En osannut arvostaa sitä miten helppoa kesät olivat taaperon kanssa, nyt meillä on tylsyyttä nariseva koululainen jonka ainoa ilo on kännykkö
Aikoo vissiin maata koko kesän säkkituolissa puhelin kädessä ja välillä hakea leipää sekä pysähtyä ilmoittamaan meille, miten tylsää on. Jos olemme sisällä. Minä istun nytkin aurinkotuolissa ja mies ajaa ruohoa.
Kommentit (37)
Lapsi on ollut vasta viikon lomalla ja aikuiset täällä leimaa jo kännykkäriippuvaiseksi. Eiköhän se kohta ala keksimään muuta ohjelmaa, kun nyt jo tylsistyy.
Vierailija kirjoitti:
Kasvatuksesta kiinni. Miksi et antanut kirjaa kannyn sijasta.
Kannnykka tuhoaa silmat. 30v tarvitsee jo vahvoja laseja.
Itsetunto on ihan nolla ja mieli saamaton.Huolehtikaa lapsistanne vanhemmat.
Mä hommasin muksuille isot näytöt, noihin koneisiin ja pelituolit. Niin tulee väkisinkin katsottua vähän etäänpää. Ei kännykkää pitäis missään tapauksessa tuijottaa pitkiä aikoja, eikä etenkään niin läheltä kuten moni tekee. (mä en ees nää kun käsi suorana). Ainakin vielä on pysyny terävänä kummankin näöt. En tietenkään ymmärrä miten ihminen voi olla ympäri vuorokauden yhdessä samassa huoneessa keskellä kesää verhot, ikkunat ja ovi kiinni, mutta parempi kun on kunnon laitteet sitten.
Tuo ikä oli vielä helppoa. Nyt on teini, jonka kanssa menee kesä vääntäessä kotiintuloajoista tai ylipäätään kotiintulosta. Ja kotona ollessa rampataan yötä myöten hakemassa ruokaa ym.
Mulla 11 v ja 13 v. Isompi menee omissa menoissaan, valvoo aamuyöhön ja herää aikaisintaan puoliltapäivin. Pienemmän kanssa leivotaan, tänään käytiin Mäkkärissä ym. Touhuavat paljon myös keskenään. Mun tehtäväni on lähinnä varmistaa, että jääkaapissa on ruokaa. Eivät edes huomaa, jos olen tunnin pari omissa menoissani. Selkeästi erilainen, ihanampi kesä nyt kuin silloin kun olivat pienempiä.
Kasvatit kilttiksen joka kärsii yksinäisyydestä koko elämän kun ei ole jännittävä eikä kelpaa kenellekkään
1. Kiellä känny
2. Kiellä turhasta valittaminen
Tylsämielisistå lapsista tulee tylsämielisiä aikuisia. Nyt olisi aika tehdä jotain. Puhelin pois, niin ehkä hän alkaa keksiä tekemistä parin päivän päästä.
Milloin olet tehnyt lapsesi kanssa jotain kivaa, mistä nautitte molemmat ja mitä se oli?
No mutta noi oli kaikki vielä helppoja aikoja. Mutta entäs nyt kun täytti 18 v ja käy puutarhapuolella kunnalla töissä ja herää klo 6 joka aamu. Koko kesän. Tekee aamupalaa, käy suihkussa ja silittää kissaa lähtiessä niin että kissa maukuu rakkaudesta sitä kohtaan järjettömällä äänellä. Ja kaikki herää. Koko kesän. Klo 6. Viikonloppuna menee baariin tai kaverin mökille saunomaan ja juomaan kaljaa, ja tukee aamuyöllä ja kolistelee kun hakee vähän leipää jääkaappista huikopalaksi vielä tai sitten menee omalle mökille ja lähtee järvelle kalaan koko yöksi. Ja sydän syrjällään saa torkkua koiranunta viiteen asti että tulee kotiin kun onhan se vene voinu kaatua tai bensa loppua moottorista tai mitä vaan. Et ei nukuta meillä tänä kesänä ei viikolla eikä viikonloppuna. Et nauttikaa nyt vielä varastoon jos teillä ollaan hiljaa yhdessä huoneessa ympäri vuorokauden eikä se Puuhamaakaan nyt niin paha ollu oikeesti.
Meillä 13v on tasaisesti vuorokauden kännyllä, koneen ääressä, ulkona. Valvoo myöhään ja nukkuu puolille päiville. Kaverit tulevat kylään, pelaavat, menevät trampalle, pelaamaan jalkapalloa, taas sisälle kännyllä tai koneen ääreen ja sitten valvotaan kun me muut mennään nukkumaan.
Toki vähän muuttuu kun me vanhemmat jäämme parin viikon päästä lomalle ja lähdetään vähän reissaamaan, mutta on kyllä helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Perässävedettävä vastentahtoinen teini kyllä pilaa lomatunnelman 100-0. Koululaisen nyt voi kiikuttaa mukanaan vaikka minne!
Meillä on kolme 16-20 vuotiasta ja elämä heidän kanssaan on todella mukavaa, nauravaista ja helppoa.
Vierailija kirjoitti:
No mutta noi oli kaikki vielä helppoja aikoja. Mutta entäs nyt kun täytti 18 v ja käy puutarhapuolella kunnalla töissä ja herää klo 6 joka aamu. Koko kesän. Tekee aamupalaa, käy suihkussa ja silittää kissaa lähtiessä niin että kissa maukuu rakkaudesta sitä kohtaan järjettömällä äänellä. Ja kaikki herää. Koko kesän. Klo 6. Viikonloppuna menee baariin tai kaverin mökille saunomaan ja juomaan kaljaa, ja tukee aamuyöllä ja kolistelee kun hakee vähän leipää jääkaappista huikopalaksi vielä tai sitten menee omalle mökille ja lähtee järvelle kalaan koko yöksi. Ja sydän syrjällään saa torkkua koiranunta viiteen asti että tulee kotiin kun onhan se vene voinu kaatua tai bensa loppua moottorista tai mitä vaan. Et ei nukuta meillä tänä kesänä ei viikolla eikä viikonloppuna. Et nauttikaa nyt vielä varastoon jos teillä ollaan hiljaa yhdessä huoneessa ympäri vuorokauden eikä se Puuhamaakaan nyt niin paha ollu oikeesti.
Oma kämppä? Ei yksi ihminen saa noin terrorisoida koko perheen elämää. Ja sun pitää relata.
Miten noi lapset on tollasia nykyään.. Voin itsekin myöntää olevani vähän kännykkäriippuvainen, mutta silti keksin koko ajan jotain muutakin tekemistä, jotka ei ole kotitöitä. Virkkaus, lukeminen, ulkoilu, lemmikkien leikittäminen, kynsien lakkaus, leipominen, kavereiden näkeminen, sukulaisten kanssa juttelu puhelimitse, kaappien järjestäminen, sudokujen ratkonta, alennusmyynneissä kiertely, lintujen ruokkiminen, tanssiminen, pianon soitto, kirjoittaminen, laulaminen, juoksuharjoittelu, ompelu jne jne. Olin touhukas jo lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Ihana toi rakkaudesta naukuva kissa 😂 Mitä jos teini laittaisi kissalle ruokaa heti aamusta, niin kissan huomio kiinnittyisi muuhun?
Jaa, minusta olisi ihan ok herätä siihen, että nuori lähtee TÖIHIN klo 6. Itse herään työaamuina klo 5.
Mökkiviikonlopuista, yökalastuksesta ja kääntämisestä jaan huolesi, sydän syrjällään odottelu on pahinta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minusta olisi ihan ok herätä siihen, että nuori lähtee TÖIHIN klo 6. Itse herään työaamuina klo 5.
Mökkiviikonlopuista, yökalastuksesta ja kääntämisestä jaan huolesi, sydän syrjällään odottelu on pahinta.
No joo, oikeesti oon kyllä tyytyväinen ja onnellinen sen puolesta tästä työstä, koska viihtyy siinä hyvin eikä ite valita yhtään heräämisestä, ja itekin aloittelen etätyöt jo puoli 8 aikaan kotona, lomalla täytyy lähteä itse sinne mökille niin saa nukkua. Omaa kämppää sille jo vähän ehdotettiin mutta aateltiin et on vielä kuitenkin kotona, vuosi jäljellä lukiota ja sitten armeijaan, niin voi olla siihen asti kotona ja koitetaan kestää nää kesävalvomiset, onneks ei olla vuorotyössä. Kissalle antaa kuivaruokaa aamulla, muuhun ei kuulemma kykene koskemaan aamulla 😅 mut kissa palvoo sitä ja on ikävöinyt sitä koko yön kun ei saa mennä sen huoneeseen nukkumaan niin sekoaa aamulla kun teini huomioi sitä ja tää kissa on todella äänekäs tapaus 😅
Kasvatuksesta kiinni. Miksi et antanut kirjaa kannyn sijasta.
Kannnykka tuhoaa silmat. 30v tarvitsee jo vahvoja laseja.
Itsetunto on ihan nolla ja mieli saamaton.
Huolehtikaa lapsistanne vanhemmat.