Oliko teidän synnytysvalmennusryhmässä joku " silmiinpistävä" pariskunta??
Minua jäi mietityttäämään kun meidän porukassa on nuori nainen ja aivan selvästi hirveästi vanhempi äijä, en tiedä kansallisuutta mutta säälin sitä nuorta naista. Ja mitähän hän ajatteli kun kaikki muut olivat nuoria...
Kommentit (34)
kun oltiin tuolloin 17v ja 19v, ja porukka kyttäs ku hullut puuroa, ihan kuin me ois laskeuduttu juuri avaruudesta heidän keskuuteensa. He " normaali" ikäiset esikoista odottavat parit olivat melkein kaikki 30 ja rapiat.
kanssa, suomalainen noin 50-60 -vuotias. Mies kovaan ääneen kyseli koko ajan ja mm. seuraavaa: miksei kaikille voi tehdä sektiota, kun alavärkki pysyisi kunnossa, onhan se turvallisempaakin tehdä sektio, siinä ei ole riskejä...
Arvatkaa vaan älähdinkö: puhuin suu vaahdossa terkkarin ohi sektion riskeistä (olin silloin lääk kand. ja just olin opiskellut sitä aihealuetta, joten hermostuin todella... No saipahan mies sitten kuulla totuuksia, aika raadollisia.
TÄmä mies alkoi myös kinastelemaan vaimonsa kanssa englanniksi (vaimo ei puhunut ssuomea kuin vähän) että saako mies tupakoida sisällä vauvan synnyttyä.
yöks.
ja jos ihminen on vammainen se on silmiinpistävää! en minä ole mitenkään erityisen vammaisuusvastainen! voi teitä pikkusieluja kun pitää taas päästä pätemää ja olemaan niin " hyvä ihminen"
Muutamaa viikkoa aiemmin oli tullut dokkari teiniäideistä ja samainen tyttö oli ollut kyseisessä dokumentissa äitinsä kanssa kertomassa omaa tarinaansa.
myöhässä. Mies rapelsi kommunikaattoriaan koko ajan, ja oli koko ajan sen näköinen, että ei voisi vähempää kiinnostaa. Ei puhunut mitään eikä katsettaan puhelimesta nostanut. Välillä poistui puhumaan puhelimeensa käytävälle, kunnes th kielsi. Vaimo oli jo toista synnyttämässä, mutta olivat tullet nimen omaan että mieskin pääsisi kun ekaa omaa " odotti" . Nainenkin oli vähän saapas, ei mm tiennyt, että 4-vuotiasta esikoista olisi pitänyt jo jossain välissä hammashoitajallakin käyttää.
Oltiin kolmekymppisiä. Miehen on lääkäri sairaalassa, jossa synnytin. Kun oli valmennuskerta sairaalalla, niin mieheni tuli paikalla myöhässä kesken oman työvuoronsa lääkärintakki hulmuten. Kun mentiin synnytyssaliin ja istuttiin aloilleen juttelemaan, katsoi mieheni rauhallisen hetken kesken työvuoronsa koittaneen, vetäytyi sivulle ja nukahti ;)
No, mä koitin siinä vähän potkia hereille, että koitahan nyt tämä kestää, kun sulla on vielä pitkä yökin edessä.
Mitähän meistäkin on sitten ajateltu?
Meillä ikäeroa toistakymmentä vuotta, ja miehellä (joka siis on JO 40!) on pitkät hiukset, jotka poninhännällä.
Aarghh, mä en kestä, täytyy lähettää miehelle töihin linkki tästä :D
Nuori äiti (täysikäinen kyllä) haki lapsen isän valmennukseen viereisestä baarista. Ja on kyllä sellainen kuppila, että tuskin oli limulla.. Isä näytti siltä, ettei vähempää voinut kiinnostaa ja avasi suunsa vain kysyäkseen: " voitaisko pitää röökitauko?" .
kulminoituu se av:n ydinporukka, joka koostuu kommenteista päätellen nuorista, sivistymättömistä (ei tarkoita kouluttamattomuutta välttämättä) ja hyvin naiiveista parikymppisistä (tämä ei tarkoita sitä, että kaikki parikymppiset olisivat sitä vaan nimenomaan tämä av:n ydinporukka, jonka mielipiteet ovat hyvin ennalta-arvattavia).
itse olen perusäiti, äidiksi 27-vuotiaana normaali-ikäisen isän kanssa, jolla ei ole ponihäntää emmekä ole av-termein " kehareita" (tuollaista kieltä ei käytetä kuin yläasteella....) ja silti en ymmärrä näitä silmiinpistävyys-kommentteja enkä sen puoleen koko ketjun tarkoitusta.
- selvästi alkoholistipariskunta, äidillä sivuponnarit tyttömäisesti vaikka ikää lähemmäs 40. Hampaita suussa muutama ym. Tämä pari erosi jo ennen vauva syntymää. mies tupakoi.
-selvä teiniperhe n. 16-17 vuotiaat, mustaksivärjätyt hiukset, teinivaatteet, molemmat tästä parista tupakoi.
-sitten yksinhuoltajaäiti (kertoi tämän avoimesti) ikää päälle 40, hysteerisenä kyseli kaikenlaista. Kuten mitä sitten tehdään jos lapsi ei opi puhumaan...
-lähesnormaali pariskunta jotka joka kerralla hehkutti mitä kaikkea ovat ostaneet jo vauvalle mm. 300mk maksava vaipparoskis ym.
joka repesi itkemään kesken valmennuksen, koska hän niin kovasti pelkäsi synnytystä. meillä oli muutenkin tosi passiivinen ja hiljainen ryhmä, joten tuo " kohtaus" sai runsaasti huomiota. myöhemmin näin samaisen naisen neuvolassa siis vielä vatsansa kanssa ja oli hänellä mieskin silloin mukana:).
tuoda tuota vammaisuusvastaisuutta? en ymmärrä, en!