Lontoon Madame Tussauds vahakabinetti
Hei!
Minkä aikaa suunnilleen kestää kiertää vahakabinetti aikuisilla? Joo, toiset kiertää juoksemalla ja toiset hitaasti mutta noin keskimäärin?
Kommentit (16)
Onko viime aikoina käyneitä? Itseäni kiinnostaisi tietää oletteko varanneet lippuja etukäteen? Muitakin kokemuksia voi kertoa
Varaa useampi tunti, eli noin kolme. Itselläni toki hieman aikaa käynnistä, olin siellä 2018 kesällä, että varmasti jotain on muuttunutkin sillä välin. Olin odottanut, että se näyttely olisi ollut isompi ja hahmoja enemmän. Mutta siellä on muutakin nähtävää kuin se pelkkä vahakabinetti. Siksi kannattaa varata sitä aikaa.
Sepä myöskin, että onko niin kuin laskettelemassa, että jonossa/hississä menee tuplaten se aika kuin itse mäessä. Mutta onko siis käymisen arvoinen paikka ja missä ajassa sen kiertää?
Jättäisin tuon välistä. Lontoossa on vaikka kuinka paljon mielenkiintoisempia turistikohteita. Menkää vaikka päiväretkelle Oxfordiin, Brightoniin tai Cambridgeen.
Vierailija kirjoitti:
Onko viime aikoina käyneitä? Itseäni kiinnostaisi tietää oletteko varanneet lippuja etukäteen? Muitakin kokemuksia voi kertoa
Ehdottomasti kannattaa varata liput etukäteen netistä, muuten jonotus on varmaan uuvuttavan pitkä. Silloin kun siellä oltiin, varasimme liput netistä, jossa oli joku tietty aikaikkuna, millon sinne piti mennä. Silloin jonotus oli ihan kohtuullinen.
Kannattaa käydä ja varata ainakin pari-kolme tuntia aikaa. Nähtävää on. Ehdottomasti kannattaa ostaa sellaiset liput etukäteen, joilla välttää jonottamisen (tai ainakin vähentää sitä huomattavasti).
Kävin 1987. Oli ihan turha paikka.
Kävin muutama vuosi sitten, ja olisi voinut jättää väliinkin. Kauhea tungos sisällä ja osa vahanukeista ei yhtään näköisiä.
Ehkä nykyisin ei enää ole niin ihmeellistä nähdä vahanukkeja julkkiksista. Tai kuka tietää, ehkä lapsista se olisi hauskaa. Mutta tuntuu, että ajat ovat muuttuneet jostain 80-luvusta.
On niin paljon nähtävää, mitä pitäisi pariin päivään ympätä. Tower Bridge, British Museum, Hyde Park, Buckinghamin palatsi ja mietinnässä myös HMS Belfast. Nyt alkanut tuntua josko skippaisi tuon vahakabinetin. Ei menisi juoksemiseksi.
Kävin joskus 2017. Oli jotkut ennakkoliput varattuina, mutta ihan samalla tavalla niidenkin kanssa piti jonottaa. Eri jonossa vaan eikä paikan päällä ollut ohjeistusta, joten jonotettiin aluksi väärässä jonossa turhaan. Kaikki muutkin paikalla olijat ihan pihalla ja yrittivät kysellä toisiltaan, ovatko oikeassa paikassa.
Kiertämisessä kestää. Tosin lähinnä sen takia, että siellä ei pääse kiertämään itsenäisesti omassa tahdissa: Porukkaa päästetään yhteen osioon tietty määrä kerrallaan ja kun olet kiertänyt, odotetutaan seuraavalla ovella taas niin kauan, että on tarpeeksi porukkaa kasassa ennen kuin pääsee seuraavaan. Tämän takia koko ajan tungos. Oli myös todella kuuma koko ajan.
Loppujen lopuksi aika vähän niitä nukkeja nähtävänä isoissa tiloissa. On muutakin nähtävää, mutta enemmän mielestäni suunniteltu lapsille.
Itse olisin voinut jälkeenpäin ajateltuna jättää välistä. Ainut kohde Lontoossa, missä tympi olla. Meni varmaan pari tuntia tai reilu.
Jos olet lasten kanssa liikenteessä, niin sitten. Muuten en suosittele.
London dungeon on muuten sata kertaa viihdyttävämpi kokemus kuin Madame Toussaud. Lontoon historiaan perustuva kauhukierros siis sisätilassa. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
London dungeon on muuten sata kertaa viihdyttävämpi kokemus kuin Madame Toussaud. Lontoon historiaan perustuva kauhukierros siis sisätilassa. Suosittelen.
Juu tämä on paljon kivempi! Jos kauhusta on kiinnostunut niin Lontoossa voi myös osallistua Jack the Ripper kierroksille.
Lontooseen kirjoitti:
On niin paljon nähtävää, mitä pitäisi pariin päivään ympätä. Tower Bridge, British Museum, Hyde Park, Buckinghamin palatsi ja mietinnässä myös HMS Belfast. Nyt alkanut tuntua josko skippaisi tuon vahakabinetin. Ei menisi juoksemiseksi.
Jättäisin itse Tussaudsin väliin ja keskittyisin näihin muihin. Makuja on toki monia, jotakuta muuta voi hyvin kiinnostaa se vahakabinetti, mutta itse kävisin mieluummin vaikka kaksi kertaa British Museumissa.
Olisit ennemminkin huolissasi siitä, miten kauan kestää jonottaa itse kabinettiin.