Tiedättekö yhtään sellaista perhettä jossa mies ottaa vastuuta lapsista enemmän kun nainen?
Kommentit (6)
Jolla on uniapnea, masennusta ja iltapainotteinen työ.
Mies on ollut kotona esikoisen syntymästä asti, nyt kohta 6 vuotta. Vaimonsa on ollut aina kotona vaan jotain 3 kk synnytysten jälkeen, ja hänellä on hyvä työ ja ura. Mies hoitaa kaikki lääkärit, neuvolat ja kerhot ja lasten juoksevat asiat, ja tietenkin hoitaa suurimmaksi osaksi.
Kyllä minäkin lapsiani hoidan. Jos olisin mies, olisin " hyvä isä" :) Ja kotitöitä minä teen kyllä enemmän - eli olen ehkä puolisäälittävä.
Vaimo on laiska, todella lihava, itsekäs ihminen.
Ehkä kerran kuussa vaihtaa vaipat lapselle, syöttää, hoivaa.
Mies hoitaa lapsen ja kodin ja vielä vaimon.
Ei jätä koska pelkää ettei saa lasta mukaan.
En siis todellakaan tarkoita että jos perheessä mies ottaa enemmän vastuuta, se oli mitenkään väärin. Voihan vaimo olla perheen elättäjä ihan hyvin. Minun tuntemani perhe vain on tuollainen.
Vauva-ajat menee kyllä mun piikkiin.
Mutta nyt, kun arki taas pyörii kahden työssäkäyvän aikuisen ja kolmen lapsen kanssa, huomaan, että mieheni on itseasiassa aika aktiivinen. Huolehtii esim. tarhakamat ja vaatteet edellisiltana valmiiksi, koska hän on se myöhäisempi töihiinlähtijä ja aamurumban pyörittäjä (itse olen silloin jo onnellisesti töissä). Samoin hän on lasten kanssa tosi paljon viikonloppusin, jolloin minä teen kotona usein työjuttuja tms. Hän on usein myös se, joka lähtee sairaan lapsen kanssa päivystykseen, käymään apteekissa tms. - onneksi tosi harvoin.
No, ehkä nämä on ihan arkipäivää monissa perheissä, mutta osaan kyllä arvostaa miestäni perheen toisena vastuunkantajana ja en tiedä, miten arki sujuisi ilman häntä.
hoitaa lapset, tekee ruuan, siivoaa jne...
Säälittäviä naisia