Saako työnhakijan luottotiedot tarkistaa ilman lupaa?
Vai täytyykö asiasta mainita aina ensin etukäteen? Saanko jostain ilmoituksen jos joku on katsonut luottotietojani?
Kommentit (8)
Ei ilman lupaa. Pitää mainita jo hakuilmoituksessa.
Minä olin työhaastattelussa, jossa haastattelija kertoi, että luottotiedot tarkistetaan, onko tämä ok. Olen ymmärtänyt, että asiasta pitää mainita hakijalle, sitä ei voi tehdä salassa.
Mikä ihme estää tekemästä sen joka tapauksessa? Ei nuo luottotietofirmat sitä erityisemmin kontrolloi että kuka kenenkin tietoja käy tarkistelemassa tai miksi.
Kyllä siihen lupa tarvitaan mutta jos sen jättää antamatta niin jää kyllä myös työpaikka saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme estää tekemästä sen joka tapauksessa? Ei nuo luottotietofirmat sitä erityisemmin kontrolloi että kuka kenenkin tietoja käy tarkistelemassa tai miksi.
Siksi juuri mietinkin, että saanko jonkun ilmoituksen jos joku tarkistaa ne?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et saa automaattisesti, mutta voit kysyä asiaa luottotietofirmasta.
Joissain tehtävissä edellytyksenä.