Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia jos aikuiset lapset viettävät lähes joka viikonlopun vanhempiensa kanssa?

Vierailija
13.06.2022 |

Mielipiteitä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä outoa tuossa on? Minua pyydetään usein seuraksi jos lapsen puoliso on muualla tai sitten joku lapsista tulee viikonlopuksi kylään tai viikoksi mökille. Hyvät välit kaikkiin ja ei mitään ongelmia jos joku keksiikin parempaa tekemistä.

Vierailija
22/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe sitten vasta outo teidän mielestänne mahtaa outo ollakin, kun välillä tulee miniä ja lapsi kahdestaan meille viettämään viikonloppua. Eikä kyseessä ole mikään riitä kotona tms.

Käsitin ap aloituksen niin että kotiin kiiruhtavat lapset ovat sellaisia joilla ei kumppania tai lapsia eikä ehkä ystäviäkään. On vain ne vanhemmat eikä muita tulekaan jos kiireesti aina heidän luo vapaa-aikaa viettämään. Aivan eri asia kun lapsella on omakin elämä ja viettää silti osan vanhempiensa kanssa perheineen tai yksinään. Tai parhaassa tapauksessa kuten teillä eli myös se lapsen puoliso on niin läheinen että voi kyläillä koska tahansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin aika usein opiskeluaikana kun olin sinkku. Suunnilleen joka toinen viikonloppu. Tämä ei kyllä johtunut vanhemmistani, vaan siitä että kotipaikkakunnalla asui liuta läheisiä serkkuja. Ja siksi että minulla oli intohimoinen harrastus, johon oli paremmat mahdoööisuudet kotipaikkakunnalla. Kun aloin seurustelemaan, tilanne luonnollisesti muuttui.

Ei nyt kannata ihan ensi näkemältä tuomita. Voihan vanhemmilla olla esim vakavia sairauksia, minkä takia tarvitsevat apua pärjäämiseen.

Vierailija
24/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa nähdä niin usein kuin mahdollista silloin kun vanhemmat ovat vielä elossa, jos kaikki osapuolet tätä haluavat. Ei ainakaan kaduta sitten myöhemmin.

Vierailija
25/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ei saisi nähdä läheisiään niin usein kun siltä tuntuu? Outo asenne taas, että pitäisi jotenkin kylmettää itsensä.

Vierailija
26/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on normaalia kokoontua ryyppäämään kotiin äitinsä ja sukunsa kanssa, niin sitten on.

Vierailija
27/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa voidaan ihmetellä jos jollain on läheiset suhteet omaan perheeseen ja halutaan viettää paljon aikaa yhdessä.

Just tämä. Hyväksyttävämpää tuntuu sen sijaan olevan pistää pienet lapset ja vanhukset yhteiskunnan hoidettavaksi.

Vierailija
28/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kotonaan vierailevat lapset voivat käydä esimerkiksi kotipaikkansa tapahtumissa, jolloin viikonlopun viettäminen kotona on järkevää. Heillä voi myös olla töitä tai kavereita samalla seudulla.

On myös merkillistä, miten suomalaisille on ihan ok, olla vuosikin erossa näkemättä läheisiään, jos sitä parin tunnin kahvittelua ei lasketa. Ja olettaen, että välimatka on siedettävä.

Eikä sitä elämää ikuisesti ole kenelläkään, joten silloin kun on mahdollista nähdä, niin kannattaa nähdä.

Vierailija
29/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mukavaa että perhe pitää yhtä !

Vierailija
30/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana matkustin mieluusti pois päästäkseni hittoon soluasunnosta. Kun muutin omilleni, visiitit harvenivat.

Vierailija
31/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä vietin. Molemmat vanhempani olivat jo kuolleet kun täytin 32v. Ikävä yhteistä aikaa.

Vierailija
32/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kummastellut parin veljeni tapaa mennä äidin luo viikonloppuisin ryyppäämään, saunomaan, syömään ja yöpymään.

Veljien poikalapset jatkoi perinnettä.

Ostin äidin kuoltua tämän talon. Nämö veljet on kysynyt minulta, että saahan heidän pojat tulla tänne, kun paikka on näille tärkeä.

No hyvänen aika, en minä niitten mummo ole, enkä halua syöttää ja majoittaa aikamiehiä.

Vierailija
33/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi veljenpojat on jo 4-kymppisii.

Toisella ei ole kumppania ja toinen on puolimykkä.

32 kommentoijalta

Vierailija
34/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole mitään välimuotoa lähes joka viikonlopun yhdessä viettämisen ja kerran puolessa vuodessa kahvittelun välillä? Ihme ääripäiden mukaan vetämistä. Voi kai sitä kylässä käydä näkemässä vanhempiaan ilman, että siellä tarvitsee kökkiä koko saakelin viikonloppu.

Vierailija
35/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole mitään välimuotoa lähes joka viikonlopun yhdessä viettämisen ja kerran puolessa vuodessa kahvittelun välillä? Ihme ääripäiden mukaan vetämistä. Voi kai sitä kylässä käydä näkemässä vanhempiaan ilman, että siellä tarvitsee kökkiä koko saakelin viikonloppu.

Niin tosiaan, eikö omaa tekemistä lain?

Vai onko saavutetuista eduista pidettävä kynsin hampain kiinni?

Ilmainen vapaa-ajanviettopaikka palvelushenkilökunnalla ruokineen, saunoineen ja puhtaisiin lakanoihin nukkumaan, kuin pieni lapsi.

Vierailija
36/36 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä toisessa polvessa viikonloput viettävät pojat kokeili, että jatkuisko edut minun tarjoamana, kun ostin äidin kuoltua talon.

Aika hyvä yritys, mutta oksettava ajatus, että sietäisin oman kattoni alla aikuisia miehiä, jotka ei ole pitäneet aiemmin mitään yhteyksiä.

32

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä