Naisille kysely liittyen painosta puhumiseen
Painoa pidetään yleisesti herkkänä ja henkilökohtaisena asiana, josta väärin puhumalla voi aikaansaada paljon vahinkoa.
Olen luonteeltani herkän puoleinen mies, jolle paino on juurikin herkkä ja henkilökohtainen asia.
Kuitenkin olen joskus hämmästellyt, kun jotkut naiset, joille tämän aihealueen herkkyys voi olla vielä sosiaalisesti sallitumpaa, ovat puhuneet avoimesti, niin livenä kuin netissä, aihealueesta ja kertoneet tarkan painonsa, pituutensa ja painoindeksinsä kaltaisia asioita.
Nyt en kysele lukemista vaan siitä, että miksi näin? Miten suhtaudut painoosi/kehoosi, siitä puhumiseen ja etenkin tarkkojen lukemien kertomiseen? Ja minkä tekijöiden arvelet/tiedät mahdollisesti vaikuttaneen siihen, että miten ajattelet noista asioista?
Kommentit (3)
Läheisen ystävän kanssa voidaan joskus tuskailla, ettei löydy kivoja vaatteita, kun on niin paljon painoa. Ei aavistustakaan, paljonko hän painaa, eikä hän tiedä, paljonko minä painan. En ole koskaan muiden kanssa kokenut tarpeelliseksi keskustella painosta, en sen paremmin kirjoitellen kuin puhuen.
Itse kerron mielelläni deittiprofiilissa pituuden ja painon. Olen lievästi ylipainoinen mutta varsin tyytyväinen ulkonäkööni ja tiedän, että se monia viehättää, ja siksi en missään tapauksessa halua päätyä treffeille jonkun kanssa, joka haluaisi hoikemman.