Polarin juoksuindeksi
Polarin sykemittaria käyttävät, millaisia juoksuindeksilukemia (running index) saatte juoksulenkeiltänne? Saan itse tyypillisesti 48-50, joka on paljon parempi kuin erinomaisen raja ikäiselleni naiselle. Kiinnostaisi tietää, saanko epätavallisen hyviä lukemia vai antaako mittari yleisesti selvästi yläkanttiin olevia arvoja.
Omien tietojeni (erityisesti maksimisykkeen) pitäisi olla mittarissa asetettuna oikein.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö sykevyötä? Mulla Polar antoi omituisen korkeita running index -lukuja kun käytin vain kellon sykemittausta. Kellon kanssa mitattu syke ei noussut niin korkealle kuin olisi pitänyt, joten juoksukunto näytti liian hyvältä.
Käytän välissä sykevyötä ja välillä rannemittausta. En ole huomannut muuta eroa kuin sen, että mittaus ranteesta reagoi vähän hitaammin vauhdin muutoksiin.
Ap
Löytyisikö nyt palstalta joku, joka seuraa Polarin juoksuindeksilukemia? Minulle mittari antoi tämän päivän lenkillä juoksuindeksiksi 51. Olisi mielenkiintoista kuulla muiden lukemia.
Antaa reippaalle lenkille nykyään yleensä 48, joka vastaa suunnilleen juoksemaan cooperia 2430. Pidemmillä ja hitaammilla lenkeillä saattaa antaa yläkanttiin 50.
Käytätkö sykevyötä? Mulla Polar antoi omituisen korkeita running index -lukuja kun käytin vain kellon sykemittausta. Kellon kanssa mitattu syke ei noussut niin korkealle kuin olisi pitänyt, joten juoksukunto näytti liian hyvältä.