Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 17v olla yksin kotona pari päivää?

Vierailija
12.06.2022 |

Fiksu lukiolainen, ei ole päihteillyt, seurustellut tms. Pitäisi mennä työmatkalle toiselle paikkakunnalle pariksi yöksi. Isänsä on työmatkalla itse, mummolat kaukana. Kun tyttö oli 16-vuotiaana yhden yön yksin kotona pärjäsi hyvin. Itse teki ruokaakin. Asiallinen nuori nainen on mutta naapurit huolena. Voiko tästä joku tehdä lasun jos alaikäinen on pari yötä ilman vanhempia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu lapsi pärjää, eli voi olla :) 

Vierailija
2/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen voi jo asuakin yksin jos on vaikka muuttanut lukion tai amiksen takia toiselle paikkakunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ton ikäisenä avoliitossa 24v miehen kanssa. Ei ihan hirveesti katellut mun perään 😆

Vierailija
4/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ei voisi olla? Moni asuu tuon ikäisenä omassa kodissaan. 

Vierailija
5/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lasu tulee varmuudella ja lapsi otetaan kiireellisesti huostaan. Ikinähän kukaan ei Suomessa ole muuttanut pois kotoa alaikäisenä :D

Vierailija
6/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi.

Vierailija
7/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko opettanut teiniksi valmistamaan itselleen ruokaa ja laittamaan hellan kiinni? Osaako hän olla polttamatta asuntoa maantasalle ja ottaa avaimet mukaan, laittaa oven lukkoon jos käy ulkona?

Vierailija
8/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tule lasua :D itse olin asunut jo vuoden omassa asunnossa 17-vuotiaana.

Vierailija
9/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasutan heti välittömästi jos hylkäät avuttoman lapsukaisen pariksi päiväksi yksin selviytymään!

Vierailija
10/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tosissaan tätä kysy?

Vierailija
11/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs olet jos et voi vielä vuotta odottaa että on 18. Sitten hän on täysin valmis aikuiseen itsenäiseen elämään, etenkin jos on siihen saakka vain yhden yön ollut yksin kotona ja vain kerran laittanut itselleen ruokaa.

Vierailija
12/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heikkolahjainen autisti olin joskus viikokin yksin kotona tuon ikäisenä ja 19-vuotiaana muutin asumaan yksin.

Vierailija
13/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurustoa ei haittaa äänekäs musiikki, pullojen kilinä, tupakansavu, pilven tuoksut, uunin käry, ulkona ravaaminen, pihalla kuseskelu ja huutaminen, niin tuskin tekevät mitään lasujakaan.

Vierailija
14/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä kaikkea tiedä. En itsekkään kertonut, että poltin tupakkaa jo 17 vuotiaana. Kotiin kun sai jäädä viikoksi, paloi tupakka sisälläkin. Sitten vikat päivät hyvä tuuletus.

Vierailija
15/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttöni on 27v ja asuu vielä kotona. Poika 33v ja vielä kotona.

Vierailija
16/24 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin kotoa 16-vuotiaana vieraaseen kaupunkiin opiskelemaan. Asuin itsekseni, eikä kukaan ihmetellyt voinko olla omassa kodissani yksin.

Jotain tolkkua kysymyksiin.

Vierailija
17/24 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, hyvin se menee! Saahan tuo kuitenkin yhteyden sinuun, jos joku asia mietityttää.

Vierailija
18/24 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksin kotona, koska Jumala on aina hänen kanssaan.

Vierailija
19/24 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs olet jos et voi vielä vuotta odottaa että on 18. Sitten hän on täysin valmis aikuiseen itsenäiseen elämään, etenkin jos on siihen saakka vain yhden yön ollut yksin kotona ja vain kerran laittanut itselleen ruokaa.

Kaikki suomalaiset lapset jotka ovat käyneet peruskoulun ovat myös opiskelleet köksää ja osaavat varmasti lämmittää itselleen ruokaa. Jos ei osaa edes valmisruokaa lämmittää, niin seteli kouraan ja menee hampurilaiselle.

Vierailija
20/24 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napanuora irti jo!