Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kirkon polttaminen jotenkin " rikollisempaa" kuin esim. kaupan tai koulun polttaminen?

Vierailija
15.10.2006 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti nyt, häät, ristiäiset, hautajaiset ko kirkossa.

Vierailija
2/7 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siunataan kuolleita.

Samalla lailla kuin hautoja ei saa häväistä, ei kenenkään uskonnollista rakennusta saa häväistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kirkon polttoa pitäsi johonkin verrata, niin eniten se mun mielestä rinnastuisi museon polttamiseen

kirkoissa säilytetään valtavia määriä kulttuurihistoriallisia aarteita ja taide-esineistöä, vanhoja kirjaniteitä, rahoja, messuasuja, arvoesineitä hopeasta ja kullasta jne.

prismat ei oikein vedä mun mielestä vertoja...

Vierailija
4/7 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajetaan yhdessä pois nuo ristiretkeläisten aivopesemät hylkiöt!

Vierailija
5/7 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsessään on usein arvokkaampia kuin marketti, ihan rakennushistoriallisessa mielessä. Ja kyllä kirkko toivon mukaan edustaa ihmisille jonkilaista pyhyyden kokemista toisella lailla kuin marketti. Ihan olen tätä mieltä vaikka itse olen ateisti.

Vierailija
6/7 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelen, miksi nimenomaan kirkon polttaminen on joillekin niin kamala asia!! Tai yleensäkin uskonnollisten tunteiden loukkaaminen, jumalanpilkka tms. Millainen oikein on ihminen, joka tällaisista jutuista ottaa niin hirveästi nokkiinsa?

Minä ole uskovainen enkä loukkaannu kirkon poltosta sen enempää kuin marketinkaan. Haloo, kirkko on vain rakennus ja itselleenhän ne polttajat hallaa tekevät. Ei Jumalaa pysty vahingoittamaan, vaikka polttaisi kaikki maailman kirkot. :)

Vierailija
7/7 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta ihmettelen, miksi nimenomaan kirkon polttaminen on joillekin niin kamala asia!!

Kyllähän jonkun Porvoon kirkko on historiallinen rakennus ja sen polttaminen siten paljon " rikollisempaa" kuin esim. Kaivokselan kirkon polttaminen.

Mutta tää Kaivokselan kirkko ei ollut mitenkään erityisen vanha tai arvokas tai hieno tai merkitsevä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän