Korko-watch
Päivitellään tässä ketjussa korkojen nousua. Mihin veikkaatte Euriborin asettuvan tämän viikon loppuun mennessä? Nyt 0,68%. Veikkaan 0,8%
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Euribor 12 kk on vuoden lopussa n. 2%
Minä ennustan 2,5-3%.
Vierailija kirjoitti:
Ok, siis täh!?!?!?!
"Due to a change of policy by the European Money Markets Institute, Euribor rates are available to the general public with a 24 hour delay only. As of March 2014, no website is allowed to publish real time rates anymore publically."
Elikkä suuren yleisön tulee odottaa 24h korkotietoja. Mites sitten eilen sai uutisoida ilman viivettä? Aika kummallista, eli jos mun korkoa tarkistetaan tänään, niin itse saan tiedon siitä huomenna? Kuinka tyhmänä ne ihmisiä pitävät...
Oisko ketään pankin ekonomia paikalla, joka vois kertoa päivän koron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän se euribor on tänään? Miksei Suomen pankki päivitä näitä?
Jostain syystä 24h viive.
Tässäkin reaaliaikaisesta infosta joutuu maksamaan vaikka kyseessä on julkinen laitos.
No onneksi bondikorot näkyy reaaliaikaisesti ilmaiseksi ja näyttävät olevan taas nousussa.
Ja sama heijastuu sitten myös Euriboriin.
Tänään 16.6. 12kk Euribor 1,058 eli hyvin pientä laskua eilisestä.
Löytyi, kun jaksoi tonkia kansainvälisiä sivustoja. Aina joku vuotaa jostain.
Huominen onkin mielenkiintoisempi, koska bondikoroissa epäyhtenäisyyttä. Veikkaan taas pientä laskua. Aika hyvin euribor seuraa bondikorkoja päivän viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, siis täh!?!?!?!
"Due to a change of policy by the European Money Markets Institute, Euribor rates are available to the general public with a 24 hour delay only. As of March 2014, no website is allowed to publish real time rates anymore publically."
Elikkä suuren yleisön tulee odottaa 24h korkotietoja. Mites sitten eilen sai uutisoida ilman viivettä? Aika kummallista, eli jos mun korkoa tarkistetaan tänään, niin itse saan tiedon siitä huomenna? Kuinka tyhmänä ne ihmisiä pitävät...
1,058%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, siis täh!?!?!?!
1,058%
eli siis 12kk Euribor.
Seuraa joukkovelkakirjojen korkoja niin näet Euriborien suunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, siis täh!?!?!?!
1,058%
eli siis 12kk Euribor.
Seuraa joukkovelkakirjojen korkoja niin näet Euriborien suunnan.
Reaaliaikaiset bondikorot löytyy esim. investing.com:ista.
Moni nuoripari ottanut sen 300000€ asuntolainaa ensiasuntoon. Eivät ole eläneet sellaista aikaa jolloin lainalla oli korko. Valitettavasti moni joutuu vaikeuksiin.
Kadehdin tossa pari vuotta sitten työkaveria, jolla oli palkallaan varaa ostaa kämppä satojen tuhansien lainalla. Hieno, iso ja uusi. Itse tyydyin vanhaan ja pienempään, mutta joka kyllä täyttää kaikki perustoiveet ja vähän ekstraakin. Oma laina siis jäi alle 150 000 euroon.
No nyt olen saanut palkkaa korotettua niin, että olen aika lähellä työkaverin palkkatasoa. Mutta hänellä kolme kertaa enempi lainaa kuin itsellä. Sattuma oli pelissä, kun näin kävi. Jos olisin tuolloin ajatellut tienaavani tarpeeksi hyvin, niin nyt olisi isot velat niskassa. Silkkaa hyvää tuuria siis, että asiat meni kohdallani kuten meni.
Jollakin Egyptiläisen pankin sivuilla oli tämän päivän Euribor 0,95%
Pitääkö paikkansa, että olisi kuitenkin taas laskussa?
Vierailija kirjoitti:
Jollakin Egyptiläisen pankin sivuilla oli tämän päivän Euribor 0,95%
Pitääkö paikkansa, että olisi kuitenkin taas laskussa?
0.95 on 14.6 arvo.
Tänään on hitusen vähemmän kuin eilen, mutta yli 1.
Espanjalaisella sivustolla 12kk Euribor tänään 1,124%
En tosin osaa espanjaa joten voin tulkita väärin.
Sivusto: www.euribor.com.es
"Valor Euribor
El valor del Euribor de hoy viernes 17 de junio de 2021 es el +1.124%% y la media provisional del mes es del +0.715%"
Vierailija kirjoitti:
Espanjalaisella sivustolla 12kk Euribor tänään 1,124%
En tosin osaa espanjaa joten voin tulkita väärin.
Sivusto: www.euribor.com.es
"Valor Euribor
El valor del Euribor de hoy viernes 17 de junio de 2021 es el +1.124%% y la media provisional del mes es del +0.715%"
Sivu näyttää ihan asialliselta, joten saattaa pitää paikkansa.
Tänään 1.115% jos joku seurailee...
No nyt tippunut taas alle yhden (0.975% tänään)
Tarkoittaako, että mennään takaisin kohti nollaa?
Euribor 12kk tänään 1.052%. Oma korko tarkistettiin jo, ja on nyt ns. tapissa korkosuojan ansioista. Silti mielenkiinnolla seurailen. Torstaina EKP ilmoittaa luultavasti 0.25% korotuksesta iltapäivän kokouksen jälkeen.
Vaikuttaako tuo EKP:n päätös siis suoraan Euriboriin 12kk?
Milloin nämä nousevat korot alkavat näkyä talletustileillä?
Lukeekohan joku tätä v. 2032 ja on silleen "voi, kun söpöä.. 1% korko ja nää on huolissaan" kun Euribor vetelee jossain 15%ssa?
Korot tästä enää nouse ennenkuin Venäjä-Ukraina maaottelu loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Korot tästä enää nouse ennenkuin Venäjä-Ukraina maaottelu loppuu.
Ok, mihin sitten EKP:n asettama nosto menee? Sehän on jo moneen kertaan julkisesti sanottu, että kesällä 0,25% yksikön nosto ja syksyllä 0,5% yksikön nosto ovat tulossa.
euribor 2,015% pe 9.9. Se on kuulkaas kovaa kyytiä, suunta on sama kuin jenkeissä(jossa lainojen korko reilu6%). Inflaatiota ei saada kuriin muulla kuin korkojen nousulla. Kukaan ei oo luvannu et euribori ei oikeesti menis sinne 6%. Toivottavasti moni on ottanut sen korkoputken, korkosuojan tai kiinteän koron. Sehän ei oo mitään huijausta pankeilta, niin kuin monet luulee. Toki jos sen nyt haluaa ottaa on 3x todennäköisesti kalliimpi kuin vuosi sitten.
Ok, siis täh!?!?!?!