Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltarukouksen opettaminen lapselle

16.10.2006 |

Haluaisin kuulla niiden vanhempien ajatuksia, jotka ovat opettaneet lapselleen iltarukouksen. Missä vaiheessa rupesitte lukemaan opettamaanne iltarukousta ääneen lapsellenne? Muitakin kokemuksia iltarukouksen opettamisesta lukisin mielelläni.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika pienestä. Nyt lapsi 3v. ja ei tarvitse iltaisin kun laittaa kädet ristiin niin hänkin laittaa ja sanoo itse:

Rakas Jeesus

siunaa meitä

anna meille enkeleitä (joskus anna meille kynttilöitä:)

siivilläsi meitä peitä

älä meitä koskaan heitä

Kiitos tästä päivästä ja aamen

Vierailija
2/4 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltarukous meillä aloitettiin, kun esikoinen oli noi 1,5v. Lapsi alkoi hyvin pian itse lukemaan sitä ja opetteli innokkaasti laittamaan käsiä ristiin. Tutkaili hartaasti, onko jokainen sormi oikeassa välissä. :) Näin pieni lapsihan ei vielä " ymmärrä" iltarukousta, vaan meillä ainakin piti sitä jonkunlaisena loruna. Meillä luetaan muutenkin paljon erilaisia loruja ja joskus lapsi alkaa hauskoissa tilanteissa lausumaan ulkoa näitä loruja. Samaan pötköön saattaa tulla sitten myös iltarukous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista oliko esikoinen edes yhtä vuotta kun alettiin lukemaan iltarukousta. Nyt 3v esikoinen ja 2v pikkusisko lukevat mukana iltarukouksen. Eikä rauhotu nukkumaan ennen kuin rukous on luettu. Päivän tapahtumistakin jutellaan rauhassa äidin tai isän istuessa sängyn laidalla, ja vastatessa miljoonaan ja taas miljoonaan kysymykseen..:) Alusta alkaen olen myös viittonut rukouksen samalla. Omat isovanhempani ovat kuuroja, ja haluan että viittomakieli on luonnollinen asia myös lapsilleni. Viittoessa rukouksen myös ihan pieni on jaksanut seurata mukana, ja oppinut aivan kuin itsestään iltarukouksen sekä vähän viittomakielen saloja.

Vierailija
4/4 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltasiunaaminen aloitettiin ' heti' , ehkä joskus 1veenä varsinainen rukoilemisen opettaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän