Kaverit käskevät juomaan vaikka en halua
Yritän vähentää alkoholia, ei ole ongelmaa sen suhteen. Olen monta kertaa sanonut kavereilleni että: "kiitos, mutta ei kiitos. On muuta tekemistä."
Miksi pitäisi ryypätä kesällä joka päivä? Ja miksi kaverit eivät tajua, jos toinen ei halua. Ei aina tarvitse ravata baareissa ja olla esillä. Ne rahat voi käyttää fiksummin. Tuntuu että heillä ei ole muuta tekemistä.
- Nainen
Kommentit (30)
Älä tee numeroa alkoholinkäytöstä tai -käyttämättömyydestä. Jos ei huvita, älä lähde mutta älä myöskään ala paasaamaan raittiuden hyveestä. Sanot vain, että ei huvita. Pikkuhiljaa hankkivat seuransa muualta, tai sitten keksivät muuta tekemistä johon sinäkin pääset mukaan. Tai saat uusia kavereita. Kukaan ei tyykkää paasaajista, sen vain sanon.
Vierailija kirjoitti:
Hanki parempia kavereita. Mitä sinä tuollaisilla juopoilla kavereina teet, jotka eivät muuta tekemistä kesällä keksi kuin juominen?
Olen yrittänyt, mutta se on vaikeaa. Itseäni kiinnostaa leipominen, lukeminen, liikunta ja ruoanlaitto. Kaverini mielestä olen vinksahtanut, koska en halua sekoilla. Ap
Selvitä, missä baareissa on tarjolla myös alkoholittomia juomia, ja lähde vain niihin.
Kaveripiiriä voisi toki yrittää vaihtaa fiksumpaan myös.
Lisään vielä: he tykkäävät arvostella tekemisiäni, heidän mielestään teen väärin. He eivät tajua että siitä tulee tosi paha mieli, mutta jos oma itsetunto on nollassa niin totta kai se aiheuttaa tuon.
Mutta varmaan alkoholi saa sen aikaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Selvitä, missä baareissa on tarjolla myös alkoholittomia juomia, ja lähde vain niihin.
Montakohan baaria mahtaa Suomessa olla, josta ei saisi alkoholitonta juomaa? Oletko ikinä käynyt missään baarissa?
Se on nyt juotava tai itkettävä ja juotava.
Oot sitte talven selvinpäin, joten kesällä usko kaveitasi. Ei tää niin pitkä oo. Viikonpäästä alkaa päivät jo lyhenemään.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä: he tykkäävät arvostella tekemisiäni, heidän mielestään teen väärin. He eivät tajua että siitä tulee tosi paha mieli, mutta jos oma itsetunto on nollassa niin totta kai se aiheuttaa tuon.
Paha mieli siitä, että et halua elää elämääsi niin kuin joku ulkopuolinen haluaisi sinun elävän? Jätä tuollaiset tyypit, eivät he sinulle mitään hyvää halua vaan vetävät sinut mukanaan. Ansaitset parempaa.
Alkoholistit rakastavat alkoholia, eivät ympärillään olevia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki parempia kavereita. Mitä sinä tuollaisilla juopoilla kavereina teet, jotka eivät muuta tekemistä kesällä keksi kuin juominen?
Olen yrittänyt, mutta se on vaikeaa. Itseäni kiinnostaa leipominen, lukeminen, liikunta ja ruoanlaitto. Kaverini mielestä olen vinksahtanut, koska en halua sekoilla. Ap
Itselläni on hieman samanlainen tilanne, paitsi että olen jo jättäytynyt suosiolla pois yhteisistä riennoista, sillä en vain enää jaksa sitä, että KAIKKEEN tekemiseen liittyy AINA alkoholi.
Samat mielenkiinnonkohteet meillä btw 😊
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet heidän kanssaan tekemisissä?
Heitä itseään hävettää tai harmittaa ne omat juomismäärät, ja yrittävät parantaa omaa oloaan lyttäämällä sinua. Alkoholistiomaiseni teki tätä. Kun valitin hänen jatkuvasta ryyppäämisestään, minä olin tiukkapipo ja poliisi ja tylsä ihminen. Muka halusin vain estää hänen hauskanpitoaan, koska en itse osaa pitää hauskaa. Kun kaverini tuli kylään, tuputti tälle olutta. Kun kaveri otti yhden, omainen kovaan ääneen kiitteli: onneksi sinä et sentään ole yhtä tiukkapipoinen. Tämä kaverini ei ikinä ota paljon, ei ole takuulla koskaan elämässään ollut kertaakaan humalassa, mutta sehän oli sivuseikka tälle alkoholistille.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistit rakastavat alkoholia, eivät ympärillään olevia ihmisiä.
Juuri niin. Heille muut ihmiset ympärillä ovat täysin toissijaisia, tai jos voivat hyötyä muista jotenkin, niin eivät epäröi käyttää hyväkseen esittämällä hyvääkin kaveria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on hieman samanlainen tilanne, paitsi että olen jo jättäytynyt suosiolla pois yhteisistä riennoista, sillä en vain enää jaksa sitä, että KAIKKEEN tekemiseen liittyy AINA alkoholi.
Samat mielenkiinnonkohteet meillä btw 😊
Omissa kaveripiireissäni alkoholi maistuu kaikille etenkin näin kesäisin. Myös muita päihteitä on kuvioissa mukana.
Vielä muutama vuosi sitten omaa vapaa-aikaani väritti vahvasti rankka hauskanpito (=humalahakuisuus), mutta kun vähitellen olen havahtunut siihen, miten nopeasti vuodet vierivätkään, niin sama meno ei enää nappaa.
En kaipaa krapulaista olotilaa joka viikonloppu nestehukan korjailua, darrassa möllöttäessä hukkaan heitettyjä päiviä enkä liioin kaikkea muuta alkoholin keholleni tekemää haittaa.
Hauska ilta ei vain ole kaiken tuon ikävän arvoista.
Kaveriporukasta monet lähestyvät 40vuotta, mutta ryyppäävät kuin parikymppiset. Yhdelläkin todettiin syöpä, mutta juominen senkun jatkuu. En tietenkään tuomitse ketään, jokainen tehköön mitä haluaa, mutta itse ainakin aion tehdä kaiken voitavani pysyäkseni mahdollisimman hyvinvoivana.
Joka päivä? Miksi edes tervehdit tuollaisia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinua kiinnostaa leipominen niin katso Marttojen sivulta jos löytyisi jotain toimintaa sinulle. Sieltä voi saada selväpäistä seuraa.
Kuse niiden muroihin ja mukeihin salaa.
Eihän se kusi juomatta lirise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakohan baaria mahtaa Suomessa olla, josta ei saisi alkoholitonta juomaa? Oletko ikinä käynyt missään baarissa?
Olen käynyt. Vettä saa toki, ja jotain limua tai vissyä.
Mutta esim. alkoholitonta olutta ei löydy likikään kaikista. Etsin siis juomia, jotka näyttää alkoholijuomilta niin ettei aloittajan kaverit pääsisi häntä irvimään.