Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kylästä, jossa ukot istuivat huoltsikalla ja oli vain pieni kauppa; iso kauppa oli 20 km päässä? Miten kestit sen?

Vierailija
12.06.2022 |

Minne muutit?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan 90-luvulla asuin tälläisella pikku pitäjällä neljä vuotta kunnes muutin pois.

Vierailija
2/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena asuin, ja hyvin kestin. Meillä oli pieni maatila ja päivät kului eläinten kanssa touhutessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta meillä ei kyllä ollut edes huoltsikkaa. Teini-ikään asti kestin ihan hyvin, heti kun yläaste oli ohi, muutin pois. Muutin n. 3000 asukkaan kylästä Porvooseen ja siitä Kouvolaan vähän sen jälkeen.  Näin vuosikymmeniä myöhemmin olen ihan hemmetin onnellinen että kasvoin tuossa pienessä kylässä. 

Vierailija
4/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellaisesta kylästä. Muutin kaupunkiin täysi-ikäistyessni. Kymmenen vuotta elelin betoniviidakossa.

Muutin takaisin pikku kylään. Viihdyn hyvin.

Vierailija
5/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsena pienessä maalaiskylässä. Meillä ei ollut maatilaa, mutta hyvien kaverieni maatiloilla leikittiin; "hoidettiin" eläimiä, päästiin hevosen kyydillä ajelemaan jne.jne. Kävin piano-/ haitaritunneilla ; esiinnyin lähes kaikissa kylänjuhlissa/-tapahtumissa. Hiihdettiin, laskettiin mäkeä ja hyppyrimäelle mentiin katsomaan poikia. Kesäisin käytiin porukalla, pyöräillen uimassa ja iltaisin kokoonnuttiin kylän urheilukentälle. Kauppoja oli muutama ja ukot istuivat iltaisin/ viikonloppuisin kylän kahdessa baarissa kaljojensa ääressä turisten. Kestin sen hyvin!

Vierailija
6/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joo. Mitä kestämistä tässä on?

Vierailija
7/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sellaisessa jo 40v. Lähimpään kaupunkiin 70km.

Vierailija
8/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nykyään sellaisessa. Kaupungissa asumista en kestänyt. Ja iso kauppa on yli 30km päässä. Sielu lepää ja mielellä rauha.

Vierailija
9/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisempaa kasvuympäristöä saa hakea. Ei ollut narkkeja tai kerjäläisiä ja aina löytyi apu asiaan kuin asiaan. Kaupan edessä pyöri kaksi kaljaukkoa, jotka muut aikuiset pitivät aisoissa. Se oli ainoa vaara, jonka joskus kohtasi.

Vierailija
10/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisempaa kasvuympäristöä saa hakea. Ei ollut narkkeja tai kerjäläisiä ja aina löytyi apu asiaan kuin asiaan. Kaupan edessä pyöri kaksi kaljaukkoa, jotka muut aikuiset pitivät aisoissa. Se oli ainoa vaara, jonka joskus kohtasi.

höpöhöpö 

ex pieksämäkeläisenä olen huomannut että niitä on aina suhteessa väkilukuun saman verran.

Vierailija
11/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Olen sellaisesta kylästä. Muutin kaupunkiin täysi-ikäistyessni. Kymmenen vuotta elelin betoniviidakossa.

se selittääkin sinun rasistiset kommentit täällä.

Vierailija
12/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana pikkukylissä on se, että ne sopivat erinomaisesti tavalliselle ihmiselle, mutta ei niille vähän "erikoisemmille". Varsinkin ihmiset jotka haluavat herättää huomiota, mutta silti haluavat että heitä ei huomata ovat niitä "erikoisia".

Vierailija
13/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma K. kirjoitti:

Voinko laittaa sinut lapset ihan mihin tahansa maahan ja kortteliin asumaan? Mikäli kaikki ei käy niin olet rasisti.

Vierailija
14/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua vaivaa?

Vierailija
15/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

höpöhöpö 

ex pieksämäkeläisenä olen huomannut että niitä on aina suhteessa väkilukuun saman verran.

Yksi puli kuolee niin kaksi ilmestyy tilalle.

Vierailija
16/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan lähtenyt pikkukylästä ja hyvä että en lähtenyt. Nyt ei edes kiinnosta lähteä enää.

Vierailija
17/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asuin elämäni ensimmäiset 19 vuotta tuollaisessa paikassa. Muutin yliopiston perässä. Vanhemmat asuvat edelleen. Ei siinä paikassa ole mitään vikaa mielestäni. Voisin hyvin asua siellä, jos olisi oman alan töitä. Lapsuus oli ihan onnellista aikaa. Nuokkari siellä sentään oli ja partio. Koulukin oli mukava kyläkoulu, eikä mikään tuhannen oppilaan massatuotantolaitos. Tuollaisissa paikoissa on sekä hyvänä että huonona puolena se, että on se tietynlainen yhteisöllisyys, jota ei juuri kaupungeissa ole. Hyvänä se näkyy niin, että tutun luo voi mennä kahville ilman ennakkoilmoitusta rennosti rupattelemaan, huonona juoruamisena, kun koko kylä tietää kaiken kaikesta.

Vierailija
18/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin Heituinlahti, siellä on huoltsikka/kyläkauppa ja paikalliset ukot istuu kaljapullot edessä aamupäivällä ja tarkastelevat hyvinkin tarkkaan meidän mökkiläisten jokaista askelta. Sinänsä kyllä kiva ja mukava tuo kauppa on.

Vierailija
19/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emma K. kirjoitti:

Voinko laittaa sinut lapset ihan mihin tahansa maahan ja kortteliin asumaan? Mikäli kaikki ei käy niin olet rasisti.

Juu, jos kaikki ei käy olet ilmiselvä näzzi. Kaikkihan me ollaan samanlaisia ja vieläpä samanvärisiä, n**keri!

Vierailija
20/28 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Missä asuit kun oli betoniviidakko? Asun itse pikkukaupungissa, täällä on paljon puutaloja, ja onhan jopa Hesassa puutaloja.