Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa sairasloman isän kuoleman jälkeen, esimies(nainen) huohottaa niskassa

Vierailija
12.06.2022 |

Miksi työt ovat myöhässä, miksi tulen töihin myöhässä. Miksi sitä ja tätä. Porkkanatkin kuofin väärin. Sairaslomaa en saa, kun "en hypi seinille" En jaksa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikö ei anna?

Vierailija
2/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillisyys Suomessa on varattu ei-suomalaisille. Ei sitä omalle kansalle jaeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhimillisyys Suomessa on varattu ei-suomalaisille. Ei sitä omalle kansalle jaeta.

Sairauslomat myöntää lääkäri . Palkallinen vapaapäivä lähiomaisen hautajaispäivänä.

Vierailija
4/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot lääkärille muun syyn kuin isän kuolema. Itse olen ollut unettomuuden takia kohta vuoden sairauslomalla. Masennustestistäkin saa korkeat pisteet, kun ruksii pisteikkäät vaihtoehdot.

Vierailija
5/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surunvalitteluni.

Töihin mennään ajallaan. Poissa ollaan vain työnantajan etukäteen antamalla suostumuksella. Normaalin arjen jatkaminen auttaa surevaa pysymään järjissään ja toimintakykyisenä, sairausloma on harvoin tarpeen, eikä se voi olla mikään automaatio.

Vierailija
6/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäristä kannattaa hakea sairauslomaa ja diagnoosiksi kirjataan depressio tms., koska suru ei kelpaa syyksi. Esimies voi sen jälkeen sanonko mitä. :) Olen ollut samassa tilanteessa.

Vierailija
7/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Työpaikkakiusaaminen voi myös tuossa tilanteessa aiheuttaa trauman. Hakisin siis sairauslomaa ja alkaisin pikku hiljaa oman jaksamisen mukaan hakea uutta työpaikkaa. Tilanteet ovat erilaisia ja suurin osa ihmisistä ei osaa myötäelää surussa millään lailla.

Vierailija
8/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pomo on qusipää.

Otan osaa.

Vierailija
9/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot lääkärille muun syyn kuin isän kuolema. Itse olen ollut unettomuuden takia kohta vuoden sairauslomalla. Masennustestistäkin saa korkeat pisteet, kun ruksii pisteikkäät vaihtoehdot.

Itse ainakin vastannut kysymyksiin rehellisesti ja ei tulisi mieleen valehdella. Joko olet typerä tai sitten trolli.

Itse ainakin mieluusti olisin ns normaali.

Vierailija
10/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esimiehesi lihava nainen?

Vierailija
11/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävästi muistan kun olin 25 ja mieheni vanhemmat kuolivat yllättäen. Pyydettiin vapaata hautajaisjärjestelyihin; hän sai, minä en. Olisin halunnut olla hänen tukenaan mutta pomoni oli yhtä paska kuin sinun.

Miettikääs: 25-vuotias menettää ilman ennakkovaroitusta sekä isän että äidin ja ei kun hoida kuoppahommat yksin.

Sama esimies paapoi ja lullutti omaa nelikymppistä poikaansa ja toi sen ruukkukasvit mulle kasteltavaksi töihin kesäksi. Kastelin ne hengiltä kun en muuta voinut.

Vierailija
12/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surunvalitteluni.

Töihin mennään ajallaan. Poissa ollaan vain työnantajan etukäteen antamalla suostumuksella. Normaalin arjen jatkaminen auttaa surevaa pysymään järjissään ja toimintakykyisenä, sairausloma on harvoin tarpeen, eikä se voi olla mikään automaatio.

Mikäs psyykkaaja sinä olet?

Vierailija
13/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru ei ole sairaus, mutta voi aiheuttaa sellaisen, joten kerro lääkärille ahdistuksesta, masennuksesta ja unettomuudesta.

Vierailija
14/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkillinen stressireaktio on diagnoosi, jonka ymmärtävä lääkäri kirjoittaa, silloin saa palkallisen sairausloman.

Vierailija
15/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on oikea syysi?

Vierailija
16/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surunvalitteluni.

Niin kai, paitsi silloin kun se ei auta, kuten aloittajan tapauksessa, jos pystyt hieman avartamaan ymmärrystäsi. Kuulostat nimittäin sellaisesta, jonka oma ratkaisu on ainoa oikea. Ihmisen tulee poikkeustilanteessa tehdä tai olla tekemättä työtä, ihan miten se suruprosessia auttaa.

Vierailija
17/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut päivääkään poissa isöni kuoltua. Hautajaisetkin järjestettiin vapaanpäivänäni minun pyynnöstä. Mikä ihmeen sairaus se toisen kuolema on? Ei sellaiseen ole edes sairauskoodia. Pidä palkatonta vapaata, jos siltä tuntuu.

Vierailija
18/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kunta-alalla pätee, että esimiehen ei ole pakko hyväksyä poissaolon syytä. Vaikka se olisi lääkärin kirjoittama sairasloma. Tämä tuli ilmi kun kollega sai sairaslomaa äitinsä kuoleman jälkeen ja syynä oli äkillinen ahdistuneisuushäiriö. Työnantajalla voi olla aikamoinen valta. Tuota edellä mainittua syytä ei siis hyväksytty.

Vierailija
19/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kunta-alalla pätee, että esimiehen ei ole pakko hyväksyä poissaolon syytä. Vaikka se olisi lääkärin kirjoittama sairasloma. Tämä tuli ilmi kun kollega sai sairaslomaa äitinsä kuoleman jälkeen ja syynä oli äkillinen ahdistuneisuushäiriö. Työnantajalla voi olla aikamoinen valta. Tuota edellä mainittua syytä ei siis hyväksytty.

kyllä on hyväksyttävä sairasloma. Se saako siitä palkkaa vai ei on taas kokonaan toinen asia. Eli "luvatonta" poissaoloa ei tule jos työterveydestä on sairasloman saanut.

Vierailija
20/20 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä työntekijä tuli takaisin töihin. Ei voinut olla ilman palkkaa. Ja kyseessä hoitaja. Meistä kun pula. Pakotetaan töihin kaikenlaisin pakkokeinoin. Tämähän se lisää alan vetovoimaa. Kyllä harmitti kollegan puolesta, saatte uskoa.