Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko jäätelöt pienentyneet?

Vierailija
16.06.2022 |

Olen ostanut lähinnä jätskiauton jätskejä, ja ajatellut, että ovatpa niiden puikot pieniä. No, jätskiauton voin hyväksyä myyvän pienennettyjä jäätelöitä normaalilla hinnalla, asioin siellä silti kun tykkään jätskiauton fiiliksestä.

Mutta nyt ostin pitkästä aikaa kaupasta jonkun Magnumin tai Classicin puikon, ja sehän oli ihan samanlainen ja saman kokoinen kuin jätskiauton puikotkin! :o

Jotenkin muistelen, että lapsuudessa nuo puikot olisivat olleet normaalin kokoisia, eli paljon isompia. Ovatko nämä puikot siis pienentyneet, vai olenko minä vain kasvanut niin, että nyt ne puikot näyttävät minulle pienemmiltä kuin ennen?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa pliis :D Tiedän, että syötte jätskejä.

Vierailija
2/19 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen kansa ei tajuu muuta kuin hinnan ja montako sillä saa. Siksi tuo pienentäminen toimii vuosi vuodelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti! Itse en syö jäätelöä, mutta näyttää ISOT tötteröt maistuvan ylipainoisille. Jäätelön maksimikoko pitäis olla litra ja sen kokoa pienenettäisiin 1dl, jokaista 10 painokiloa kohti, eli yli 100kg painava saisi pelkän vohvelin.

Vierailija
4/19 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta nousee hieman ja koko pienenee . Asiakas ei kiinnitä huomiota . Huomasin 0,5 siideritölkin muuttuneen  o,44 kokoiseksi . Tarjouksessa ollut kympillä 5 isompaa , nyt on  4 pienenpää , tämän kyllä huomas .

Vierailija
5/19 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Jättiskin puolet entisestään. Muutenkin jäätelöiden rakenne on ihmeen kumimaista.

Vierailija
6/19 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan aikoinaan oli 0,5 litran paketti josta useampi söi . Jälkeenpäin oli 1,5 paketti jonka just jaksoin syödä kahteen pekkaan . 

Vierailija
7/19 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöt eivät ole pienentyneet vaan sinä olet kasvanut. Kaikki muutkin ihmiset ja koko maapallo ovat kasvaneet ja jatkavat kasvuaan mikä johtuu alkuräjähdyksestä. Ainoastaan jäätelöt ja ekaluokkalaiset ovat immuuneja fysiikan laeille.

Vierailija
8/19 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti! Itse en syö jäätelöä, mutta näyttää ISOT tötteröt maistuvan ylipainoisille. Jäätelön maksimikoko pitäis olla litra ja sen kokoa pienenettäisiin 1dl, jokaista 10 painokiloa kohti, eli yli 100kg painava saisi pelkän vohvelin.

Älä viitsi pilata jäätelön iloa ihmisiltä, joilla on jo valmiiksi ongelmaa syömisen ja painonhallinnan kanssa. Ole mieluummin vaikka hiljaa.

Vierailija
9/19 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi pilata jäätelön iloa ihmisiltä, joilla on jo valmiiksi ongelmaa syömisen ja painonhallinnan kanssa. Ole mieluummin vaikka hiljaa.

😆, eli lisää jätskiä ja painoa!

Vierailija
10/19 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäån huomasin kun työkaveri söi Magnumin: se oli selkeästi pienempi kuin viime kesänä. Ei todellakaan mikään iso jäätelö. Isoa taitaa olla enää hinta.

Vierailija
11/19 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan aikoinaan oli 0,5 litran paketti josta useampi söi . Jälkeenpäin oli 1,5 paketti jonka just jaksoin syödä kahteen pekkaan . 

Niin, että litraa on pienennetty?🤣🤣 Olisitkohan tullut ahneemmaksi?

Vierailija
12/19 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä johtuu siitä, että jäätelöön vatkataan nykyään ilmaa! Siksi jäätelössä ei toimi vetomitta. 0,5 litrasta saadaan 1,5 litraa kun se on ilmavaa höttöä.

Jäätelö pitäisi myydä painomitalla.

Vierailija
13/19 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että litraa on pienennetty?🤣🤣 Olisitkohan tullut ahneemmaksi?

Kyllä tavallaan. Lue yltä. Jäätelö pitäisi myydä grammamitalla, ei litroissa.

Vierailija
14/19 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on pienentyneet.

Vierailija
15/19 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä ne olivat vielä about 20-30cm ja nyt n. 5-15cm!? Samaa olen ihmetellyt😒

Vierailija
16/19 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tainnut kukaan tähän mennessä antaa selvää vastausta: kyllä ovat pienentyneet. Jollakin meistä voi olla vielä jossakin vanha pakkaus tai mainos, jossa on entinen paino.

Vierailija
17/19 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöissä on kaikissa nykyään guarkumia. Siitä se kumimainen rakenne varmaan johtuu.

En pysty syömään guarkumia, joten en pysty syömään kaupallisia jäätelöitäkään. Teen siis jäätelön itse. En käytä Valion kermaa (siinä on karrageenia). Vaikeaksi on mennyt kyllä.

Vierailija
18/19 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnat on vähä noussu ja jäätelöt vastaavasti pienentyneet.

näin paikataan sodan ym hinnan nousujen aiheuttama

vaje. tosin tämä ei koske vatsaa eikä lompakkoa, omaa

ainakaan

Vierailija
19/19 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni jäätelöt ovat suurentuneet. Kaipaan niitä pieniä kapeita puikkoja. Onko niitä enää missään? Ennen myytiin irtona, sitten pakkauksissa, mutta pitkään aikaan en ole nähnyt lainkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi