Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan eläimet voivat muistaa ihmiset? Voiko eläimellä olla aito tunneside?

Vierailija
14.06.2022 |

Jos ei ole pitkään aikaan nähnyt.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimiä nyt on aika valtava skaala, että aika vaikea yleistää että kaikki eläimet sitä tai tätä. Mutta kyllä vanhempieni koira muisti minut vuoden erossa olon jälkeen. Miksei eläimellä voisi olla aito tunneside? Muista, että ihminenkin on eläin. Kyllä koirakin suree ja voi vaikka masentua jos sen koirakaveri kuolee.

Vierailija
2/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eläimet voivat muistaa läheisen ihmisen pitkäänkin. Etenkin koirille se ihminen on lauman jäsen (toivottavasti myös lauman pomo), joten varmasti muistijälki on pitkä. Omista kissoistani olen huomannut, että tunnistavat kyllä ne ihmiset, joiden kanssa ovat olleet yhtään enemmän tekemisissä, vielä pitkänkin ajan päästä. Ne tapaavat esim. isääni, joka on jo sen verran heikossa kunnossa, ettei pahemmin meillä vieraile, noin kolme-neljä kertaa vuodessa (kesällä mökillä pitempään, muuten parista tunnista pariin päivään). Ja joka kerta ovat aivan yhtä onnessaan, kun isäni näkevät - pyörivät jaloissa ja puskevat ja tunkevat viereen nukkumaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain juuri luin, että koiralla ja ihmisellä on kyky luoda keskinäinen lajienvälinen tunneside. Epäillään, että kissallakin olisi, mutta kissoja ei ole saatu yhteistyökykyisiksi tutkimuksia varten :-D

Eläimet kyllä tunnistavat eri ihmisiä, ja muistavat pitkänkin aikaa. Esimerkiksi varislinnut ovat hyvinkin pitkämuistisia, ja osaavat erottaa ihmiset (jopa eri vaatteet päällä), että kuka on ystävällinen ja kuka ilkeä. Meillä on koirilla ollut selviä suosikkeja, joista ovat erityisesti pitäneet, ja sitten niitä, joiden seuraa ovat vältelleet.

Vierailija
4/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet on henkisempiä olentoja kuin ihmiset. Viestivät elein, tuntein. Miksi ymmärrämme niitä vaikka eivät puhu.

Vierailija
5/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil o tämmönen.

Vierailija
6/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elukat on tyhmiä ja käytös on vain laumakoodia geeneissä. Yksinkertaiset ihmiset haksahtavat tähän illuusioon ja ovatkin vain tyhmän elukan huomion arvoisia korkeintaan. Siksi eivät saavat hyvää huomiota järkeviltä ihmisiltä ja elukka on korvikkeena.

Vierailija
7/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tutkimus oli, että kissalla on ihmistä parempi muisti. Tiedä sitten...

Vierailija
8/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinikänsä.

Erityisesti lemmikit.

Esim. muuttolinnut tulevat joka kevät siihen samaan paikkaan, minne ovat tulleet aikaisemmin. Samoin vaistovat ruokkijat tai jos on kiusattu.

Vierailija
9/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi muistaako (koira)emo pentunsa kun ovat olleet erossa ja näkevät vaikka vuosien päästä?

Tai soittaako sillä mitään kelloa, että toi on mun pentu? :D

Vierailija
10/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen sitte tietää ja huomaa, että esim koira muistaa ihmisen, ku yleensä koirat on muutenki iloisia vaikka tapais jonkun vieraan ihmisen

Vierailija
11/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elinikänsä.

Erityisesti lemmikit.

Esim. muuttolinnut tulevat joka kevät siihen samaan paikkaan, minne ovat tulleet aikaisemmin. Samoin vaistovat ruokkijat tai jos on kiusattu.

Välillä tuntuu että linnut ymmärtää puhetta . Huomannut olen että tunnistavat vaikka en olisi omassa pihassa .

Vierailija
12/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira muistaa ihmisen tai lajitoverinsa tai minkä vaan kerran haistettuaan, kissa muistaa ihmisen. Katsos kun niillä on tietty elin kuonossa/nenässä joka säilöö hajut. Oman koirani kanssa asuttiin toisessa päässä suomea ja eka kerran kun mentiin kasvattajalle jossa koirani emo ja pappa sekä sisarus, kerran haistoivat ja ralli alkoi samantien, pappakin innostui leikkimään ja komensi entiseen malliin. Kissalleni juttelen puhelimessa, heti kun kuulee ääneen niin säntää etsimään joka paikasta ja maukuu tietyllä äänellä.. Koirani ovat myös aina jutelleet puhelimessa, ja vieressäkin, puhun eläimilleni pennusta asti niin vastailevat, tosin joskus toivoo että ois jo hiljaa..

Vierailija
13/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi muistaako (koira)emo pentunsa kun ovat olleet erossa ja näkevät vaikka vuosien päästä?

. Tottakait muistaa, rauhaset on peräpässä sitä varten kun haistelevat. Siitä haistaa myös toisen koiran iän, sairaudet, jopa mielialat sekä onko juoksut missä vaiheessa, eli kaiken. Ominaistuoksu on jokaisella.

Vierailija
14/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kissa ainakin muisti melkein kolmen vuoden jälkeen, samalla tavalla tuli mouruamaan ja tunkemaan itseään väkisin syliin. Normaalisti piiloutuu vierailta ihmisiltä.

Vierailija
15/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman pentueen pennut muistavat ja tunnistavat toisensa noin kaksi vuotta, joten todennäköisesti emo tunnistaa pentunsa hieman kauemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän