Tuleeko hallituksella paineita viimein laskea polttoaineen hintoja vaalien lähestyessä?
Vaikka Kiinaa ja Intiaa ei saa ilmastonmuutoksen yhteydessä mainita niin ihan Saksassakin käynyt päinsä alentaa hintoja.
Suomalaisen kuluttajan täytyy taas yksinään säästää muidenkin puolesta, koska meillä on se maailman tiukin tavoitekin, mutta jossain kohtaa luulisi ihmisten alkavan ihmetellä tätäkin touhua.
Kommentit (17)
Ei tule. Kulkevat ideologiset lasit silmillä. Lisäksi vaaleihin mennessä ihmiset on jo tottuneet tähän tasoon. Bensan hinta ei tule laskemaan enää ikinä alle 2e/l
Ei tule, nähtiinhän se jo kunnallisvaaleissa kun Riikka Purraa parjattiin kun otti aiheeksi polttoaineen kallistumisen. Purrallehan nauroivat aidanseipäätkin. Persumeininkiä on tuollainen kansalaisen puolella oleminen.
Lampaat ei tajua teuraalle joutumistaan kun vasta liian myöhään.
Valtava vaalitappio hallituspuolueille on ainoa mikä on tulossa.
Ei, koska hallituksen tavoitteena on, että siirtyisimme vähäpäästöisiin sähköautoihin. Tällöin ilmastopäästöt vähenisivät Greettaa ja muita hörhöjä miellyttävämmälle tasolle!
Vain vaalilupauksiin tulee, käytäntöön ei.
Vain PS haluaa aidosti laskea polttoaineenverotusta. Kokoomuksella tuo on perinteinen ääntenkalastelutemppu mutta unohtuu heti vaalien jälkeen. Punavihreät haluaa tietenkin maailman korkeimman autoilun verotuksen.
Kaikkein hulluinta on se, että perustellaan polttoaineveron hyödyttävän eniten hyvätuloisia. Kyllä ne kumminkin on pienituloiset, jotka joutuvat käyttämään viimeiset rahansa polttoaineisiin ja tinkimään muusta. Rikkailla ei tällaista ongelmaa tule. Kumpikohan ryhmä enemmän hyötyy?
Kokoomus ei tule laskemaan bensaveroa. Hehän juuri ihan itse suoraan sanoivat, että nostavat kulutuksen ja haittojen hintoja eli juuri bensiinin hintaa. Lisäksi kokoomus on todella tiukkaa pataa EU:n kanssa ja EU ajaa supernopeaa bensa-autojen kieltämistä koko euroopan alueella. Eli kokoomus tulee jatkamaan tätä "vihersiirtymää".
Olette te kyllä urpoja jos ette tajua faktaa vaikka se on ihan selkeästi monta kertaa sanottu. Ihan kokoomuksen omalla suulla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein hulluinta on se, että perustellaan polttoaineveron hyödyttävän eniten hyvätuloisia. Kyllä ne kumminkin on pienituloiset, jotka joutuvat käyttämään viimeiset rahansa polttoaineisiin ja tinkimään muusta. Rikkailla ei tällaista ongelmaa tule. Kumpikohan ryhmä enemmän hyötyy?
Juuri jotkut 'asiantuntijat' todistelivat että ei missään nimessä polttoaineveron väliaikaista laskemista koska valtio menettäisi niinjaniin monta miljoonaa verotuloja. Paljonkohan valtio menettää verotuloja kun kohta ei ole enää varaa käydä töissä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein hulluinta on se, että perustellaan polttoaineveron hyödyttävän eniten hyvätuloisia. Kyllä ne kumminkin on pienituloiset, jotka joutuvat käyttämään viimeiset rahansa polttoaineisiin ja tinkimään muusta. Rikkailla ei tällaista ongelmaa tule. Kumpikohan ryhmä enemmän hyötyy?
Niin no euromääräisesti rikkaat hyötyy enemmän. Kelkat, vesiskootterit, matkailuautot jne. vie paljon polttoaineitta. Mutta vähiten heille on haittaa, kun nuo ei ole pakollisia menoja ollenkaan.
Köyhille on siksi pienempi euromääräinen hyöty, mutta suurin käytännön vaikutus koska työmatkakulut ym. vie jo nyt ison osan palkasta. Rikkaille ei sillä ole merkitystä ja voivat halutessaan vaihtaa sähköautoon, johon köyhillä ei ole mahdollisuutta.
Tuossa juuri katselin että voisin vaihtaa autoa. Hintaluokka noin 14keur (eli ei ihan halpa). Ei yhtään järkevää täyssähköä vielä tuossa hintaluokassa. Eli vaatimuksena: isofix kiinnikeet takana, ei kalliita remontteja 3-5 vuoteen. Kallis remontti = +1000eur.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein hulluinta on se, että perustellaan polttoaineveron hyödyttävän eniten hyvätuloisia. Kyllä ne kumminkin on pienituloiset, jotka joutuvat käyttämään viimeiset rahansa polttoaineisiin ja tinkimään muusta. Rikkailla ei tällaista ongelmaa tule. Kumpikohan ryhmä enemmän hyötyy?
Juuri jotkut 'asiantuntijat' todistelivat että ei missään nimessä polttoaineveron väliaikaista laskemista koska valtio menettäisi niinjaniin monta miljoonaa verotuloja. Paljonkohan valtio menettää verotuloja kun kohta ei ole enää varaa käydä töissä?
Verohan on ainakin osittain myös prosentuaalinen, ei pidä unohtaa että valtio saa nyt litrasta selväsi enemmän veroa kuin vuosi sitten. Siksikin väitteet että "mistä rahat otetaan" ovat hölynpölyä, koska verotulot bensasta kasvaa bensan litrahinnan myötä.
Ei hintojen lasku vaalien lähestyessä auta, jokainen tiedostava äänestäjä ymmärtää yhteyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein hulluinta on se, että perustellaan polttoaineveron hyödyttävän eniten hyvätuloisia. Kyllä ne kumminkin on pienituloiset, jotka joutuvat käyttämään viimeiset rahansa polttoaineisiin ja tinkimään muusta. Rikkailla ei tällaista ongelmaa tule. Kumpikohan ryhmä enemmän hyötyy?
Juuri jotkut 'asiantuntijat' todistelivat että ei missään nimessä polttoaineveron väliaikaista laskemista koska valtio menettäisi niinjaniin monta miljoonaa verotuloja. Paljonkohan valtio menettää verotuloja kun kohta ei ole enää varaa käydä töissä?
Verotulot vähenee ja sosiaalietuuksia nauttivien määrä nousee. Valinta sekin.
EK:n kysely: SDP:n ja vasemmistoliiton yrittäjämyönteisyys on nolla
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/eab5f246-fc15-4fc0-a773-c52e72035…
toivottavasti ennen vaaleja mikään puolue ei ala lupaamaan polttoaineiden verotuksen alentamista. vaalien jälkeen jouduttaisiin kertomaan että veronalenuksia ei voi tehdä ja kerrotaan jokin tekosyy siihen.
Kokoomushan lupasi rahoittaa rikkaiden veronalennukset velkarahalla ja korottamalla kulutuksen hintoja eli muun muassa bensan hintaa. Myös sähköautoihin on tulossa haittaveroja.