Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut on niin aktiivisia. Mieheni veljen vaimo on liki täydellinen ihminen ja

Vierailija
15.10.2006 |

vertaan itseäni häneen koko ajan. Tai en vertaa, mutta väkisinkin tulee mietittyä ja tunnettua alemmuutta. Vai mitäs tähän sanotte.

Tämä nainen on nuorekas, pikkasen alle nelikymppinen. Heillä on kolme pientä lasta ja nyt odottaa neljättä kun halusivat vielä yhden ja ikääkin jo alkaa pain olla sen verran, ettei viitsi enää viivyttää. Lapset ovat kuulemma tulleet helposti, vaikka ekan sai yli kolmikymppisenä. Tämä nainen ei tiedä, että meillä lapsia on tehty pitkään ja hartaasti lääkärien avustuksella.

Tällä naisella on erittäin hyvä työ. Akateeminen tutkinto tietysti ja nyt edellisellä äitiyslomalla luki itselleen loppuun kandin paperit harrastuksenomaisesti toiselta alalta. Töissä on ollut äitiyslomien välissä, mutta nyt kuulemma jää kotiin ainakin kahdeksi vuodeksi. Miehen veli sai juuri uuden työn, jossa ei tule myöskään olemaan pulaa kahisevasta, joten kotihoito on valintakysymys ilman että on ongelmia raha-asioissa tai tarttee tehdä muutoksia elintasoon.

Ei tartte varmaan mainita, että nainen tienaa itsekin kaksi taikolme kertaa enemmän kuin minä.

He asuvat uudessa ja hienossa omakotitalossa. Pihaan on satsattu ammattilaisten voimin. Lapset ovat iloisia ja tasapainoisia ja ennen kaikkea täysin terveitä ainakin toistaiseksi. Ja ettei kuulostaisi liian hyvältä, niin tämä nainen juuri hehkutti, että on kyllä onnellinen siitä,e ttä heillä on niin loistava parisuhde ja perhe-elämä. Koko perhe on lähdössä syyslomalla kaukomatkalle. En viitsinyt sanoa, että minä ja mieheni olemme harkinneet eroakin pariin otteeseen ihan tosissamme.

EI pidä tietenkään unohtaa, että tämä nainen on erittäin hoikka ja hyväkroppainen ja kaunis, tyylikäs. Nuorena oli mallintöissä, joilla rahoitti pitkiä opiskelujaan.

Anopilla oli juuri synttärit ja tämä iahnneminiä leipoi anopin synttäreille vissiin 5 täytekakkua ja suolaista syötävää vaikka miten. Itselleni ei tullut edes mieleen, koska anoppi on varakas itsekin ja luulin,e ttä käyttävät pitopalvelua, kun ennenkin ovat. Mutta sitten sainkin kuulla, että tämä täydellisyys olikin leiponut kaiken.

Jokin aika sitten kävivät meillä kylässä ja ihmettelin, että mistä tämä nainen oli ostanut ihanan neuletakin. Hän oli itse tehnyt sen, kuulemma. Lapsillekin tekee vaatteita jatkuvalla syötöllä.

Veljen vaimo kehoitti minuakin etsimään itselleni jonkin kunnon harrastuksen. Heillä mies hoitaa lapsia todella paljon ja naisella on aikaa harrastaa iltaisin. Aina kun nainen on ollut äitiyslomilla, ni mies on hoitanut kaikki illat lapsia, jotta vaimo saa " omaa aikaa" . Tämä naikkonen ohjaa edelleen esimerkiksi jumppia ( tai nyt on taukoa raskauden takia, mutta aloittaa heti alkuvuodesta) neljäkin kertaa viikossa.

Viimeisin alemmuuskompleksini syntyi eräissä sukujuhlissa. Siellä oli eräs vieras, joka puhui vain saksaa ja vähän englantia. Siinä sitten etsittiin tulkiksi ja seuraihmiseksi ihmistä, joka osaisi kunnolla puhua saksaa. Ja arvatkaapa vaan, että kuka osasi. No miehen veljen vaimo tietysti osasi ja hyvin osasikin. Kyllä oli appivanhemmatkin ylpeitä .

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että hän on pedantti täydellisyydentavoittelija ja kontrollifriikki, jonka mielenrauha järkkyy pienemmistäkin " häiriöistä" . Ja toisaalta hän saattaa sisimmässään kadehtia sinun rentouttasi ja rauhaasi.

Toki toivon todella, että hän on onnellinen ja erikoistapaus, mutta pelkään että niin ei ole.

t. kadehdittu hermokimppu

Vierailija
22/38 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole mukavaa kun veljelläsi on noin ihastuttava puoliso?

Ajattele jos hänellä olisi puolisonaan kammottava kuiva kääkkä joka ei tekisi mitään, haukkuisi ja valittaisi joka kerta kun tapaisitte siis sellainen perus negatiivinen ihminen. Eikö olisi kamalaa?

Nyt voit olla onnellinen veljesi puolesta, että on löytänyt ihanan ihmisen rinnalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä elämässä tulee vaikeita asioita ja romahduksia eteen. Entä sitten kun tuollainen tosi täydellinen ja kaikessa onnistunut kohtaakin jonkin suuremman onnettomuuden.

Vierailija
24/38 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyisi olemaan noin " täydellinen" . Hänellä on erittäin hyvä puoliso, joka kantaa oman osansa lastenhoitovastuusta jne. ja tienaa hyvin. Tälläinen " täydellinen" elämä on aivan mahdollista, jos kaksi reipasta, älykästä ja vastuuntuntoista ihmistä löytää toisensa.

Mulla on ihan hyvä mies, mutta ei tosiaan ap:n veljen veroinen siinä mielessä, että hoitaisi esimerkiksi osuutensa lastenhoidosta, niin että minä voisin iltaisin jumppailla ja opiskella. Tuossa ap:n veljen vaimon tilanteessa ei tekis millään lailla tiukkaa tehdä noita juttuja. Ja kandin papereiden opiskelu harrastuksena, jos jo on yhden yliopistotutkinnon suht helposti tehnyt, ei oikeasti ole kovinkaan vaikeaa. Olen itsekin suorittanut jatko-opintoja ollessani hoitovapaalla kolmen lapsen kanssa ja mieheni on liki kaiket arkipäivät joko työmatkalla tai tulee kotiin vasta lähellä lasten nukkumaanmenoa.

Eli heillä on käynyt hyvä tuuri siinä, että ovat löytäneet toisensa ja ettei ole sairauksia. Muuten tuossa kuviossa ei ole mitään kauhean ihmeellistä tai " täydellistä" . Totta on se, että jotkut ihmiset ovat energisempiä ja - tätä ei saisi sanoa, mutta se on totta - älykkäämpiä kuin toiset. Jos on älykäs, esim. yliopisto-opinnot sujuu varsin pienellä vaivalla. Jos on vähän vähemmän " nero" , niin ne opinnot ottaa koville ja vaatii paljon aikaa ja energiaa.

Kateus ei tietysti johda mihinkään, mutta totta myös on, että jotkut ihmeset vaan syntyvät älykkäämpinä, kauniimpina jne. ja elämä on heille helpompaa. Ja se on epäreilua ja ottaa pattiin, jos itse on saanut jaossa paljon huonommat kortit. Lohduttelua tosiaan kuvitella, että kaikilla olisi yhtäläisesti vaikeuksia ja murheita elämässään. Mutta tästä elämän epäreiluudesta on vaan päästävä yli. Muuten se oma epätäydellinen elämä käy entistäkin raskaammaksi.

Vierailija
25/38 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos muutenkin illat menee naisen omiin harrastuksiin?

Vierailija
26/38 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa harva kadehtii. Eli surunsa ja murheensa on kaikilla. Se mikä toiselle on suuri murhe, on toiselle pieni ja päinvastoin.

Vierailija:

pystyisi olemaan noin " täydellinen" . Hänellä on erittäin hyvä puoliso, joka kantaa oman osansa lastenhoitovastuusta jne. ja tienaa hyvin. Tälläinen " täydellinen" elämä on aivan mahdollista, jos kaksi reipasta, älykästä ja vastuuntuntoista ihmistä löytää toisensa.

Mulla on ihan hyvä mies, mutta ei tosiaan ap:n veljen veroinen siinä mielessä, että hoitaisi esimerkiksi osuutensa lastenhoidosta, niin että minä voisin iltaisin jumppailla ja opiskella. Tuossa ap:n veljen vaimon tilanteessa ei tekis millään lailla tiukkaa tehdä noita juttuja. Ja kandin papereiden opiskelu harrastuksena, jos jo on yhden yliopistotutkinnon suht helposti tehnyt, ei oikeasti ole kovinkaan vaikeaa. Olen itsekin suorittanut jatko-opintoja ollessani hoitovapaalla kolmen lapsen kanssa ja mieheni on liki kaiket arkipäivät joko työmatkalla tai tulee kotiin vasta lähellä lasten nukkumaanmenoa.

Eli heillä on käynyt hyvä tuuri siinä, että ovat löytäneet toisensa ja ettei ole sairauksia. Muuten tuossa kuviossa ei ole mitään kauhean ihmeellistä tai " täydellistä" . Totta on se, että jotkut ihmiset ovat energisempiä ja - tätä ei saisi sanoa, mutta se on totta - älykkäämpiä kuin toiset. Jos on älykäs, esim. yliopisto-opinnot sujuu varsin pienellä vaivalla. Jos on vähän vähemmän " nero" , niin ne opinnot ottaa koville ja vaatii paljon aikaa ja energiaa.

Kateus ei tietysti johda mihinkään, mutta totta myös on, että jotkut ihmeset vaan syntyvät älykkäämpinä, kauniimpina jne. ja elämä on heille helpompaa. Ja se on epäreilua ja ottaa pattiin, jos itse on saanut jaossa paljon huonommat kortit. Lohduttelua tosiaan kuvitella, että kaikilla olisi yhtäläisesti vaikeuksia ja murheita elämässään. Mutta tästä elämän epäreiluudesta on vaan päästävä yli. Muuten se oma epätäydellinen elämä käy entistäkin raskaammaksi.

Vierailija
27/38 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on niin, että kadehtijoita ja ihmettelijöitä hänelläkin tosiaan riittää, mutta on myös hyvä muistaa, että moni hänen- ja minunlaisistani ihmettelee usein taas teitä, joilla ei ole aika atavata ystäviä, leipoa ja ommella. Ei se oikeasti ole ajasta kiinni vaan laiskuudesta!

Ja epäilijöille tiedoksi - ei jokaisella ole mitään synkkää salaisuutta jne. Me juuri viime viikonloppuna mieheni kanssa mietimme, miten elämämme onkin mennyt hyvin. Kaikki on toteutunut mistä olemme haaveilleet - mutta ei todellakaan Hannu Hanhen onnella, vaan kovalla työllä ja nyt nautiskelemme työmme hedelmistä hyvällä omallatunnolla :)

Vierailija
28/38 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan ihana persoona ja yleisesti ottaen sellainen ihminen, josta kukaan ei keksi pahaa sanottavaa. On kuin kala vedessä kaikkien kanssa, mutta ei silti ole lipeväkään. Yksinkertaisesti hän on liki täydellinen yksilö. Ja hän osaa varmasti arvostaa esimerkiksi terveitä lapsiaan yms, joten siitäkään ei voi häntä haukkua haukkua ( siis ettei olisi tyytyväinen mihinkään, olisi materialisti tms). Itse tunne itseni epäonnistuneeksi katkeraksi pieruksi hänen rinnallaan, vaikken yleensä ole mikään katkera aiemmin ollutkaan.

Vierailija
29/38 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika se on sekin!

Vierailija
30/38 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päätä huimasi kun tekstiäsi luin! En ikäpäivänä pystyisi samaan, en vaikka miten yrittäisin. Mut onneksi ei tarvii olla samanlainen ;) On hienoa että joku on tuollainen lähestulkoon täydellinen ihmisolento, mut eikös vaan ois tylsää jos kaikki olisivat tuollaisia? Minusta ainakin olisi. Yritä sinä ap vaan arvostaa itseäsi sellaisena kuin olet. Ei sun tarvitse olla samanlainen kuin tämä " yli-ihminen" :-)

Vierailija
31/38 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ihan noin täydellisiä naisia lähipiirissä, mutta en kyllä osaisi olla kateellinen tai katkera, varsinkin jos toinen ei ole mitenkään koppava tai muuten ikävä ihminen. Ainahan tuommoinen tehopakkaus virkistää ilmapiiriä, ties vaikka sais potkua omaankin elämääni. Ja yks juttu mitä haluaisin tuollaiselle tehopakkaukselle sanoa on; KIITOS, ei varmaankaan hänelläkään ole aina helppoa (vaikka ei halua toisille näyttää). Niin, ehkä voisi jopa joskus tarvita kuuntelijaa sellaisesta " ihan keskivertoäipästä" .

Vierailija
32/38 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasaisin väliajoin olen hänelle ja heidän elintasolleen kateellinen, mutta yritän " parantaa tapani" . Tosin en enää usko, että kaikilla on omat murheensa. Joillakin niitä on paljon ja joillakin ei oikeasti ole yhtään, jos muutamaa liikakiloa ei lasketa. :( On vain epätoivoisten lohduttelua, uskoa, että muillakin olisi joku asia huonosti.

Vierailija
33/38 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo kuvaamasi nainen kuulostaa ihmeen virkistävältä, haluaisinpa tutustua häneen!

Vierailija
34/38 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tuttavapiirissä pari kuvailemasi kaltaista naista. Kauniita, hyvin hoidettuja, todella varakkaista perheistä, ihanat lapset, komeat miehet ja talot ja mökit... ja jotenkin heidän olemuksessaan on sellaista ylimääräistä gloriaa, mikä tekee heidät tosi suosituiksi ja aiheuttaa aika ajoin kateuden pistoksen. Ja hemmetti kun molemmat ovat vielä niin mukaviakin, ettei heitä voi edes inhota! Itselläni on taatusti just sillon kun tapaan heidät " bad hair day" , jättiläisfinni nenässä ja lapsilla hepulikohtaus. Ja puserossa jonkun tahmatassun kädenjälki.

Mutta jos ajattelen itseni siihen rooliin niin en kyllä oikeasti viihtyisi. Itse en jaksaisi aina olla niin sosiaalinen ja täyttää niitä odotuksia mitä heille on luotu. Pitäisi järjestää yhtä ihanille kavereille näyttäviä kekkereitä että pysyisi imago yllä ja leipoa lasten kerhomyyjäisiin täydellisiä kakkuja ettei vaan olisi epäsosiaalinen ja epäiltäisi ylpeäksi. Kun oikeasti haluaisi vaan villasukat jalassa ja viinilasi kädessä istua tuijottamassa Big brotheria. Ja etenkin pitäisi olla anopille mieliksi... HAH. Ap:n esimerkissä varmaankin tämä kakunpaistaja-tehopakkaus varmaan pelkää epäonnistumista ja haluaa aina olla hyvä kaikessa. Aika rasittavaa. Jos hän kämmäisi jossain oikein kunnolla niin sehän olisi katastrofi!

Sinä saat rauhassa olla epäsosiaalinen ja pusero rypyssä ja ihan oma itsesi. Voit ajaa vanhalla autonrämällä ja kukaan ei ihmettele. Kyllä sua kuitenkin rakastetaan!

Vierailija
35/38 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä en tunne vastaavia tapauksia tai olisin varmaan tosi, tosi kade ;-) Saa rauhassa olla rasittava itsensä, epätäydellisine tuttavineen, siskoineen ja ystävineen. Koetahan kestää ja ottaa ilo irti siitä, että hän nyt on kuitenkin mukava ihminen. Jotenkin vain tuntuu siltä, että ei noin täydellistä voi ollakaan, kait siellä jotain hankaluutta löytyy?

Vierailija
36/38 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut pätee paitsi saksaa en osaa kunnolla

Vierailija
37/38 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlaiselta kuin mun naapuri. On tosi mukava ja hauska ihminen. Kätevä käsistään ja hyvä organisoimaan. Ehkä toiset vaan on.

Vierailija
38/38 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monet joilla elämä näyttää päällepäin enemmän kuin täydelliseltä kärsivät parisuhdeongelmista, ahdistuksesta, ym. Luin tämän vasta , ja se helpotti omaa mieltäni.. olin nimittäin ennen todella kateellinen eräälle tuttavalle joilla tuntui menevän paremmin kuin hyvin. Ei tietenkään tuokaan tutkimus päde kaikkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme