Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Myös kotimaan liikenteen kannalta, jota valtio osin subventoi, on Rinteen mielestä parempi vaihtoehto, että valtiolla on enemmistö Finnairista."

Vierailija
14.06.2022 |

Jännä, kun kotimaan lentoja lentää tällä hetkellä sellaiset lentoyhtiöt kuin tanskalainen DAT, ruotsalainen Amapola Flyg ja virolainen NyxAir.

https://www.hs.fi/talous/art-2000008882875.html

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa

Vierailija
2/6 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeastaan ihan se ja sama tuolle kotimaan liikenteelle, millä sitä hoidetaan normaaliaikoina. Finnair suomalaisissa käsissä on huoltovarmuuskysymys ja siksi se pitää pitää se enemmistöomistus valtiolle ja pitää se firma pystyssä maksoi mitä maksoi. 

Jos meitä kohtaa vakava kriisi, noita koneita tarvitaan mm. välttämättömien yhteyksien ylläpitämiseen, esim. lääkkeiden sun muiden tarvikkeiden kuljetuksiin. Varsinkaan sotilaallisen kriisin alkaessa nimittäin kenekään muun ensimmäinenkään kone ei lennä lähimaillekaan riskin takia.  Finnairin koneet ovat käytettävissä niin kauan, kuin niistä on Suomella päätösvalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeastaan ihan se ja sama tuolle kotimaan liikenteelle, millä sitä hoidetaan normaaliaikoina. Finnair suomalaisissa käsissä on huoltovarmuuskysymys ja siksi se pitää pitää se enemmistöomistus valtiolle ja pitää se firma pystyssä maksoi mitä maksoi. 

Jos meitä kohtaa vakava kriisi, noita koneita tarvitaan mm. välttämättömien yhteyksien ylläpitämiseen, esim. lääkkeiden sun muiden tarvikkeiden kuljetuksiin. Varsinkaan sotilaallisen kriisin alkaessa nimittäin kenekään muun ensimmäinenkään kone ei lennä lähimaillekaan riskin takia.  Finnairin koneet ovat käytettävissä niin kauan, kuin niistä on Suomella päätösvalta. 

Jos Ukrainen sodasta jotain positiivista pitää keksiä, niin se, että pahin intoilu myydä kaikki ulkomaille vähän laantuu...

Vierailija
4/6 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeastaan ihan se ja sama tuolle kotimaan liikenteelle, millä sitä hoidetaan normaaliaikoina. Finnair suomalaisissa käsissä on huoltovarmuuskysymys ja siksi se pitää pitää se enemmistöomistus valtiolle ja pitää se firma pystyssä maksoi mitä maksoi. 

Jos meitä kohtaa vakava kriisi, noita koneita tarvitaan mm. välttämättömien yhteyksien ylläpitämiseen, esim. lääkkeiden sun muiden tarvikkeiden kuljetuksiin. Varsinkaan sotilaallisen kriisin alkaessa nimittäin kenekään muun ensimmäinenkään kone ei lennä lähimaillekaan riskin takia.  Finnairin koneet ovat käytettävissä niin kauan, kuin niistä on Suomella päätösvalta. 

Totta sinänsä, mutta eikös Finskin koneet ole ulosliputettu jossain Singaporessa olevalle yhtiölle, jolta ne on liisattu Finnairille? 

Kuviohan haiskahtaa verosuunnittelulta, mutta voisiko tuo iskeä omaan jalkaan kriisitilanteessa?

Vierailija
5/6 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeastaan ihan se ja sama tuolle kotimaan liikenteelle, millä sitä hoidetaan normaaliaikoina. Finnair suomalaisissa käsissä on huoltovarmuuskysymys ja siksi se pitää pitää se enemmistöomistus valtiolle ja pitää se firma pystyssä maksoi mitä maksoi. 

Jos meitä kohtaa vakava kriisi, noita koneita tarvitaan mm. välttämättömien yhteyksien ylläpitämiseen, esim. lääkkeiden sun muiden tarvikkeiden kuljetuksiin. Varsinkaan sotilaallisen kriisin alkaessa nimittäin kenekään muun ensimmäinenkään kone ei lennä lähimaillekaan riskin takia.  Finnairin koneet ovat käytettävissä niin kauan, kuin niistä on Suomella päätösvalta. 

Totta sinänsä, mutta eikös Finskin koneet ole ulosliputettu jossain Singaporessa olevalle yhtiölle, jolta ne on liisattu Finnairille? 

Kuviohan haiskahtaa verosuunnittelulta, mutta voisiko tuo iskeä omaan jalkaan kriisitilanteessa?

Lienee osa niistä isoista airbusseista leasattu ulos, ei koko laivasto. 

Vierailija
6/6 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi myydä voittoa tuottava yritys?