Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MrsB!!

15.10.2006 |

Mrsb:tä huhuilen.. Muistan, että sulla oli samantyylinen tilanne kuin mulla. Mulla tehtiin nyt 1.ivf:n toinen pas ja tänään alkoi tuhru, joten pieleen taisi mennä taas. Seuraava pas tehdään kai lääkkeellisesti välivuotojen takia.

Missä vaiheessa hoitoja menet ja onko sulla löytynyt vielä mitään syytä lapsettomuuteen? Mä olen alkanut epäillä tota kilpirauhasta, jos siinä on jotain häikkää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ja meni se edellinen PAS. Vuoto alkoi taas tosi aikaisin enkä viitsinyt mennä edes veritestiin. Nyt ensi viikolla pitäisi olla seuraava PAS, vielä ei ole ollut ovulaatiohuippua. Olen joskus kysynyt lääkäriltä olisiko parempi tehdä lääkkeellinen PAS, mutta hän ei ole nähnyt siinä mitään etuja. Mitä lääkäri sinulle kertoi asiasta?

Minullekin tulee jatkuvasti mieleen eri vaihtoehtoja missä voisi olla vika. Joku kilpirauhasarvohan on meiltä kummaltakin varmaan mitattu eikä siinä ollut häikkää. Minulla on suvussakin kilpirauhastautia joten olen sitä myös miettinyt.

Toivottavasti tuhrusi osoittautuisi vääräksi hälytykseksi! Tiedän kyllä kokemuksesta, että siinä vaiheessa kun vuoto alkaa edes kuinka vähäisenä niin tuntuu, että toivo olisi mennyt :(

Nyt on pakko palata remonttihommiin...

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Vierailija
2/9 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi nyt edellisessä passissa niin, että mulla tuli pientä veristä vuotoa oviksen aikoihin. Soitin hädissäni VL:ään, että kannattaako siirtoa edes tehdä. Kävin ultrassa ja limis oli oikein hyvä eikä lääkäri nähnyt estettä siirrolle. No siirtopäivänä sitä vuotoa taas oli, ihan pientä ruskeaa. Tämä siirron tehnyt lääkäri sanoi, ettei sellaista vuotoa pitäs tulla ja seuraava PAS kannattaa tehdä lääkkellisenä niin vuoto pysyisi pois. No vuoto loppui siirron jälkeen, kuin seinään! Omituista.

Alkiot lähtevät myös jakaantumaan, joten siinäkään ei ole vikaa!

Mulla menossa nyt pp9 ja rusehtava vuoto alkoi tänään. Viime passissa ruskea vuoto alkoi myöhemmin, taisi olla pp14, kun ehdin testatakin kotitestillä. Veritestiin en ole koskaan ehtinyt.

On meiltä kai jotkut kilpirauhastestit otettu, mutta joku selittämätön täällä palstalla kärsi vajaatoiminnasta. Ja se todettiin vasta myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Johanna!

Vieläkö vuotoa on tullut, oletko testannut?

Mulla on siirto tämän viikon torstaina.

Meillä on ihan sama tilanne, että hoidot ovat menneet " hyvin" , munasolut ovat hedelmöittyneet, alkiot selvinneet pakastuksesta jne., mutta plussan plussaa ei ole vain koskaan tullut. Alkioita ei kyllä ole saatu pakkaseen mitään ennätysmääriä, viimeksi neljä ja nyt viisi.

Onko sulla muuten siirretty aina yksi alkio? Mulla on nyt jo pari kertaa siirretty kaksi kerrallaan, vaikka lääkäri aluksi vastusti kovasti kahden siirtoa. Ilmeisesti hänkin on jo menettänyt toivoaan :(

Olen yrittänyt kysellä lääkäriltä missä voisi olla vika ja mitä voitaisiin vielä tutkia (jotenkin epätoivoista...). Lääkäri on kuitenkin ollut sitä mieltä, että kaikki perustestit on tehty ja oikein mitään muuta ei voida tutkia. Jos joku sairaus olisi syynä, niin siitä olisi sitten jotain muitakin oireita.

Olen tutkituttanut itseltäni keliakian työterveyslääkärillä (luin jostain, että se saattaisi aiheuttaa lapsettomuutta). Lisäksi kävin laparoskopiassa. Endoa myös löytyi, mutta niin vähän ja sellaisista paikoista ettei sillä pitäisi leikkaavan lääkärin eikä lapsettomuuslääkärin mukaan olla mitään merkitystä. Itse olen kyllä tyytyväinen, että tuli sekin tutkittua.

Kävitkö sinäkin Sjöbergillä? Minä kävin ja hän epäili tutkittuaan, että endoa saattaisi olla hieman ja niin sitä siis sitten juuri olikin. Leikkaus ei kyllä ollut mikään kovin miellyttävä kokemus.

On alkanut tuntua siltä, että vika on kai sitten solutasolla ja se saa jotenkin hoidot tuntumaan täysin toivottomilta.

Oletteko te harkinneet adoptiota?

Tsemppiä!

Vierailija
4/9 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon vuoto alkoi tänään, joten en edes vaivautunut testaamaan. Pidetään nyt välikierto ja ens vkolla pitäisi puhua lääkärin kans jatkosta. Tehdään todennäköisesti lääkkeellinen pas. Tai aion ainakin sitä vaatia.

Onko sulla muuten ollut tiputteluvuotoa kesken kierron, jonka syytä ei ole löytynyt? Mulla nimittäin on ja epäilen sillä olevan jotain tekemistä tän lapsettomuuden kanssa. Ja sitten tiputtelee muutama päivä ennen varsinaisia menkkoja.

Toivottavasti sulla seuraava siirto tärppää!! Oikein paljon plussasäteitä.

Me saimme pakkaseen 13 alkiota, joista 10 olis vielä jäljellä. Onko sulle tehty 1 ivf vai useampi?

Vain yksi alkio on aina siirretty, eivät ole suostuneet siirtämään kahta vielä.

Eikös perustutkimuksissakin tehty tuo kilpirauhastesti, mulla ei ollut siinä mitään häikkää. Vai pitäskö tehdä joku tarkempi tutkimus?

Mä kävin myös tutkituttamassa keliakian, eikä mitään. Ja myös Sjöbergillä kävin viime jouluna ja hän ei nähnyt mitään endoon viittavaa.

Turhauttavaltahan tämä tuntuu, kun ei syytä löydy. Tai sitten on vaan huonoa tuuria.

Emme ole harkinneet adoptiota, luulen, että jäämme sitten kahdestaan. En jaksaisi sitä paperisotaa ja adoptiolastakin saa odottaa monta vuotta. Kuullostaa ehkä hullulta, mutta haluisin myös nimenomaan olla raskaana!

Onnea tulevaan siirtoosi!

Vierailija
5/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, että vuoto alkoi kunnolla. Yritä jaksaa! Teillä on sitten vielä noilla alkioilla aika monta yritystä edessä. Toivotaan, että seuraava onnistuisi!

Minulle on tehty 2 ivf:ää. Toisesta 4 alkiota pakkaseen ja tästä toisesta 5. Nyt siis kolme jäljellä, joista huomenna siirretään 2. (Kummassakin munasoluja on tullut n. 15, mutta muut alkiot eivät ole sitten hedelmöittyneet normalisti tai jotain vastaavaa...)

Mulla ei ole kesken kiertoa välivuotoja, mutta kuukautiset alkaa aina sellaisella ruskealla tiputtelulla 1-2 päivää. Lisäksi kierto on hyvin lyhyt 24-26 päivää. Olen yrittänyt puhua tästä lääkärille - tuloksetta. Kerro, jos sinä saat jotain vastauksia.

Olen ymmärtänyt, että endo voisi kai aiheuttaa jonkinlaista tiputtelua?

Joku kilpirauhastesti tosiaan kuuluu siihen perustestaukseen. En tiedä pitäisikö yrittää vaatia jotain lisätestejä.

Niinpä, kyllä minäkin haluaisin kokea nimenomaan raskauden ja synnytyksen...

Palaillaan taas asiaan.

Vierailija
6/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän sinä kirjoititkin edellisessä viestissä noista alkiomääristä, kun kyselin vaan uudestaan ivf:n määristä, sori.

Endo aiheuttaa kyllä tiputtelua, mutta mulla ei pitäs olla endoa ainakaan lääkärin mukaan.

Mun kierto on noin 28 päivää eli sekin on normaali.

Mä kävin tänään ottamassa työterveysasemalla varmuuden vuoksi kilpirauhastestit uudestaan, ens vkolla sitten selviää, ovatko normaalit.

Kerron kyllä, jos jotain lääkärissä selviää. Pidetään yhteyksiä, jos jotain selviää puolin tai toisin.

Ja vielä kerran, onnea seuraavaan passiin!

Vierailija
7/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnentoivotuksista!

Ajattelin vaan vielä kysyä, että mitä sanoit työterveyslääkärille, että saat kilpirauhasarvosi mitattua ja mitataanko nyt jotain muitakin arvoja kuin se joku perusarvo?

Sitten vielä sellainen kysymys, että miten lapsettomuuslääkärisi on suhtautunut, oletko kysellyt häneltä paljon missä voisi olla vika? Minä olen joskus yrittänyt kysellä, mutta lääkärini on suhtautunut tosi nihkeästi...

Vierailija
8/9 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin työterveyslääkärille tai itseasiassa se oli hoitaja ihan totuuden, heillähän on vaitiolovelvollisuus. Oli se taas se perusarvo, mutta halusin varmistaa vielä, ettei siinä tosiaan ole mitään. Ens vkolla saan tietää.

Mulla vaihtuu lääkäri koko ajan, olen VL:llä. Missä klinikalla sä käyt? Mulla lääkärit on suhtautuneet aiemmin tosi positiivisesti ja " hyvät mahdollisuudet" on, mutta viime passissa ei antanut oikein toivoa sen mun välivuodon takia. Tuohon, missä mahtaa olla vika, en ole saanut mitään vastausta.

Sulla tais tänään olla se siirto, saatiinko kaksi siirrettyä? Mahdottomasti onnea!!

Vierailija
9/9 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Johanna!

Olen ollut hoidossa Diacorissa. Ratsula on mukava lääkäri ja kyllä hyvin rohkaiseva ja kannustava. On tietysti sanonut senkin, että ei voi lasta luvata ja kaikilla se ei koskaan onnistu. Ongelmaksi olen kuitenkin kokenut sen, että kun kyseessä nyt on selittämätön lapsettomuus niin Ratsula ei ole pyrkinyt mitenkään selvittämään missä vika voisi olla. Hän ei ole sanallakaan puhunut esim. keliakiasta eikä suositellut mitään lisätutkimuksia (ei tosiaan suositellut laparoskopiaakaan vaan menin siihen oma-aloitteisesti). Kun olen muutamaan kertaan yrittänyt kysyä asiasta niin en saa yhtään mitään vastauksia. Ja, kuten olen täälläkin palstalla moneen kertaan todennut, niin minua vaivaa kovasti missä vika on ja eikö sille voisi tehdä mitään. Tuntuu turhalta tehdä hoitoja jos onkin joku muu vika joka pitäisi ensin korjata.

Mutta nyt siis siirettiin kaksi alkiota ja pitäisi vaan yrittää jaksaa odotella vielä reilun viikon tulosta! Kovasti jo kyllä menkkamaisia kipuja ja kiertoni mukaan vuodon pitäisi alkaa taas jo paljon ennen virallista testipäivää...

Mukavaa viikonloppua sinulle ja kovasti onnea sitten seuraavaan siirtoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän