Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko muuttaa Australiaan työskentelemään kertomatta vanhemmilleni?

apua kaipaava
16.06.2022 |

Olen 17-vuotias ja lähetin juuri ensi vuotta varten kymmenittäin työhakemuksia Australiaan ja Etelä-Afrikkaan, joista olen myös kuullut myönteisiä vastauksia takaisin. Suunnitelmani olisi vain pakata laukut ja lähteä sanomatta mitään (ajattelin kuitenkin jättää kirjeen/lähettää viestin, jossa kerron suunnitelmani, mutta vasta kun olen päässyt matkalle), joten voiko 18-vuotiasta pakottaa jäämään Suomeen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä vastaanottavalla maalla voi olla omia rajoituksia, onko alaikäisen sallittua tulla yksin maahan. Voivat vaatia vanhemmilta matkustuslupaa. Kannattaa tutustua kyseisten maihin suurlähetystön sivuihin ensi alkuun.

Vierailija
2/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä olet tutkinut miten esim. Australiaan pääsee töihin? Ei sinne niin vaan mennä.

Jos olet lähtöhetkellä 18v, ei vanhemmat voi sua estää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä olet tutkinut miten esim. Australiaan pääsee töihin? Ei sinne niin vaan mennä.

Joo mä oon jo noin vuoden lukenu kaikkii virallisii dokumenttei ulkomaille töihin muutosta👍

Vierailija
4/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös ausseihin vaadita greencard? samoin liuta rokotuksia. kuka tän kaiken maksaa?

Vierailija
5/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu Australiaan haluaa? Sehän on pahempi diktatuuri kuin pohjois-korea.

Vierailija
6/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6920 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mä oon jo noin vuoden lukenu kaikkii virallisii dokumenttei ulkomaille töihin muutosta👍

Mutta missään ei tullut vastaan tietoa, pääseekö alaikäinen kyseiseen maahan. Luepa vielä lisää, jospa sieltä se tieto löytyy.

Vierailija
7/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisenä voit muuttaa ihan minne haluat! Paperiasiat ja matkakassa kuntoon ja eikun menoks.

Vierailija
8/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiaan ei taida päästä ilman tuhansien eurojen säästöjä, että kykenet maksamaan elämisestä siellä vaikka jäisitkin työttömäksi.

Miksi muuten noin kauas, eikö Euroopassa mikään maa kelpaisi?

Vierailija
9/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6920 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta missään ei tullut vastaan tietoa, pääseekö alaikäinen kyseiseen maahan. Luepa vielä lisää, jospa sieltä se tieto löytyy.

Lueppa aloitus uudelleen. Siellä mainitaan "ensivuodeksi" ja "voiko 18-vuotiasta pakottaa jäämään Suomeen?". Eli eiköhän 17 ole siinä vaiheessa jo 18.

Vierailija
10/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6920 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueppa aloitus uudelleen. Siellä mainitaan "ensivuodeksi" ja "voiko 18-vuotiasta pakottaa jäämään Suomeen?". Eli eiköhän 17 ole siinä vaiheessa jo 18.

No eihän aloittajalla ole sitten mitään ongelmaa. Hän ihan turhaan kirjoitti olevansa 17-vuotias, jos lähdön aikaan hän on täysi-ikäinen.

Vierailija
11/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tutustunut tähän? https://wise.com/fi/blog/muutto-australiaan

Ei siis ihan noin vain mennä ja muuteta.

Muistan kuitenkin että tämänkaltainen aloitus oli joskus aiemminkin täällä, liekö ollut tämä sama "17-vuotias" asialla?

Vierailija
12/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet täysi-ikäinen voit tietysti periaatteessa lähteä kenellekään kertomatta. Tosin Euroopan ulkopuolelle muuttaminen vaatii oleskelu- ja työluvan, jotka pelkästään käsittelymaksuineen saattavat maksaa satoja euroja. Säästöjäkin olisi hyvä olla vähintään useita tuhansia ennen muuttoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan