1800-luvun Aihe vapaa.
Kommentit (18)
Pitääkö pettujauhoja säilyttää pimeässä ja viileässä? Mitä susiongelmalle pitäisi tehdä? Majavat vähissä. Mitä tilalle?
Venäjä. Uhka vai mahdollisuus?
1800-luku kesti peräti sata vuotta. Sen alussa keskusteltaisiin ryöstelijöistä, keskivaiheilla nälästä ja lopussa siitä, voiko nainen todella päästä yliopistoon vain hakemalla vapautusta sukupuolestaan.
Ja koko ajan olisi jossain sota meneillään.
Nikolai ja Aleksandra - asiallinen pohdintaketju
Vierailija kirjoitti:
Sota alkoi Krimillä
Voiko vitutukseen kuolla kyselee Nikolai tässä
Vähän aikaisemmalta ajalta, mutta biisi kumminkin liikauttaa:
Kuningatar Viktoria 60 vuotta vallassa. Mitä mieltä juhlista?
Aleksanteri ja Maria - asiallinen pohdintaketju
Napoléon Bonaparte - miehinen mies vai sotahullu itsevaltias?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö pettujauhoja säilyttää pimeässä ja viileässä? Mitä susiongelmalle pitäisi tehdä? Majavat vähissä. Mitä tilalle?
Venäjä. Uhka vai mahdollisuus?
Mehän kuulutaan Venäjälle ja nyt mies lähtee johonkioi Krimille sotimaan. Ollaan juuri säästetty 3 vuotta ja nyt ostetaan perheeseen ensimmäisen polkupyörä. Hevonen kuoli jo 4 vuotta sitten. Naapurin muija kuoli juuri synnytykseen. Onneksi jäi vain 5 lasta ilman äitiä kun 3 kuoli hinkuyskään.
Suomen kielestä tuli viimeinkin virallinen kieli Suomessa.
Taas tuli pakit! Mikä teitä naisia vaivaa? Töissä olen ja hevonenkin, halpa tosin, on.
t. Nummisuutarin esko.
Mies ollut Amerikassa kaksi vuotta, eikä ole vielä saanut lippurahoja tienattua. Näemmeköhän enää koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Taas tuli pakit! Mikä teitä naisia vaivaa? Töissä olen ja hevonenkin, halpa tosin, on.
t. Nummisuutarin esko.
Pitää olla jännä puukkojunkkari. Sitten kelpahan.
Vierailija kirjoitti:
t. Nummisuutarin esko.
Niin muuttuu maailma Eskoseni.
Viime vuosisadalla kakki oli tosin.
Gigot-hihat vai turnyyri?
Terv. Yks ysikymppinen