Mitä tämä on? Yle kirjaimellisesti mainostaa Boltin työhakusovellusta ja kehuu sitä työkkäriä paremmaksi?
Minusta tämä haiskahtaa kaupalliselta yhteistyöltä ja on oikeasti tyyliltään samanlainen kuin kaupallisen median mainostamiseen tehdyt artikkelit, jutussa suositellaan lataamaan kyseinen sovellus ja luomaan Boltille työhakuprogiili sillä perusteella että se se on arkikkselissa väitetyn mukaan tehokkaampi ratkaisu kuin perinteinen työnhaku:
Kommentit (11)
Oletko kokeillut työkkärin uutta avoimien työpaikkojen sivua? Ihan pska. Aikaisempi oli ylivertaisin kaikista, nykyinen menee pohjasakkaan.
Näytä minulle ihminen, joka on saanut työkkärin kautta koulutustaan vastaavaa työtä, niin minä näytän sinulle Antti Tuiskun tyttöystävän.
Vierailija kirjoitti:
Näytä minulle ihminen, joka on saanut työkkärin kautta koulutustaan vastaavaa työtä, niin minä näytän sinulle Antti Tuiskun tyttöystävän.
MInä.
Kaikki ne te-palvelut.fi -sivuston työpaikat oli työkkärin välittämiä paikkoja. Niin että kuka on Antin tyttöystävä?
Työmarkkinatorin työpaikkoja ei tarkista kukaan eikä niiden sisällöstä vastaa kukaan, siksi en katso, että ne on työkkärin paikkoja.
Onhan tuo kätevä ja todennäköisesti ihan toimiva tuohon tarkoitukseen, koska siinä ei tarvitse millään tavalla ottaa huomioon asiakkaan työttömyysturvaan liittyviä asioita, ainoastaan työnvälitystä keikkatyöhön. Kun iso osa lainsäädännöstä voidaan unohtaa, niin sovelluskin toimii sen oman asiansa kannalta hyvin.
Työkkärin uusilla sivuilla voi valita itselleen osaamisia, ammatilla ei väliä. Kun valitsee riittävän kirjavan ja vaikka miten toden osaamisten joukon, niin ei välttämättä saa oman koulutusalansa paikkoja näkyviin. Kummallista, että siellä ei voi katsoa esim. kaikkia opettajanpaikkoja 100 km etäisyydellä kodistaan, vaan täytyy kikkailla hakuehtojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan paskaa kaikki!
joo, sä et hae periaatteessa millään keinolla työtä!
Työkkäriä paremmaksi?
Ei työkkäristä töitä saa, ei se ole mikään töiden välitystoimisto.
En myönnä olevani Antin kanssa suhteessa, mutta joo olen virkasuhteessa, joka alkoi vuorotteluvapaansijaisena.
Vierailija kirjoitti:
En myönnä olevani Antin kanssa suhteessa, mutta joo olen virkasuhteessa, joka alkoi vuorotteluvapaansijaisena.
Oliko Benjamiini vuorotteluvapaalla?
Naurattaa kun ihmiset luulee että YLE on joku valtion laitos.
Onko sinulla ja YLE:llä sellainen käsitys, että vain työkkäri on sitä "perinteistä työnhakua"? Eihän se ole ollut sitä enää vuosikymmeniin, eli perinteiseksi voi nykyään sanoa melkein mitä vaan.