Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka tekevät kaikesta kilpailun. Mikä näitä vaivaa?

Vierailija
16.06.2022 |

Tunnetteko tällaisia? Itse tunnen parikin sellaista, jonka kanssa ei voi jutella mistään ilman, että toinen alkaa vertailemaan ja kilpailemaan ihan joka asiassa. Normaali jutustelu saadaan aina käännettyä siihen kummalla menee nyt paremmin. Aina on jotain vastaavaa, jonka on tehnyt/tekemässä hienommin ja paremmin ja se kerrotaan sellaisella äänensävyllä, että varmasti ymmärretään, että toinen on parempi.

Esimerkiksi, jos kerron käyneeni lapsen kanssa leffassa, tämä toinen kertoo menevänsä katsomaan samaa leffaa lapsensa kanssa, mutta myös kasvohoitoon, syömään ja shoppailemaan. Jos kerron meneväni juoksutapahtumaan, on tämä menossa toiseen paljon vaativampaan juoksutapahtumaan ja muistaa mainita, miten ei ole yhtään ehtinyt treenata, mutta silti puolivahingossa juoksi 15km lenkin viime viikonloppuna. Tai jos kerron meneväni reissuun, on tämä menossa vielä vähän kalliimpaan ja hienompaan paikkaan ja vielä pidemmäksi aikaa.

Tajuatte varmaan pointin? Minun on vaikea ymmärtää tällaista ihmistyyppiä. Ja vaikea uskoa, että oikeasti olisivat aina tekemässä vastaavia juttuja, mutta vaan piirun verran paremmin. Koska kaikki keskustelu on näiden tyyppien kanssa tällaista. Muiden ihmisten kanssa jutustellaan niitä näitä ihan normaalisti ja tekemistä puhutaan melko neutraalisti eikä ole mitään väliä kellä on ns. hienoimpia juttuja. Osataan iloita toisen puolesta, kun toinen tekee kivoja juttuja.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia on. Jostain syystä tulee mieleen, että ovatko nämä niitä samoja tyyppejä, joiden on aina puututtava toisten asioihin - jopa hyvänpäiväntuttujen.

Vierailija
2/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että eivät ole pelkästään hienompia asioita, jos kertoisit jonku nolon tapahtuman, niin näillä tarinasepoilla on varasti kertoa vielä nolompi kokemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että näillä on jotenkin huono itsetunto ja sitten pitää pönkittää sitä näillä jutuilla. Raskasta seuraa ja itse olen vähin äänin jättänyt nämä tyypit pois omasta kaveripiiristä.

Vierailija
4/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto. Kaikki on mikä on toisella, on itseltä pois...

Vierailija
5/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kerran erehdyin näyttämään työkaverille siskoni lapsen piirustusta jonka oli minulle tehnyt. Heti oli alettava esittelemään omien lastensa piirustuksia ja kerrottava kuinka hyviä he ovat piirtämään. Ihan mitä vaan tälle kertoo niin hänen lapset ovat aina tehneet paremmin. Olen kuitenkin kertonut siskoni lasten vaikeuksista koulussa ym niin luulisi ettei mitään kateutta pitäisi olla. Mikä lienee sitten tällaisen jatkuvan paremmuuden tarpeen taustalla?

Vierailija
6/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tällä palstalla leuhkii, että hän ei olisi työläisiä voinut missään edes tavata. Sama tyyppi suoltaa aina tietynlaista itsensä korostamista, muka vitsillä.

Vierailija
7/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina meni yhden kaverin kanssa tällainen niin pitkälle, että alkoi matkia. Me oltiin ainoat, joilla oli lapset, ja jotenkin päädyttiin hengaamaan yhdessä. Yhtäkkiä tämän tyypin lapset alkoi harrastamaan samoja juttuja kuin minun, mutta tietenkin paljon paremmin. Hän alkoi itse harrastaa samoja juttuja kuin minä ja muisti aina mainita miten paljon parempi oli kuin minä, vaikka hän oli juuri aloittanut. Ei tosin koskaan kokeiltu mitään yhdessä, vaan hän oli eri harrasteporukassa. Teki kaiken minun perässä, mutta hienommin kalliimmin ja paremmin.

Vaikea varmaan arvata, että ei olla oltu enää opiskelujen jälkeen tekemisissä.

Vierailija
8/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kerran erehdyin näyttämään työkaverille siskoni lapsen piirustusta jonka oli minulle tehnyt. Heti oli alettava esittelemään omien lastensa piirustuksia ja kerrottava kuinka hyviä he ovat piirtämään. Ihan mitä vaan tälle kertoo niin hänen lapset ovat aina tehneet paremmin. Olen kuitenkin kertonut siskoni lasten vaikeuksista koulussa ym niin luulisi ettei mitään kateutta pitäisi olla. Mikä lienee sitten tällaisen jatkuvan paremmuuden tarpeen taustalla?

Inhottavaa juoruta sisaren lapsen asioita työkaverille. Häpeä!

Vierailija
9/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut siskoltasi luvan levitellä hänen lastensa asioita muille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi