Sijoitukseni ovat jo lähes 50% tappiolla tämän vuotisen pörssilaskettelun takia. Veikkauksia milloin saan rahat takaisin?
Niin ja hajautettukin on, eikä ole ostettu ihan suurimpaan hintaan mitään.
Riittääköhän 5-10 vuotta?
Kommentit (14)
Vuonna 1978 J.Y.S. eli Jälkeen Ydin Sodan.
Hah, mun salkku oli vain 15% tappiolla. Yllätyin että niin vähän. Siellä on muutama tosi surkea mätämuna joka vetää alaspäin reippaasti. Tämä vuosi on hukkaanheitetty. Katotaan ens vuosi.
USA:ta itsellä suurimmaksi osaksi vieläpä. Siellähän ylireagoidaan jokaiseen nitkahdukseen ja sen kyllä näkee :(
Jos vielä dollari romahtaisi euroon nähden 10 vuoden takaisiin 0.6-0.7 lukemiin niin voi morjes.
ap
Onko indeksit tosiaan laskeneet noin paljon? Miten olet onnistunut tekemään noin paljon tappiota?
Usa ehkä tulee vielä alas, sahaten.
Vierailija kirjoitti:
Onko indeksit tosiaan laskeneet noin paljon? Miten olet onnistunut tekemään noin paljon tappiota?
No riskitasoa kieltämättä on ollut, mutta kyllä nuo on heitelleet aivan villinä nyt. Pari huonoa valintaa joukossa, joista en ehtinyt hankkiutua eroon ajoissa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hah, mun salkku oli vain 15% tappiolla. Yllätyin että niin vähän. Siellä on muutama tosi surkea mätämuna joka vetää alaspäin reippaasti. Tämä vuosi on hukkaanheitetty. Katotaan ens vuosi.
Sama mulla. Olen antanut salkun elää omaa elämäänsä, ja vasta tänään kävin pitkästä aikaa katsomassa. Luulin että tilanne olisi paljon pahempi, enkä siitäkään olisi hätkähtänyt, mutta tosiaan vain 15% on tällä hetkellä miinuksella. Jos ei tän pahemmin käy, niin palataan plussalle paljon nopeammin kuin olen ajatellut. Toisaalta, voihan tässä vielä tapahtua vaikka mitä, joten seuraillaan rauhassa.
Minä nauran noille pörssikurssien selityksille, tosiasiassa tuuliviiriä ei voi selittää mitenkään...
Voi kestää yli 10 vuotta paitsi jos inflaatio kiihtyy, niin osakkeiden nimellinen hinta nousee samalle tasolle, mutta saat ostettua samalla rahalla puolet vähemmän.
Mammoille, älkää vielä ostako
mies54v
Yleensä vastaavasta pudotuksesta on kestänyt toipua kymmenen vuotta, mutta eipä sitä todellisuudessa pysty ennustamaan. Maailmassa tapahtuu tällä hetkellä niin isoja mullistuksia.
Riittää