupallisia jäätelöitäkään. Teen siis jäätelön itse. En käytä Valion kermaa (siinä on karrageenia). Vaikeaksi on mennyt kyllä.
hinnat on vähä noussu ja jäätelöt vastaavasti pienentyneet.
näin paikataan sodan ym hinnan nousujen aiheuttama
vaje. tosin tämä ei koske vatsaa eikä lompakkoa, omaa
ainakaan
Minun mielestäni jäätelöt ovat suurentuneet. Kaipaan niitä pieniä kapeita puikkoja. Onko niitä enää missään? Ennen myytiin irtona, sitten pakkauksissa, mutta pitkään aikaan en ole nähnyt lainkaan.
Vastatkaa pliis :D Tiedän, että syötte jätskejä.