Miksi maksalaatikko on monen inhokki?
En tätä ole koskaan käsittänyt. Minulle se on ollut herkkuruoka aivan lapsesta asti. Ymmärrän että maksan mausta ei pidetä, mutta eihän valmismaksalaatikossa (jota myös kouluissa tarjotaan) edes maistu maksa.
Kommentit (29)
Mäkin tykkään. Rusinoilla, ehdottomasti. Eikä turhia lisukkeita kuten puolukkasurvosta tai mustaherukkahilloa.
Maksalaatikko, kaalikääryleet, tilliliha... miten joku voi syödä näitä kammotuksia?
No hyi helvetti, ei kai tuohon muita perusteluja tarvita.
Mä paistan sitä pannulla. Tulee muuten helvetin hyvää.
Maksalaatikko maistuu ja haisee niin pahalta, että yökkään välittömästi, kun yritän nielaista.
Ei vaan mene alas.
Vierailija kirjoitti:
Mä paistan sitä pannulla. Tulee muuten helvetin hyvää.
Mie kans ja rutkasti sipulia mukaan , on nam -nainen
Valittajat ei ole koskaan maksalaatikkoa edes maistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun sitä haistaa.
Se on sikahyvää kun syö pari- kolme kertaa vuodessa. Josduseammin söisi, niin ei ehkä sitten.
Aikuiset, jotka eivät "pysty" syömään jotain tavallisia suomalaisia ruokia, ovat jääneet tuossa suhteessa lapsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun sitä haistaa.
Pahahaju! Pahahaju! YÄÄK! En syö!
- Jannica, 35-v.
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko maistuu ja haisee niin pahalta, että yökkään välittömästi, kun yritän nielaista.
Ei vaan mene alas.
- Sirpa-Latrina, 6v
Koulussa söin kun ei ollut rahaa.
DI:nä ei tarvitse syödä koiranruokaa, eikä muutakaan sellaista mistä ei tykkää.
Pahimillaan harmaata riisipuuroa ja parhaimillaan herkkua.
Söin sitä lapsena joskus, mutta aikuisena en ole syönyt kertaakaan. Olen pian 50 vuotias ja en keksi yhtään syytä miksi söisin maksalaatikkoa. Se ei vain kuulu perheeni ruokiin ja en ole kuullut, että vanhempanikaan sitä söisivät, saati appivanhemmat. Äitini valmistaa todella hyviä maksapihvejä kermakastikkeessa, mutta en ole syönyt niitäkään vuosiin, maksalaatikkoa ei meillä ole syöty. Eineksiä emme juuri osta.
Syömme ihan normaalia kotiruokaa, kalaa ja kanaa lähinnä lautasmallin mukaisesti, maksimissaan kerran viikossa punaista lihaa. Vihanneksia ja juureksia syömme paljon, itse poimittuja ja oman pihan marjoja niin kauan kuin niitä on ja jonkun verran kaupan hedelmiä.
Kaikki maksaruuat maistuvat pahalle, ei pelkästään maksalaatikko.
Ensinnäkin se on pahan hajuista ja makuista, joten ei kiitos.
Raskaana oleville ja pienille lapsille maksaruokia ei suositella. Korkea kolesterolipitoisuus ja raskasmetallit ovat maksaruokien ikäviä asioita, joten maksaruokia ei suositella syömään kuin enintään kerran kuukaudessa.
En tykkää einesmaksalaatikosta, mutta itse tekemästä kyllä. Toinen, mitä syön on maksamakkara. Pienenä tykkäsin koulussa maksapalakastikkeesta, mutta sitä en ole tainnut syödä neljäänkymmeneen vuoteen.