"Myös kotimaan liikenteen kannalta, jota valtio osin subventoi, on Rinteen mielestä parempi vaihtoehto, että valtiolla on enemmistö Finnairista."
Jännä, kun kotimaan lentoja lentää tällä hetkellä sellaiset lentoyhtiöt kuin tanskalainen DAT, ruotsalainen Amapola Flyg ja virolainen NyxAir.
Kommentit (6)
Se on oikeastaan ihan se ja sama tuolle kotimaan liikenteelle, millä sitä hoidetaan normaaliaikoina. Finnair suomalaisissa käsissä on huoltovarmuuskysymys ja siksi se pitää pitää se enemmistöomistus valtiolle ja pitää se firma pystyssä maksoi mitä maksoi.
Jos meitä kohtaa vakava kriisi, noita koneita tarvitaan mm. välttämättömien yhteyksien ylläpitämiseen, esim. lääkkeiden sun muiden tarvikkeiden kuljetuksiin. Varsinkaan sotilaallisen kriisin alkaessa nimittäin kenekään muun ensimmäinenkään kone ei lennä lähimaillekaan riskin takia. Finnairin koneet ovat käytettävissä niin kauan, kuin niistä on Suomella päätösvalta.
Vierailija kirjoitti:
Se on oikeastaan ihan se ja sama tuolle kotimaan liikenteelle, millä sitä hoidetaan normaaliaikoina. Finnair suomalaisissa käsissä on huoltovarmuuskysymys ja siksi se pitää pitää se enemmistöomistus valtiolle ja pitää se firma pystyssä maksoi mitä maksoi.
Jos meitä kohtaa vakava kriisi, noita koneita tarvitaan mm. välttämättömien yhteyksien ylläpitämiseen, esim. lääkkeiden sun muiden tarvikkeiden kuljetuksiin. Varsinkaan sotilaallisen kriisin alkaessa nimittäin kenekään muun ensimmäinenkään kone ei lennä lähimaillekaan riskin takia. Finnairin koneet ovat käytettävissä niin kauan, kuin niistä on Suomella päätösvalta.
Jos Ukrainen sodasta jotain positiivista pitää keksiä, niin se, että pahin intoilu myydä kaikki ulkomaille vähän laantuu...
Vierailija kirjoitti:
Se on oikeastaan ihan se ja sama tuolle kotimaan liikenteelle, millä sitä hoidetaan normaaliaikoina. Finnair suomalaisissa käsissä on huoltovarmuuskysymys ja siksi se pitää pitää se enemmistöomistus valtiolle ja pitää se firma pystyssä maksoi mitä maksoi.
Jos meitä kohtaa vakava kriisi, noita koneita tarvitaan mm. välttämättömien yhteyksien ylläpitämiseen, esim. lääkkeiden sun muiden tarvikkeiden kuljetuksiin. Varsinkaan sotilaallisen kriisin alkaessa nimittäin kenekään muun ensimmäinenkään kone ei lennä lähimaillekaan riskin takia. Finnairin koneet ovat käytettävissä niin kauan, kuin niistä on Suomella päätösvalta.
Totta sinänsä, mutta eikös Finskin koneet ole ulosliputettu jossain Singaporessa olevalle yhtiölle, jolta ne on liisattu Finnairille?
Kuviohan haiskahtaa verosuunnittelulta, mutta voisiko tuo iskeä omaan jalkaan kriisitilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oikeastaan ihan se ja sama tuolle kotimaan liikenteelle, millä sitä hoidetaan normaaliaikoina. Finnair suomalaisissa käsissä on huoltovarmuuskysymys ja siksi se pitää pitää se enemmistöomistus valtiolle ja pitää se firma pystyssä maksoi mitä maksoi.
Jos meitä kohtaa vakava kriisi, noita koneita tarvitaan mm. välttämättömien yhteyksien ylläpitämiseen, esim. lääkkeiden sun muiden tarvikkeiden kuljetuksiin. Varsinkaan sotilaallisen kriisin alkaessa nimittäin kenekään muun ensimmäinenkään kone ei lennä lähimaillekaan riskin takia. Finnairin koneet ovat käytettävissä niin kauan, kuin niistä on Suomella päätösvalta.
Totta sinänsä, mutta eikös Finskin koneet ole ulosliputettu jossain Singaporessa olevalle yhtiölle, jolta ne on liisattu Finnairille?
Kuviohan haiskahtaa verosuunnittelulta, mutta voisiko tuo iskeä omaan jalkaan kriisitilanteessa?
Lienee osa niistä isoista airbusseista leasattu ulos, ei koko laivasto.
Miksi myydä voittoa tuottava yritys?
outoa