Tallinna juhannuksena
Onko Tallinna aivan seisahtunut juhannuksena? Vai onko (ruoka)ravintolat ja kaupat auki? Tekisi mieli käydä muutaman päivän visiitilllä ja yöpyä hotellissa. Juhannushan on siellä eri aikaan kuin Suomessa eli aina 23 ja 24 päivä.
Kommentit (10)
Olen käynyt juhannuksena vuosia sitten. Hiljaista oli, vain muutama ravintola auki. Meitä oli alle kymmenen suomalaista samalla terassilla, muita ihmisiä ei juuri näkynyt.
https://www.visittallinn.ee/est/k%C3%BClastaja/uudised/32742/voidupuha-…
Tossa on muutamia aukioloaikoja. Juhannusaaton edeltävinä päivinä monet paikat menee kiinni 3 tuntia aikasemmin kuin normaalisti.
T: viron kielen sivuaineopiskelija Helsingin yliopistosta
Virossa tosiaan vietetään juhannusta häipymällä kaupunginhälystä pois kuka mihinkin eli hiljaista todennäköisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Virossa tosiaan vietetään juhannusta häipymällä kaupunginhälystä pois kuka mihinkin eli hiljaista todennäköisesti on.
Eli ihan samalla tavalla kuin Suomessa.
-3
Mistä ihmeestä on syntynyt tämä odotus, että muut ihmiset etsisivät tiedon ja tarjoaisivat sen keskustelupalstalla? Suunnittelen itse parhaillaan kotimaanreissua, joka osuu osittain juhannukselle, ja ymmärrän kyllä ihan itse etsiä kahviloiden yms aukioloja.
https://www.visittallinn.ee/eng/visitor/news/32742
Ja tossa vielä englanniksi jos viro ei taivu. Itseäni kiinnostais joku päivä käyä vielä vierailemassa ainakin vielä tuolla Eesti Vabaōhumuuseumissa eli Viron Seurasaaren vastineessa. Meinaan käydä joku viikonloppu päiväristeilyllä Tallinnassa taas kunhan mulla on voimassaoleva passi. Joku allekirjoitus pitää käydä antamassa vielä poliisiasemalla ennen kuin saan uuen passin.
-3
Jännä muuten ettei tuolla VisitTallinn-sivustolla ei oo vielä yhtään infoa eri paikkojen aukioloista vielä suomeks.
-3
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä on syntynyt tämä odotus, että muut ihmiset etsisivät tiedon ja tarjoaisivat sen keskustelupalstalla? Suunnittelen itse parhaillaan kotimaanreissua, joka osuu osittain juhannukselle, ja ymmärrän kyllä ihan itse etsiä kahviloiden yms aukioloja.
Pahoititko mielesi.
AP
Onko Tallinnassa pilvin pimein vain kauniita naisia? H****a siellä on, näyttääkö kaikki naiset niiltä?
Jaanipäev