Miksi Suomessa ihmiset eivät ymmärrä antaa kritiikkiä ystävällisesti ja asiallisesti? Esim naapurit
On käynyt sellaisia juttuja, että naapuri on ihan puskista ilmestynyt oven taakse aivan raivoissaan, että viikkotolkulla häirinnyt joku ääni tms. Ja on ilmeisesti odottanut siihen asti, että päässä napsahtaa ja sitten tulee raivotautisena riehumaan. MIKSI Suomalaiset on tälläisiä, että ensin ärsyynnytään ja lietsotaan omaa raivoa viikkotolkulla, eikä voida tulla huomauttamaan ystävällisesti? Jos joku asia kerrotaan raivoamalla, nousee itselläkin puolustuskanta ja tekee mieli ärsyttää sitä ihmistä vain lisää. Jos ystävällisesti sanoisi, niin tekisin toki kaikkeni poistaakseni häiriön.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa pitäisi itsekin tajuta olla mölyämättä tai muuttaa korpeen mummonmökkiin.
Kerrostalossa pitäisi osata sietää elämisen ääniä päivällä, tai muuttaa korpeen mummonmökkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa pitäisi itsekin tajuta olla mölyämättä tai muuttaa korpeen mummonmökkiin.
Kerrostalossa pitäisi osata sietää elämisen ääniä päivällä, tai muuttaa korpeen mummonmökkiin.
"Elämisen äänet" on venyvä käsite monille. On normaaleja ääniä ja sitten ei niin normaaleja.
Suomalainen rähinägeeni. On tullut kaksi naapuria elämäni aikana valittamaan melusta (eri kertoina). Toinen oli oikein ystävällinen, toinen taas raivosi pää punaisena. Ystävälliselle olin kiva ja pienensin volaa, raivopään kohdalla väänsin nupit kaakkoon koska alkoi vituttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen rähinägeeni. On tullut kaksi naapuria elämäni aikana valittamaan melusta (eri kertoina). Toinen oli oikein ystävällinen, toinen taas raivosi pää punaisena. Ystävälliselle olin kiva ja pienensin volaa, raivopään kohdalla väänsin nupit kaakkoon koska alkoi vituttamaan.
Tota kannattais miettiä rähisevien asiakkaittenkin. Jos aspa mokaa, niin kummalla tavalla luulet saavasi asiasi korjattua, raivoamalla pää punaisena vai huomauttamalla ystävällisesti?
Itse oon aina ollut kiva asiakaspalvelijoille (silloinkin kun ovat mokanneet) ja saanut hyvää palvelua.
Helpompi mennä heti, kun asia häiritsee ja antaa asiallinen muutosehdotus tyyliin sulje radio, ei mitään vaimenna ääntä tai ajattele muita, vaan selkeä toimintamalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Elämisen äänet" on venyvä käsite monille. On normaaleja ääniä ja sitten ei niin normaaleja.
Remontoinin äänet on niitä ei niin normaaleja ääniä, mutta niitäkin tarttee sietää.
Haukkuva ja uliseva koira on myös sellainen, mutta eihän se koira ikävälleen mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi mennä heti, kun asia häiritsee ja antaa asiallinen muutosehdotus tyyliin sulje radio, ei mitään vaimenna ääntä tai ajattele muita, vaan selkeä toimintamalli.
Mä menin kerran ja meinasin saada naapurin vieraan kimppuuni. Seuraavan kerran soitin suoraa poliisit.
Tässä kohtaa kaksi eri maailmaa. Kiukkuinen palautteen antaja on todennäköisesti kuunnellut ärsytyksen aihetta jo pidempään ja useamman kerran. Siinä vaiheessa kun mitta tulee täyteen, niin mennään soittamaan naapurin ovikelloa ja kaikki se patoutunut kiukku ja raivo pääsee valloilleen. Palautteen saamapuolella oleva taas on ihmeissään kiukkupurkauksesta, kun kuulee ensimmäistä kertaa että joku asia hänen toiminnassaan on toista häirinnyt. Fiksumpaa olisikin ottaa häiritsevä asia puheeksi jo aikaisemmin jolloin kiukku ei ole vielä kohonnut äärimmilleen, ja toinenkin saisi mahdollisuuden korjata tekemistään paremmassa hengessä.