Mikä vaippamerkki aiheuttaa vähiten ihottumaa?
Meidän 2,5kk tytön vaippa-alue on alkanut punoittaa. Kestoilemme osittain, mutta enimmäkseen ollaan Muumi-vaippojen varassa.
Onko vaippojen sopiminen yksilöllistä vai löytyykö jokin merkki, joka olisi yleisesti hyvin siedetty ja vähän " lisäaineita" sisältävä?
Kommentit (16)
lähipiirissä Muumeja kehuttavan. Libero tai Pampers tuntuu olevan kärkisijoilla. Meillä on alusta asti käytetty liberoa ja on ollu loistava valinta. Sit ku siirryttiin housuvaippoihin niin liberoiden sisäkuminauhat aiheutti pahaa ihottumaa pakaroihin. Vaihettiin Pampersin housuvaippoihin ja ekaa kertaa tytöllä oli yöllä pissat sängyssä niin että heräs sitä itkemään. Samoin kakat tulee ainakin kerran päivässä jostain läpi, eli vaippaa ei saa meijän tytölle ainakaa asettumaan kunnolla vaan helposti falskaa. Ostettiin Megapakkaus niitä ja vikat vaipat nyt menos ja sit siirrytään takas Liberoon ja toivotaan ettei punotusta enää tuu. Mut siis Libero ollu meille paras, muumeja kokeiltiin näytteiden verran, jotka äp:ssä tuli eikä oltu tyytyväisiä!
Jade ja tyty 9,5kk
Kehotan kaikkia kokeilemaan Cien -vaippoja, olen ollut niihin erittäin tyytyväinen vaikka olenkin hieman ennakkoluuloinen monia Lidlin tuotteita kohtaan. Midi (4-9 kg) koon vaipat maksavat vain 14c/kpl, kun vastaavan kokoiset Liberot ja Pampersit maksavay 20-22c/kpl. Kuukaudessa säästyy siis helposti n. 13-15 euroa.
Meillä ei kummallekkaan ole muu vaippa käynyt. Ja isommalle koitin noita Lidlin vaippoja, mutta jo 2h päästä punoitti pylly, että meille ei nekään sopineet.
Täälläkin muumit aiheutti punoitusta. Pampers on sopinut parhaiten, toki myös libero, mutta pampers käytössä.
Olen kuullut paljon kehuja Lidl vaipoista, mutta en itse ole vielä kokeillut.
Vaipoista ei voine nostaa yhtä merkkiä ylitse muiden, se mikä sopii yhdelle ei välttämättä ole ollenkaan hyvä toiselle. Mä olen käyttänyt meidän tytöllä Lidlin vaippoja, ja olen ollut niihin todella tyytyväinen. Mikään vaippa ei ole meillä aiheuttanut ihottumaa, lähinnä oli probleemana eräiden vaippamerkkien falskaaminen.
KL.
Tosi moni sanoo, että niistä tulee punoitusta. Meillä on käytössä Pampersin active fitit. Ne on arvokkaita, mutta erittäin hyviä. Ostin megapäkin alennuskupongilla ja sillä tavalla yhden vaipan hinnaksi jäi 19 senttiä. Jos ostaa neloskoon normaalikokoisen paketin, niin hinta on 31 senttiä. Eli kannattaa suosia kyllä megapäkkejä (Naperokerholta tuli se alennuskuponki).
Liberotkin on hyviä, mut meidän vauvalle ne ei tunnut istuvan. Nytkin on edellinen koko jo pieni, mutta seuraava aivan liian suuri.
Tytteli-83 ja neiti 4kk
Suosittelen lisäämään kestovaippojen käyttöä ja laittamalla vaippaan esim. kuivaliinan niin todennäköisesti punoitus ja ihottumat ovat menneen talven lumia. Kestovaippa on terveellisempi lapsen ihoa kohtaan!
Pampers sen sijaan tekee, ei parantunut edes Kortisonilla, kunnes tajusin vaihtaa merkkiä. Olen myös kullut Lidlin vaipoista hyvää, itse en ole vielä kokeillut.
Mielenkiintoista lukea, ja havaita eroja lasten välillä. Meidän vauvalle on alusta asti ja edelleen (10kk) pahimman peppupunoituksen aiheuttanut Liberon vaipat. 2 vaippaa juuri peräkanaa kokeilin Liberoa, ja aivan punaiseksi meni peppu ja häpyhuulten seutukin :(
Sitten taas Muumi on ollut todella hyvä ja onko se Daily, jota S-kaupoissa muudään, sinivihreä paketti. Myös Pirkkakin ollut ihan ok. Näin meillä.
Vielä lisäyksenä pampersin paremmat vaipat (niitäkin on perusmallia olemassa myös, jotka ei ihan niin hyviä) Pampersissa on " verkko" joka pitää kakan pois ihokosketukselta. Liberossa jäi kakka suoraan ihoa vasten vaikka on muka siinäkin vastaavanlainen pinta! :(
Libero aiheutti ihottumaa ja punotusta - todella huono meidän vauvalle! Muumista nyt puhumattakaan!
se mikä sopii toiselle, voi aiheuttaa ihottumaa toiselle ;o)
Meillä sopivimmiksi on koettu Liberot, Lidlin Cien-vaipat sekä Muumit. Näitä käytetään vaihdellen. Pampers ei sopinut meidän vauvalle, pissat tulivat jatkuvasti läpi ja pylly punoitti herkemmin.
Lidlin vaippoihin suhtauduin aluksi epäillen, vaikka niitä kovasti kehutaankin. Uskaltauduin kuitenkin ostamaan paketin ja täytyy sanoa, että olen ollut niihin todella tyytyväinen. Kannattaa kokeilla!
Meillä esikoiselle ei muut käyny kun Liberot ja nyt alkuun vauvalle kävi Pampers, mutta sitten aivan yllättäin ei enää käynytkään. Noita Active Fittejä käytin ja musta oli todella hyviä vaippoja, hintansa arvoisia.
Mutta kyllä Liberot on ihan yhtä hyviä =)
on meillä ollut ehdoton valinta sekä teippi- että housuvaipoissa. Esikoiseni käytti vain niitä aikoinaan eikä tullut ihottumia. Nyt myös kuopuksellani on Liberot käytössä. Silloin, kun vaippa kastui useammin ja enemmän (nyt melkein päiväkuiva ja yötkin vähillä pissimisillä), en uskaltanut laittaa unien ajaksi housuvaippaa, koska helposti sivusta lirahti läpi. Samoin löysä kakka myös päiväsaikaan jos istualleen teki.
Meillä käytetään kotona kestovaippoja, kodin ulkopuolella ja öisin Pamperseja. Pojan (2,5kk) iho on pysynyt todella hyvänä. Vauvan iho tottuu tiettyyn vaippamerkkiin ja herkkäihoiset vauvat reagoivat heti merkin vaihtamiseen.. Täytyypä kokeilla noita Lidlin vaippoja, kun niin moni niitä kehunut :)
Täällä myös kokemusta Muumien sopimattomuudesta. Esikoiselle kokeilin muumia ja peppuun tuli saman tien ihan kamalat ihottumat. Tytölle kävi parhaiten Pampers. Nyt kokeilin 1 kk pojalle myös Muumeja niin pientä punotusta tuli siinäkin. Tällä hetkellä ylivoimaisesti parhaiten sopii Pampers ja Libero. Tietysti just ne kalleimmat... Pääasia että vauvalla on hyvä olla.
hyin yksilöllistä varmaankin, mutta yleistäen sanoisin omalla kokemuksellani, että muumit on varma punoituksen aiheuttaja. tiedän, että lähipiirissäni kellekkään ei muumit sovi. liberot sopii ehkä parhaiten koska niissä ei ole lisättyä rasvaa.