En osannut arvostaa sitä miten helppoa kesät olivat taaperon kanssa, nyt meillä on tylsyyttä nariseva koululainen jonka ainoa ilo on kännykkö
Aikoo vissiin maata koko kesän säkkituolissa puhelin kädessä ja välillä hakea leipää sekä pysähtyä ilmoittamaan meille, miten tylsää on. Jos olemme sisällä. Minä istun nytkin aurinkotuolissa ja mies ajaa ruohoa.
Kommentit (37)
Asutteko jossain skutsissa vai miten sillä ei ole kavereita?
Muutama vuosi eteenpäin, niin ettte saa jälkikasvua enää mukaanne mihinkään muuten kuin väkisin raahaamalla.
Silloin alkaa se vaihe, kun kuljette enemmän puolison kanssa kaksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi eteenpäin, niin ettte saa jälkikasvua enää mukaanne mihinkään muuten kuin väkisin raahaamalla.
Silloin alkaa se vaihe, kun kuljette enemmän puolison kanssa kaksistaan.
Minusta hieno vaihe että lapsia ei tarvitse ottaa mukaan kaikkialle.
Annat lapsen olla niin on äärimmäisen vaivatonta. Itse en kaipaa leikkipuistoja ja puuhamaita sekä tunnin uhmakohtauksia.
Oletteko isän kanssa töihin menoa miettinyt?
Vierailija kirjoitti:
Annat lapsen olla niin on äärimmäisen vaivatonta. Itse en kaipaa leikkipuistoja ja puuhamaita sekä tunnin uhmakohtauksia.
Pistin käteni ristiin kun pääsin noista hiton puuhamaista, ihan karseita paikkoja!
Joo, anna vaan tylsistyä, tulee kohta pyytämään sua pallonpeluuseen ja sitten SUA potuttaa...
Vierailija kirjoitti:
Oletteko isän kanssa töihin menoa miettinyt?
Ei olla. Etätyöt on meidän juttu.
Anna vaan lojua koko kesä kännykällä. Kohta sulla onkin kännykkäriippuvainen nuori. Kuulostaa olevan riippuvuus hyvällä mallilla kehittymässä. Toinen vaihtoehto on lähteä vaikka reissuun ja kännykkä jää kotiin. Suosittelen vahvasti jälkimmäistä. t. Teinien äiti
Älä aina valita. Sinulta perinyt senkin, tuon tylsyyden.
JÄTÄ SE SIKA. PETTÄJÄ SIITÄ KASVAA KUITESKIN
Koululaisten kanssa on superhelppoa! Hyppivät trampalla, pyöräilevät ja potkivat palloa. Saavat itse otettua ruokansa ja jaksavat katsoa elokuvan loppuun. Tuo taapero sen sijaan...
Vierailija kirjoitti:
Anna vaan lojua koko kesä kännykällä. Kohta sulla onkin kännykkäriippuvainen nuori. Kuulostaa olevan riippuvuus hyvällä mallilla kehittymässä. Toinen vaihtoehto on lähteä vaikka reissuun ja kännykkä jää kotiin. Suosittelen vahvasti jälkimmäistä. t. Teinien äiti
Joo, ihan ensimmäisenä kännykkä pois, mutta ei siihen reissua tarvita!
Kokemuksesta voin sanoa, että narisevat ihan täysillä noin 2 päivää. Sitten seuraavat 2 päivää tylsistyvät kuoliaaksi. Tämän jälkeen alkaa lapsosten omat aivosolut alkavat vihdoin toimiaan ja yllättäen teillä on kotona lapsi, joka piirtää, maalaa, kirjoittaa, leikkii ulkona, pyöräilee, leipoo pullaa, jne., jne.. Eli tekee ihan mitä vain, ettei olisi tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole riippuvuutta nähnytkään. Riippuvuudesta kärsivä ei valittelisi tylsyyttä. Nythän ei vain ole mitään muuta tekemistä.
Jostakin se on tuon oppinut.
Sinä epäonnistuit.
Meidän on tuollainen, jos sen antaa olla. Minua aina vähän hämmästyttää, kun ihmiset kertovat kuinka lapset omatoimisesti potkivat palloa ja juoksentelevat pihalla. Oikeastaan tämä hämmästys alkoi jo taaperoiässä, kun tutut valittivat kuinka lasta ei voinut jättää hetkeksikään vahtimatta, kun livisti pahantekoon tai kiipesi kirjahyllyyn. Oma lapsi nökötti kiltisti leikkimatolla ja selaili tunnin jotain mainoslehteä ihan tyytyväisenä. Jos sille antoi pakasterasian, missä oli avaimia ja kolikoita ja pinnejä ja heijastimia ja muuta sekalaista pikkusälää, istui vaikka puoli päivää tutkimassa rasian aarteita (eikä laittanut suuhun kun kielsi).
Samanlainen on edelleen 10-vuotiaana. Ei olla mikään sohvaperunaperhe, meillä on hevosia kotona ja kasvimaat ja remontit, joten vanhemmilta ei ole tuota perinyt. Lapsi osallistuu jos käsketään, mutta mieluiten pelaisi tietokoneella tai katselisi tubevidoita koko päivän. Ainoat urheilut joista on kiinnostunut ovat uinti ja ratsastus, ja molemmissa tarvitaan vielä aikuinen vahtimaan, joten eivät onnistu kesken työpäivän.
Teen etätöitä ja tänään olen komentanut lapsen piirtämään, trampalle, leipomaan raparperipiirakan ja kastelemaan kasvilavat. Kastelusta palkinnoksi pääsi koneelle pelaamaan. Oikeasti olen ajatellut, että lapsi saa opetella laittamaan ruokaa kesän aikana. Leipomisesta tykkää, mutta ei me voida syödä kokonaista piirakkaa joka päivä.
Perässävedettävä vastentahtoinen teini kyllä pilaa lomatunnelman 100-0. Koululaisen nyt voi kiikuttaa mukanaan vaikka minne!
Minä istun ulkohuussissa ja juon olutta.