Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukulaseista parkumista!

Vierailija
19.08.2008 |

Nyt kaipaan apua tällaiseen juttuun. Eilen menin optikolle sovittuun näöntarkastukseen, ja sielläpä todettiinkin, että tarvitsen varmaankin lukulasit. Optikko sanoi, että minun pitäisi nyt käydä ihan silmälääkärissä, sillä minulla on vanhastaan jo aika vahvat pluslasit jokapäiväisessä ja kokoaikaisessa käytössä, ja ne eivät enää riitä lukuetäisyydelle. Kaksitehot eivät ilmeisesti tule kyseeseen, sillä katselualue ja lukualue tulisivat liian erilaisiksi tms.

AUH! ja lukulaseihinkin tulisi sellaiset säädöt piilokarsastuksen takia, että ihan tiimarilaseilla ei pärjäisi :Z

Minkä ikäisenä olette saaneet lukulaseja käyttöön, oletteko oppineet niiden kanssa toimimaan (varsinkin kaksien lasien kanssa!?), Kuinka usein joudutte uusimaan!

Mulla on siis ollut rillit päässä koko elämän ajan varmaan 3-4 vuotiaasta saakka, eli rillit itsessään eivät aiheuta ongelmaa, mutta nyt tuleekin vastaan tämä alinomainen vaihtaminen ja muistaminen, että ovat mukana töissä ja kotonakin käsillä (tai siis silmillä) silloin kun tarvitaan!

Ikää on vasta 39, eli mitä on odotettavissa? Tai oikeastaan tiedänkin jo, äidillä on lasit +11-tehoilla:(

Kiitos kun sain avautua, vastatkaa toki jos teillä on kokemuksia tai kaverilta kuultua tarinaa!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää tulee olemaan lähinnä työskentelylasit, sillä olen likinäköinen, ja saan nyt syväterävät lasit tietokonetyöskentelyyn. Sain reseptin myös tavallisiin lasiin, jota käytän sit vapaa-ajalla.

Vierailija
2/2 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin monitehot eivät tule kysymykseen? Minusta on aivan normaalia, että noin 40 hyperooppi tarvitsee moniteholasit tai lukulasit , kun akkommodaatio ei riitä. Ei se ole sairautta vaan aikuisuutta. Paljonko sulla on nyt vahvuutta kauas? Paljonko optikko arvioi add:ksi? Onko sinulla prismat kaukolaseissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme