Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyisikö täältä vertaistukea rinnanpienennysleikkauksen läpikäyneille?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy! Minkälaista tukea olet vailla..? Oletko vasta menossa toimenpiteeseen vai ollut jo? Mulle on tehty leikkaus 4v sitten. Kerron kyllä mielelläni omasta kokemuksestani :)

Vierailija
2/6 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin koska isot rinnat haittaavat oloa ja ennenkaikkea painavat... mistä johtuu kaikki ne selkäkivut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri käynyt leikkauksen läpi, ja ajatukset ovat aivan hajallaan.

Haluaisitko kirjoitella kanssani sähköpostitse...? Oma osoitteen sisältää nimen, kunka Sinulle, jos jaksat kirjoitella? Tarvittaessa voin luoda itselleni uuden. Kiitos!

Vierailija
4/6 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittelemään tunteitani kirjeen muodossa. Nyt vielä kaaos.

Ak78:

Sain ensimmäisen kerran plastikkakirurgille ajan tk-lääkärin lähetteellä, jonka sitten peruin, en siis uskaltanut lähteä.

Toisen kerran läksin liikkeelle fysiatrin kautta. Jonotin kaksi vuotta. Rintani olivat DD-E -kuppikokoa. Hartia- ja päänsäryt invalidisoivat elämää. Toimenpide tehtiin siis keskussairaalassa.

Vierailija
5/6 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kannattaa käydä omalääkärin luona tk:ssa, työterveyshuollossa tms. Jos oireita on jatkuvasti, niskahartiaongelmia lähinnä ja rinnat ovat isot etkä ole kovin ylipainoinen, kuuluu leikkaus julkisen terveyden huollon piiriin ja hoitotakuun piiriin eli leikkaukseen pitäisi päästä puolessa vuodessa jonoon laittamisesta.

Leikkauksen tekee plastiikkakirurgi, sairaalassa menee päivä pari ja toipilaan pari kolme viikkoa. Kummastakin rinnasta poistetaan pääosin rasvaa rintojen koosta riippuen muutamasta sadasta grammasta pariin kiloon.

Jos haluat mennä suoraan näyttämään yksityislääkärille, niin varaa aika plastiikkakirurgille. Hänkin voi tehdä lähetteen julkiseen sairaalaan, jos et ole halukas maksamaan maltaita leikkauksesta.

Vierailija
6/6 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt leikkauksessa noin 5 v. sitten. Kuppikokoani pienennettiin F:stä B:hen. En ole katunut päivääkään. Tosin sen voin sanoa, että toipuminen oli tosi hidasta ja kivuliasta. Joten en tosiaan suosittele leikkausta, jos ei sitä todella tarvitse. Itselläni oli jonkin verran ongelmia leikkauksen jälkeen ja en olisi selvinnyt ilman mieheni apua. Tosin leikkauksen jälkeen pääsin eroon jatkuvista niska/hartia/pääkivuista ja urheilu oli huomatttavasti helpompaa.

Jos haluat keskustella tarkemmin, lähettele meiliä toivopet(at)uk.yahoo.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme