Onko liikaa vaadittu, jos pyydän vanhempiani hakemaan minut 35km päästä bussipysäkiltä juhannuksen viettoon?
Ei oikeastaan ole varaa liikkua enää omalla autolla. Voinko mielestänne vaatia vanhempiani (60v+) hakemaan minut omalla autollaan mökille ja takaisin bussipysäkille?
Kommentit (32)
En nyt sinuna vaatimalla vaatisi, vaan kysyisin. Normaalit vanhemmat hakevat, jos sinut on sinne kutsuttu.
Vaatia on outo sana. Omat ois kyllä ihan itse tarjoutuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksat heille bensakuluja ja tuot tuliaisia juhannuspöytään. Mutta tämähän oli muutenkin itsestäänselvää, eikö niin? ;)
Miten bussissa kuljetetaan tuliaisia 3h matkan ilman kylmäketjun katkeamista?
On lukuisia elintarvikkeita ja juomia jotka eivät vaadi kylmäsäilytystä. No, sitten korvaat rahallisesti jos tuo on niin vaikeaa.
Ja kai siellä vanhempien asuinpaikkakunnallakin kauppa on? :D
Asutko kaukana heistä? Jos voisit pummia kyydin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksat heille bensakuluja ja tuot tuliaisia juhannuspöytään. Mutta tämähän oli muutenkin itsestäänselvää, eikö niin? ;)
Miten bussissa kuljetetaan tuliaisia 3h matkan ilman kylmäketjun katkeamista?
On lukuisia elintarvikkeita ja juomia jotka eivät vaadi kylmäsäilytystä. No, sitten korvaat rahallisesti jos tuo on niin vaikeaa.
Ja kai siellä vanhempien asuinpaikkakunnallakin kauppa on? :D
Tuskin sieltä kylän Alepasta saa kreikkalaista meribassia, ja vanhempien pitäisi sinnekin vielä kuskata jos vaikka saisi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kyllä ihan vanhempien tilanteesta. Kaikki vanhemmat eivät ole köyhiä, kipeitä tai vihaa lapsiaan.
Aloittaja puhuu "vaatimisesta". Ei voi vaatia, koska kysehän on vain matkaajan omasta kivasta. Sen sijaan voi pyytää tai kysyä, voisiko vanhempi hoitaa ko kuljetukset, jos aloitatja menee julkisilla.
Jotkut vanhemmat kuljettelevat mielellään, kuten omani. Opiskeluaikana, jos menin mökille, minut noudettiin kymmenien kilometrien päästä perjantaina ja vastaavasti isäni mukisematta nousi maanantaiaamuisin ennen kukon laulua, ja kuskasi sinne kymmenien kilometrien päähän, niin että olin ajoissa taas linja-autolla, joka tuli 6-6.30 välillä. Ei koskaan valittannut. Oli aina iloinen, kun kävin.
Ovatko itse ehdottaneet mitään kun ja jos tietävät, että saavut bussipysäkille 35 km päähän juhannuksena?
Oma isäni kuskaa mielellään mökille, tarjoaa vielä ruuat ja viinit ja tekee kaikki työt mökillä. Kiva, kun elämässä on edes joku mies, joka joskus hemmottelee. :D Oma ukko on patalaiska ja tärkeintä on ostaa mökille pari lavaa kaljaa hänelle itselleen.
Onkohan mennyt pyytämiset ja vaatimiset sekaisin kun täytyy kysyä, ja on kirjoitettu samaan virkkeeseen ?
Ei minusta, kun ovat hyväkuntoisia ja autoilevat. Itse olen hakenut kauempaakin.
Millaiset tulot heillä on, eli onko heillä varaa ajaa 140 km extraa? Siis 35 km suuntaansa, mökille hakeminen meno - paluu yhteensä 70 km ja toinen mokoma 70 km matka, kun lähtiessäsi sinut viedään samaan paikkaan pysäkille. Eli yhteensä 140 km. Voithan kysyä ja luvata bensarahaa.
Sinä sen varmasti parhaiten tiedät millainen suhde sinulla on vanhempiisi ja miten he tuollaiseen pyytöön reagoisivat. Omat vanhempani varmasti hakisivat minut ihan pyytämättäkin.