Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävä elää siivellä ja tuhlailee

Davidson
15.06.2022 |

Muutin puoli vuotta sitten tyttöystäväni kanssa yhteen. Hänellä on 2 lasta edellisestä suhteesta vuoroviikoin kylässä ja itselläni on myös 2 lasta, jotka käyvät äidillään kerran viikossa. Olen töissä, niin tyttöystävänikin. Hänellä kuitenkin menee ulosottoon iso siivu palkasta, joten sovittiin että ensimmäinen vuosi eletään niin että hän makselee velkojaan pois, ja minä maksan vuokran yhteisestä kodistamme. Nyt on kuitenkin alkanut nyppimään se että hän käyttää rahaa mielestäni sellaisiin asioihin, joihin köyhän ei kuuluisi rahaa laittaa. Ostaa vain kalliita elintarvikkeita, erikois-oluita, kuskaa lapsiaan huvipuistoon ja parturiin. Itselläni ei ole varaa tuollaiseen ja ainoa tapa ollut selvitä yksin lasten kanssa on että opettelee elämään säästeliäästi.
Inhoan tunnetta joka minussa syntyy, tottakai hän saa itse päättää mihin rahansa laittaa. Silti tuntuu törkeältä että kustannan hänen asunnon ym, ja hän käyttää säästyneitä rahojaan itseensä ja lapsiinsa, samaan aikaan itse haen omille lapsille vaatteet kirpputorilta, leikkaan hiukset itse ja ostan vain halpoja ruokia ja vien vain ilmaisiin puistoihin ja metsäretkille. Mitä ihmettä teen, kun en haluaisi olla mikään kyttääjä ja marmattaja?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosi hienoa että tyttöystäväsi ei tarvitse maksaa vuokraa. Eikö sitten riitä palkasta kuitenkin maksaa noita velkoja. Miksi sulla ei ole varaa sun lapsille ostaa mitään, vaikka maksat vuokran? Entä jos olisit yksin?

Vierailija
2/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti olet naisesi valinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi molemmat on yh. Ansaitsette toisenne

Vierailija
4/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi omien lasten kustannuksella tehdä noin, vaan sinun lapset myös ensin. Rehellisyys voisi olla hyvä. Hänen kannattaisi päättää mihin panostaa rahat ja mitä ei ota. Aika moni tekee valintoja.

Vierailija
5/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP!

Vierailija
6/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa oleva yh. Aika helmen olet löytänyt

Vierailija
7/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet talousneuvottelut jaomat lapset etusijalle.

Vierailija
8/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkaise se ulos kakaroineen. Ei tuollainen käy päinsä.

Vierailija
9/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan ihan saman ohjeen kuin kaikille muillekin näissä talouskeskusteluissa:

Yhteinen taloustili asumis- ja ruokakuluja varten ja molemmat tallettavat sinne kuukausittain saman summan. Sitä ei käytetä muihin kuin asumiskuluihin ja tavalliseen ruokaan, jota molemmat (tässä tapauksessa myös lapset) syövät. Kaikki muu ostetaan omilla rahoilla. Kun kuviossa on lapsia, otetaan tarvittaessa huomioon heidän kulutuksensa, jolloin jako voi olla muukin kuin 50/50.

Jos haluat auttaa avopuolisoasi (hän ei ole enää tyttöystäväsi, olette avoliitossa) maksamaan velkojaan, niin maksat ensimmäisen vuoden aikana enemmän yhteiselle tilille mutta em. ehdot rahan käyttämiseen eivät muutu millään tavalla. Koska autat häntä, jotta hän lyhentäisi velkaansa, hän on velvollinen osoittamaan sinulle, että on maksanut kuukausittain velkaansa isommalla summalla kuin jos maksaisi puolet yhteisistä kuluista.

Vierailija
10/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottais päähän muakin!

Vierailija
11/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutakun kehityskeskustelu käyntiin, talousasiat uuten jakoon.

Kyllä hänellä rahaa on jos kirjoituksesi pitää paikkansa. Oletko varma että ei vedätä sinua.

Vaadi edes muutama satanen / kk vokrarahaa.

Vierailija
12/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty ostamaan lapsille mitään koska kuluni on nousseet yhteenmuuton yhteydessä, maksan myös ruuat ja välillä polttoainetta avokille, ostan kaikki yhteiset lahjat tutuille ja yhteinen asunto on kalliimpi kuin edellinen asuntoni.

Vierailija
13/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta ensimmäinen virheesi on ollut lähteä parisuhteeseen ihmisen kanssa, jolla on ulosotossa saatavia. Nyt nainen ei ole joutunut ottamaan talouttaan haltuunsa, kun pelastit hänet.

Minä kannatan yhteisiä rajoja avioliitossa ja kahden taloutensa hallitsevan aikuisen kesken, mutta tuossa tilanteessa en todellakaan. Laita tiukasti erilliset rahat ja menot puoliksi. Eikä joustoa. Jos joustat, nainen ei ikinä joudu kohtaamaan ongelmaansa, ja toimit vain pahentaen hänen tilannettaan.

Vierailija
14/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty ostamaan lapsille mitään koska kuluni on nousseet yhteenmuuton yhteydessä, maksan myös ruuat ja välillä polttoainetta avokille, ostan kaikki yhteiset lahjat tutuille ja yhteinen asunto on kalliimpi kuin edellinen asuntoni.

Ajatteletko, että me anonyymit, ventovieraat palstalaiset tulemme ja kerromme tuon avopuolisollesi vai mihin pyrit tällä keskustelulla?

Vierailija
15/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lakkaa maksamasta. Oma valinta.

Vierailija
16/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että sinua ärsyttää. Aiheesta. Ei tuo noin saisi mennä. Olet liian kiltti. Hän käyttää sinua hyväkseen. Olen itse myös äiti ihminen. Ei ole miehet minun luksus elämää maksanut.

Vierailija
17/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi molemmat on yh. Ansaitsette toisenne

Kumpikaan heistä tuskin on yksinhuoltaja, kun lapset viettävät säännöllisesti aikaa toisen vanhemman luona.

Vierailija
18/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Vierailija
19/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan halusin vain kuulla ulkopuolisen mielipiteen koska olen tähän asti ajatellu että läheisiä ja rakkaimpiaan pitää auttaa, eikä raha ole minulle tärkeää. Mutta viime aikoina on alkanut ottaa päähän tämä tilanne, koska kumppani ei näytä yrittävän edes elellä säästeliäästi, tulee sellanen tunne että nyt autan väärää ihmistä. Jotain uusia näkökulmia halusin.

Vierailija
20/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan halusin vain kuulla ulkopuolisen mielipiteen koska olen tähän asti ajatellu että läheisiä ja rakkaimpiaan pitää auttaa, eikä raha ole minulle tärkeää. Mutta viime aikoina on alkanut ottaa päähän tämä tilanne, koska kumppani ei näytä yrittävän edes elellä säästeliäästi, tulee sellanen tunne että nyt autan väärää ihmistä. Jotain uusia näkökulmia halusin.

Et auta väärää ihmistä vaan väärällä tavalla. Eli et auta. Jos avovaimosi olisi alkoholisti, et varmaan kokisi auttavasi häntä, jos hoidat kaikki muut asiat, ja puoliso saa juoda rauhassa. Nyt toimit kuitenkin juuri niin. Hoidat vastuulliset raha-asiat, jotta ulosottoon päätynyt tuhlailija saa tuhlata rauhassa.

Paras apu olisi, että lopetat kaiken taloudellisen tukemisen, ja yhdessä teette tiukan budjetin, jossa on pysyttävä. Ja seuraat joka kuukausi, että hän oikesti maksaa vuokran. Silloin oikeasti autat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän