Jätätkö ulkomaisen vieraan ruoatta?
Pohjoismaalaiset on nyt leimattu epävieraanvaraiseksi ruoan suhteen. Miten sinä tekisit, jos erityisesti ulkomaalainen pöllähtäisi teille kylään. Tarjoatko ruokaa vai yritätkö selvitä vain kahvilla?
Kommentit (13)
Jätän kaikki vieraat ruoatta, paitsi jos tulevat kylään silloin kun mulla on ruuanlaitto kesken taikka ruoka just valmiina. En rupea kokkaamaan vieraille erikseen.
Meille ei kukaan pöllähdä kylään. Kutsutuille vieraille tarjotaan ruokaa, oli sitten suomalaisia tai ulkomaalaisia.
Yllättäville kyläilijöille tarjotaan ruokaa, jos tulevat ruoka-aikaan ja on satuttu tekemään niin paljon, että on mistä tarjota. Ellei ole, niin myöhemmin kahvit tai jotain muuta.
Monesti on tehty luvia ratkaisuja lisä ruokalajeiksi, kun pari tätiä tupsahtaa kylään yhtäkkiä kesken ruoanlaiton.
Meillä tehdään ruokaa juuri sen kun syödään eikä päivittäin tupla-annosta siltä varalta, että joku ulkomaalainen yllättäen tupsahtaisi kylään.
Jos kutsutaan kylään, niin yleensä tarjotaan ruokaa tai ainakin kahvit.
Miten niin erityisesti ulkomaalainen, ja miten noin vaan pöllähtäisi kylään? En minä tarjoa ruokaa kenellekään noin vaan 'kylään pöllähtävälle', olipa hän mistä tahansa.
Meillä yöpyneille ulkomaalaisille olen tarjonnut samaa ruokaa kuin suomalaisille, eli sitä samaa, mitä itse syömme.
No jos on nälkään nääntymässä, voin paksun kaurapuuron keittää. Koskee suomalaisia ja ulkomaalaisia.
Ulkomaillakin jos joku pyrkii tarjoamaan, osoitan kyllä, että ei tarvitse yrittää. Tiedä siitä hygieniastakaan.
Nykyisin kaikki on viimeisen päälle suunniteltu ja laskettu. Kaupassa käydään kerran viikossa ja ostetaan sen verran ruokaa, että juuri ja juuri pärjätään. Jos pitäisi tehdä yksikin ylimääräinen ruoka-annos, koko viikon ohjelma menisi sekaisin. Etelänmaissa ruoka ja ruokailu on paljon suurpiirteisempää. Suomalaiset on järkeviä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin kaikki on viimeisen päälle suunniteltu ja laskettu. Kaupassa käydään kerran viikossa ja ostetaan sen verran ruokaa, että juuri ja juuri pärjätään. Jos pitäisi tehdä yksikin ylimääräinen ruoka-annos, koko viikon ohjelma menisi sekaisin. Etelänmaissa ruoka ja ruokailu on paljon suurpiirteisempää. Suomalaiset on järkeviä.
Millä lailla etelänmaissa ruoka ja ruokailu on paljon suurpiirteisempää?
Jos menen Espanja loma.Käyn fuengirolla tapamassa ystäväni.Kultuurin mukaisesti menemme ulos illalliselle .He eivät koti käytänössä tapaa ihmisiä.Kadut täynnä: Kahviloita ja ruoka paikkoja .Siellä myös seurustelaan naapureidenkin kanssa,kuin ystävien turisti vieraiden kanssa. Koti on nukkumista, perhettä varten .Sama käytäntöä pidän Suomi kaikille ihmisille.
Miksi helvetissä mun pitäisi ruokkia omalla rahalla aikuisia ihmisiä?
Ei meille pöllähdä ulkomaalaisia kylään. Tai no, puolison kaveriperheitä käy kyllä, kävi ennen korona-aikaa lähes viikoittain, mutta he majoittuvat piharakennuksessa ja hoitavat itse ruoanlaittonsa. Viimeksi on käynyt yhteinen ulkomaalainen vieras joskus 2018-2019. Vietiin hänet ulos syömään.